Arkiv | 23:40

Beutiful Blue Horizon by Caroline Landin

22 Maj

 

Himlen har varit strålande blå idag.
Och solen har strålat ikapp med runt 25 grader. Galet varmt. Men härligt.

Halsen är bättre (tack alla söta som frågat) men det kommer fortfarande upp sur galla i munnen lite titt som tätt. Kanske mycket pga att min medicin varit slut i en vecka och läkaren inte velat skriva ut ny hemma i Skövde eftersom det är mina läkare i Stockholm som skrivit ut tidigare. Men nu har jag tillbaka min magmedicin och hoppas att magmunnens verksamhet ska lugna ner sig lite granna.

Over and out!

Spindel(tjeje)n i (inter)nätet.

22 Maj

Jag är fortfarande sjukt trött och blir jag inte väckt så kan jag sova hur länge som helst.
Efter min härliga natt på toaletten igår så vaknade jag inte förrän 13. Och samma idag. Och det spelar ingen roll om jag lägger mig i tid eller inte, jag sover och sover och sover. Och jag känner mig hur tråkig som helst.

Vilken tur att jag inte är 20 år längre och bryr mig om att vara sminkad i tid och otid. Jag skiter i om jag går till jobbet utan smink eller till Ica utan smink. Tänk vad skönt att inte bry sig om sånt som var så viktigt för flera år sen?
Hur orkade man?

Annisen tog hand om mig igår och på kvällen kunde jag få i mig lite makaroner utan att det gjorde alltför ont när jag svalde. Jag tror aldrig jag har haft så här ont i halsen i hela mitt liv efter att ha mått urk. Det rann blod ur munnen och halsen efter att gallan frätt sönder vävnaden. AJ!

Förresten läste jag om åskoväder runt omkring igår? För här var hela himlen mörk och ljus om vartannat och det regnade ordentligt framåt kvällen. Vilket är skönt för oss allergiker 😉

I eftermiddag har vi planerat att fika med Petra ute i Gustavsberg (det är så himla mysigt där vid vattnet och allt!) eller alternativt åka hem till deras stora hus ute på Ingarö och mysa lite.
Petra och jag träffades på internet för massvis av år sen och hittade verkligen varandra och det är så himla skoj! Jag kan inte räkna på två händer hur många goa vänner jag träffat tack vare just internet. Och det är så härligt att många hänger med genom åren även om vi inte hinner att ses alltför ofta pga olika situationer numera =)

Men jag har många härliga minnen med en hel hop av underbara personer jag träffat just tack vare ”nätet”. Och eftersom jag länge varit ”Spindel(tjeje)n i (inter)nätet” så känner folk fortfarande igen mig.

Har ni träffat folk tack vare internet? Berätta!! =)