Arkiv | 19:30

Working 9 to 5? Nej. Snarare 9 to 7. På natten.

9 Maj

Nu ska jag slänga på mig lite mascara och lite strumpor och grejer och kila iväg till den här nattens jobb.

Är ledig två nätter och jobbar sen två till. Lite hoppigt schema just nu, men det blir nog bra.

Nästa vecka (vecka 20) ska jag till Stockholm igen och jobba med mina ”gamla” jobbarkompisar på Neo-Iva. Ska bli skoj! =)

 

Så här kan det se ut på jobbet.

 
Källhänvisning till fotona får ni om ni kolla på egenskaper.

Jobbar ni nätter? Sover ni bra på dagarna?

Vilka tider gillar ni mest att jobba? Dagar, kvällar, nätter, helger?

 

Backpacking, Resfeber och Traveljunkies.

9 Maj

Snarkar du?

9 Maj

Vad skoj det är att komma hem från jobbet och hitta lite kommentarer – och även från nya läsare – Välkomna in hit!

Jag ska svara på dem sen när jag har sovit mina timmar, ska krypa ner och ställa klockan på 15 så att jag inte sover bort hela dagen och sen jobbar jag inatt igen.

Jag är rätt trött nu och det här inlägget är ingenting annat än meningslöst, men jag skriver det ändå 😉

Det ser inte ut att bli något höjdarväder här idag heller, igår skrek solen med sin frånvaro. Idag verkar det bli likadant, vilket i och för sig är rätt skönt när man jobbat natt och ska sova hela dagen, det är på något sätt lättare att sova om det är mulet och regnigt ute. För att inte tala om vinter och höst.

Jag brukar slänga mig tvärs över sängen, grabba tag i två av alla kuddar i sängen och stänga dörren till köket för att stänga ute så mycket ljus som möjligt.
När vi flyttar 1 juli tänkte jag investera i en ordentlig mörk rullgardin eller liknande, eftersom det kommer vara morgonsol och det blir svårt att sova när solen ligger rakt på… om man vill sova gott. Och det vill man väl?

Hur sover du? På rygg? På magen? På sidan? 1 timme, 4 timmar, 8 timmar eller kanske 11 timmar?
Snarkar du? Pratar du i sömnen?
Drömmer du mycket? Kommer du ihåg drömmarna?
Gillar du att sova middag?


Nyvaken Spindeltjej på Koh Tao/Thailand, Mars 2007.
Efter en god natt sömn, vaknar utvilad prick 8 utan att ställa klockan och stoppar in iPoden i öronen och NJUTER.
Det kallar jag bra morgon! 🙂