Snarkar du?

9 Maj

Vad skoj det är att komma hem från jobbet och hitta lite kommentarer – och även från nya läsare – Välkomna in hit!

Jag ska svara på dem sen när jag har sovit mina timmar, ska krypa ner och ställa klockan på 15 så att jag inte sover bort hela dagen och sen jobbar jag inatt igen.

Jag är rätt trött nu och det här inlägget är ingenting annat än meningslöst, men jag skriver det ändå 😉

Det ser inte ut att bli något höjdarväder här idag heller, igår skrek solen med sin frånvaro. Idag verkar det bli likadant, vilket i och för sig är rätt skönt när man jobbat natt och ska sova hela dagen, det är på något sätt lättare att sova om det är mulet och regnigt ute. För att inte tala om vinter och höst.

Jag brukar slänga mig tvärs över sängen, grabba tag i två av alla kuddar i sängen och stänga dörren till köket för att stänga ute så mycket ljus som möjligt.
När vi flyttar 1 juli tänkte jag investera i en ordentlig mörk rullgardin eller liknande, eftersom det kommer vara morgonsol och det blir svårt att sova när solen ligger rakt på… om man vill sova gott. Och det vill man väl?

Hur sover du? På rygg? På magen? På sidan? 1 timme, 4 timmar, 8 timmar eller kanske 11 timmar?
Snarkar du? Pratar du i sömnen?
Drömmer du mycket? Kommer du ihåg drömmarna?
Gillar du att sova middag?


Nyvaken Spindeltjej på Koh Tao/Thailand, Mars 2007.
Efter en god natt sömn, vaknar utvilad prick 8 utan att ställa klockan och stoppar in iPoden i öronen och NJUTER.
Det kallar jag bra morgon! 🙂

22 svar to “Snarkar du?”

  1. Johanna 9 maj, 2010 den 06:52 #

    Ja,jag kan inte sova utan min mörkläggningsgardin==) Jag sover på sidan och ja jag snarkar *hihi* Men inte så mycket….Jag behöver typ mellan 5-7 timmar sömn….Onödigt att sova mer enligt mer för man kan inte sova bort sitt liv…..Sova kan man göra när man blir gammal =)

    Drömmer gör allla men kommer ihåg dom gör man dock inte alltid,,sällan måste jag säga för min egen del….

    Sova middag? Nja ja det händer kanske tre gånger på ett halvår men ganska skönt med en powernap=) PUss!

  2. Åsa 9 maj, 2010 den 09:52 #

    gossip girl 🙂 me like.. hihi..
    jag vill helst ha mörkt när ja sover o ja sover alltid på magen.. för de mesta iaf 🙂
    sover minst 8 timmar.. o enligt tandläkaren så gnisslar ja tänder..
    ibland kommer jag ihåg drömmarna.. ganska ofta faktiskt 🙂 ibland bra o ibland dåliga drömmar..
    ha en underbar söndag..

  3. Anna-karin 9 maj, 2010 den 09:55 #

    Ha ha! Ja jag sover nog oftast på sidan. och mellan 6-8 timmar. Har svårt för att sova Jag pratar allt i sömnen ibland och några gånger när jag var yngre var jag även ute på vift i sömnen. En gång vaknade jag och stod inklämd i ett skåp!
    Sov gott nu

    Kraaaam

  4. Agneta 9 maj, 2010 den 10:30 #

    Har du kollat reklamen från Hemtex de gör reklam för en ny mörkergardin, kanske vore något?

  5. Art By Tina 9 maj, 2010 den 11:27 #

    Sover mellan 6-8 timmar per natt. Bast behöver betydligt mer. Brukar därför allt som oftast somna i soffan innan kvällens slut. Sover alltid på sidan, vänd mot fönstret. ÄLSKAR att vakna av morgonens ljus i ansiktet. Ljusterapi. (Fast inte om jag druckit några öl kvällen innan – då behöver jag en lång mörk sömn haha).

  6. marica 9 maj, 2010 den 12:28 #

    Jag sover på magen eller på höger sida med ansiktet utåt, sover utan kudde men ändå ska kudden finnas där så att jag ligga under den på nåt konstigt sätt.. he he.. Sover gärna 9-10 timmar/natt 🙂 men vaknar flera gånger på nätterna (en inbyggd vana/ovana efter tre barn)

    KRAAAM

  7. monica 9 maj, 2010 den 14:59 #

    Jag har mörkläggningsgardin i sovrummet annars skulle jag aldrig kunna sova… Jag pratar lite i sömnen men aldrig snarkar (eller kanske ibland…). Min man däremot han snarkar, pratar i sömnen, gör armhävningar i sängen (sovandes såklart), tänder lampan och skriker att det finns en spindel i sängen, han drömmer att han jobbar och sätter sig och grejar med saker bredvid sängen och muttrar för sig själv… Ja, han gör nog det mesta i sömnen kan amn säga. Jag behöver minst 8h sömn annars är jag inte mig själv men ibland blir det mindre men då är jag ett kolli på kvällen..

  8. Emilia 9 maj, 2010 den 16:26 #

    Jag sover ALLTID på sidan med ena benet uppdraget 🙂 Sover 8-9 timmer/natt, behöver verkligen det. Snarkar inte o har aldrig gjort (vad jag vet) men min sambo gör, så ofta ofta sover jag med öronproppar 🙂
    Sova middag är bäst 🙂 finns inget som är så skönt som att sova middag på eftermiddan, me like!
    Så, nu vet du allt om mina sömnvanor, hihi!
    Kramis

  9. Mobilt sjukhus? haha vad är det? 😛

    • Mobilt Sjukhus är ju bärbart sjukhus 😉
      Med tanke på alla mina mediciner jag äter så har jag alltid ett eget Apotek med mig, och så mina sjuksköterske-erfarenheter på det gör mig till ett litet mobilt sjukhus? 😉

  10. SV: Men jag dricker ju inte kaffe så det är ju onödiogt att gå till Starbucks?? 😛 har de varmchoklad? hah 😀

  11. Annis 9 maj, 2010 den 18:10 #

    Hmm, sover lite hursomhelst. Salig blandning av rygg, mage å sidan! Snarkar å pratar i sömnen oxå har jag hört, ja alltså inte hört mig själv men andra har sagt det 😉 Pusspuss

  12. Maria 10 maj, 2010 den 15:57 #

    Enligt min man snarkar jag men det e inget som stör mig =)
    Sover gärna på sidan vilken som.
    Hade önskat att jag fick sova 10 timmar per natt och gärna middag oxå. Men med små barn e det omöjligt. Den lilla vaknar 1 g per natt för mat fortfarande…

Kommentera

