Arkiv | 23:54

– Hoppa i Sängen –

4 Okt

091004-Dags-att-krypa-ner

– Konversation med Älskling –

4 Okt

Jag – Älskling, kan jag få ditt kontonummer?
Han – Varför det?
Jag – Jamen, så att jag kan sätta över pengar till dig för objektivet och reflexskärmen!
Han – Nä.
Jag – Jooooo, får jag det nu! Jag måste ju betala dig (mitt kort funkar ju inte tills nu i veckan när mitt nya kommer).
Han – Det är hemligt!
Jag – Men sluuuuuuuuuuuuuta, jag måste ju få betala!
Han – Nääääää det behöver du inte *pussar på mig*
Jag – Jomen sluuuuuuuuuuta jag vill föra över pengar, får jag kontonumret.
Han – Aldrig i livet (kanske inte riktigt så, men…. that’s poängen).

Nähä. Där ser man att någon kan vara mer envis än mig, trots att jag är stenbock!

Vad ska jag göra?! Hur hittar man någons kontonummer om de inte vill lämna ut det?! *S*

Spindelmannen & Spindeltjejen

4 Okt

Jag åkte hem till mams & paps och blev bjuden på mat – mycket gott!
Sen blev jag akut trött och la mig på golvet helt däckad. Förflyttade mig till soffan i ena vardagsrummet och slocknade totalt i två timmar! Så jag har inte gjort speciellt många knop idag, jag har liksom ingen ork i kroppen när jag mår så här. Jag har inte ont i halsen och är inte överdrivet snorig eller så, men det är något som spökar och slukar min energi. Jaja. Det går nog över innan jag gifter mig! (försöker låta positiv)

Här kommer lite background angående mitt nickname Spindeltjejen.
Som många av er vet har jag haft det här smeknamnet sen jag var 16 år – alltså i 14 år nu. Och det är många som känner igen mig genom namnet, ni har säkert sett mig smyga runt på nätet (spindelnätet?!) med samma nick.

Spindelmannen och Spindeltjejen

Här är ett foto på mig som 16-åring, så vet ni vad jag menar med smala ben… (och ja – jag vet att jag inte ser klok ut… men det här är alltså 14 år sen….) Jag kunde få runt tumme-pekfinger runt mina vrister. Det kan jag INTE nu! 😉
Spindeltjejen

– KladdKaksMuffins by Leila –

4 Okt

Jag funderar på att baka lite idag när jag är hemma hos mamma (ja, jag ska snart åka hem till mamma och pappa för att äta lite middag). Visserligen är båda sjuka, så det kanske inte är någon bra idé. Men senare i veckan (för då SKA jag vara frisk!) kanske man kan ge sig på det – jag har allting hemma.

Har ni provat det någon gång?

Printscreen från TV4.
Kladdkaksmuffins

Extra mycket förlåt till Annisen för att jag har SMITTAT HENNE GENOM TELEFONEN!!

Och stackars mamsen är sjuk och Peter snörvlar också lite (kanske inte så konstigt med tanke på hur jag ligger och flåsar på honom om nätterna? *S*)

– Söndag –

4 Okt

091004 Spindeltjejen