Arkiv | 19:47

Saker du INTE visste om mig?

14 Okt

Visste ni det här? Jag utmanar ALLA att skriva en lista på saker som vi andra INTE vet om ER! 🙂

 ”Det här är Caroline”…

Jag började åka slalom när jag var 3 år och älskar att kasta mig utför fast att det är några år sen sist. 

Jag har även åkt lite bräda – men det är inte min specialitet.
Däremot har jag en lillebror (28 år) som är duktig på det!

Jag åker inlines. 1998 köpte jag mina första K2 och de rullade många mil under de första åren. Fast jag visste inte hur man bromsade bra förrän 1999.

  

Jag har astma och min vän Jenny räddade troligtvis mitt liv 1999 på en grekisk ö när jag trillade ihop på gatan.

Jag läste 6 språk samtidigt i gymnasiet.
Numera tränar jag gärna på fritiden och har utökat kunskaperna med litauiska och thai.
Jag vill läsa arabiska!

  

Jag har världens tandläkarskräck och klarar inte av att åka dit utan sällskap i form av vänner eller mamma för att klara av att ta mig hem. Jag svimmar nästan varje gång och det är inte sällan jag håller andan i 30-60 sekunder så fort tandläkaren plockar fram instrumenten.

Däremot har jag ALDRIG (hittills under mitt snart 31-åriga liv) haft ett enda hål. Men jag har dragit ut fler tänder än jag kan hålla räkningen på p.g.a. att mjölktänderna inte lossnade av sig själva.

Jag har jobbat på den här stans största uteställe i nästan 7 år och har otroligt många härliga minnen från den tiden. Jag saknar det ibland och kan tänka mig att hoppa in och jobba extra något pass 😉

Jag läste till sjuksköterska 2001-2005. Anledningen till att jag blev klar lite senare är att en av  mina äldsta vänner gick bort under andra året och sorgen gjorde att jag inte hade energi att läsa, jobba och slita samtidigt.

  

När jag läste 100% på Högskolan jobbade jag samtidigt på TRE jobb för att slippa ta CSN-lån.
Detta p.g.a att min ”kombo” Freddan provade på det och det funkade, så jag testade också.

Jag har varit kombo flera gånger under mitt liv.
Jenca, Helle och Freddan har huserat i min lägenhet och jag själv har klämt in mig hos en (f.d.) kompis i Sthlm.

Jag har dansat under flera år.
Specialiteten var sha-sha och Rock’n’Roll men jag dansade också lambada, foxtrot, vals m.m.

Jag ÄLSKAR konståkning och sitter klistrad framför stora tävlingar. Dock ej i lika stor utsträckning nu som förr.

När jag var yngre tränade jag karate och jag har också kört kickboxning under en period. Jag tycker att mina armmuskler är för stora och vill inte ha större armar, därför slutade jag att träna dem.

  

Under många år skrev jag matschema, träningschema och dagbok varje dag.
Jag gjorde dessutom 1ooo situps VARJE dag och 100 armhävningar innan jag gick och la mig. Hade jag nästan somnat utan att ha gjort det, gick jag upp och gjorde det innan jag fick lägga mig igen. Hej jävla anorexi.

Jag har haft ett distansförhållande som varade ett par år. Aldrig igen.

2004 är enda året jag inte var utomlands, sen jag var 5 år gammal.
Annars är passionen att resa så mycket som möjligt och jag reser gärna flera gånger om året om plånboken tillåter.

Jag har varit vegetarian under en längre tid.

Jag har 3 gudbarn som jag älskar.
Ett i Skövde, ett i Helsingborg och ett i Bangkok.

Jag har varit drillflicka under många år och gått i parader i både Sverige och Norge på Nationaldagar, Studenter m.m.

Mina favoritämnen (trots olika hjärnhalvors arbete) i skolan var (och är fortfarande) SPRÅK och MATEMATIK.

– Utmaning 091014 –

14 Okt

Jag blev utmanad av min goa vän Suss!

Jag utmanar:
Sara, Jojo, Tiis, Monischa och Sissi!

Regler:
Det här är svårare än du tror!
Kopiera detta till din blogg,utmana 5 personer plus den du fått av och berätta det för dem.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn
som svar (förutom på fråga 1)!
Lycka till!.

1. Vad heter du: Caroline
2. Ett ord på fyra bokstäver: Cdon?
3. Flicknamn: Cassandra
4. Pojknamn: Charlie
5. Yrke: Chaufför
6. Färg: Cyan
7. Klädesplagg: Chinos
8. Mat: Chili con carne
9. Sak i badrummet: Concealer
10. Plats/stad: Canberra
11. En orsak att vara sen: Caroline’s tidsoptimism?
12. Något man skriker: CP?
13. Film: Casanova
14. Något man dricker: ChaiLatte
15. Band: COLDPLAY!!
16. Djur: Citronfjäril
17. Gatunamn: Christianegatan
18. Bil: Cab
19. Sång: Can you dance

 

 

Så mina vänner..Klicka på =)

Frukost vs. Kvällsmat

14 Okt

Klockan är snart halv sex och jag sitter och äter frukost.
Det är väl inget konstigt med det tycker ni. Men klockan är halv sex på kvällen. Det gör det hela lite mer knäppt med en gång? Jag hittade ett nytt bröd på Kvantum på väg hem från jobbet imorse. Det är grovt och heter FRÖKUSAR och är jättesmarrigt och gott. Det borde ni testa! 🙂

Jag har sovit som en liten prinsessa med undantag för lite mardrömmar (så klart. Vad annars liksom?) och vaknade faktiskt inte förrän vid 15 första gången fast att jag drack ett stort glas vatten innan jag kröp ner i sängen vid 8.30 imorse.

Det var full rulle nästan hela natten på jobbet.
Bäbisarna var hungriga och sällskapssjuka och det var jättebra, för jag höll mig vaken galant (med undantag för lite gäspningar och trötta ögon då). Framåt morgonen blev det ett kejsarsnitt som tog lite tid och VIPS var klockan 07 och dagpersonalen dök upp!
Är det lugnare inatt kanske jag hinner sätta mig en stund med mitt ena ansvarsområde och jobba lite. Vi får se 🙂

Igår hade jag 555 besökare här inne – skoj! Det skulle vara skoj att veta lite om ER som läser!
– Vilka är NI?
– Vart BOR ni?
– Hur gamla är ni?
– Hur hittade ni hit?

Kram Carro

Frosty Fingers

14 Okt

Frost Yourself

Nu på morgonen kom mina jobbarkompisar och berättade att det är riktigt kallt ute.
Min ena jobbarkompis hade haft -7.5 grader nu på morgonen!

Själv fick jag komma ut till en isig bil. Och härom dagen snöade det i grannstaden.

Det är nästan givet att jag vinner vadet om att första snön kommer i OKTOBER! 😉