Då bär det av igen?!

16 Okt

Jag får ofta frågan:
Har du någon ny resa planerad” eller ”Vart bär det av nästa gång?”.

Den största frågan är väl nästan oundvikligen alltid:Åker du tillbaka till Thailand i vinter igen?”

Och ja. Det gör jag.
Som det ser ut nu är det nästan helt spikat att jag sticker iväg. Den här gången kommer jag dock ”bara” att vara borta i tre veckor (22 dagar) vilket är den kortaste resan jag har gjort bort till Asien hittils.

Det blir avresa i februari och jag landar åter igen på svensk mark i mars.
Det blir 6:e året på raken som jag åker.
2005 var jag borta i 4 veckor
2006 var jag borta i 4 veckor
2007 var jag borta i 13 veckor (var då även i Malaysia och Kambodja. Reste iväg ensam).
2008 var jag borta i 4 veckor
2009 var jag borta i 4 veckor

Så weeeeeeeeeeeee – tillbaka till mitt underbara Thailand.
Chan rak Thailand mak mak 🙂
Det ska bli så underbart! Tara blir mamma igen i januari och det är nästan ett helt år sen jag träffade henne och min guddotter Cicci då, eftersom de inte kom till Sverige i somras pga Taras graviditetskrämpor som bestod i kräkningar och ännu mera kräkningar.

Den här gången finns det vissa platser jag SKA besöka igen innan de blir alltför exploaterade. Självklart håller jag mig IFRÅN Phukets överexploaterade hemska miljö.
Jag förstår er som åker till Thailand första gången och väljer Phuket för bekvämlighets skull.
Men snälla – döm inte hela Thailand efter Phuket. Phuket är inte ”riktiga” Thailand.

Vill ni ha tips – så får ni så klart som alltid vända er till mig.
Jag har dock ännu inte sett norra delarna av Thailand (shame on me!) pga att jag är en riktig soldyrkare och älskar att bubbla runt i vattnet.

Thailand .... igen!

13 svar to “Då bär det av igen?!”

  1. Linda 16 oktober, 2009 den 16:01 #

    Underbart!
    Ja hon blev gammal, var en utav de vackraste bergravningar jag varit på faktiskt..nu vill man bara lägga sig ned o vila lite.

  2. jennie 16 oktober, 2009 den 16:57 #

    jag viiiiiill utomlands till solen….fina kort=) puss

  3. Alexandraida 16 oktober, 2009 den 17:44 #

    Gud va härligt det ser ut =)

    • CarroBarro 16 oktober, 2009 den 18:03 #

      Det ÄR härligt 🙂 Fast jag är ju partisk 😉

  4. johanna 16 oktober, 2009 den 17:52 #

    Ska Peter med när ni åker denna gången? =) Härligt att få se den nya bebisen då ni är där ju,bebismys är aldrig fel=)

    men dom som älskar Phuket har jag hört mycket gott om,innan Phuket blev så poppis var det ju riktiga Thailand….det finns ju hur många öar o ställen som helst där som folk besöker o som är obesökta som snart blir poppis dom med tyvärr=(

    Puss

    • CarroBarro 16 oktober, 2009 den 18:01 #

      Nix, den här gången sticker jag iväg utan ”partner in crime” 🙂 Bäbismys gör jag ju varje dag på jobbet, det är inte därför jag åker 😉 Men det ska bli mys att komma dit. Framför allt att få koppla av, ta ut min semester och dyka, bada, läsa böcker m.m. 🙂

      Pösselipöss pöss! 🙂

  5. Suss 16 oktober, 2009 den 19:47 #

    Underbara bilder gumman, så härligt att komma iväg…Lite avis =) Och JA jag kommer gärna upp nån dag och pyssla, kan vi inte se om du har någon dag ledig? Massa kramar

  6. Evelina 16 oktober, 2009 den 21:23 #

    Underbart!!!!!! 😀 😀

  7. Emilia 18 oktober, 2009 den 16:31 #

    Åh, kan inte jag få lite Thailands tips?! 🙂 Jag o min kille tänkte åka till södra Thailand i februari… vi vill ha lugn o ro, samtidigt som det ska finnas lite shopping o så också…

    • CarroBarro 18 oktober, 2009 den 16:45 #

      Är det första gången ni ska åka? 🙂

      Jag skulle rekommendera att se antingen östra eller västra sidan 🙂 Ska ni åka iväg i två veckor eller längre? Man kan kombinera lite olika platser så att man får lite av varje, men ändå inte ”flänger omkring” så mycket utan får lugn och ro 🙂

  8. Julia - Älska utmaningen! 18 oktober, 2009 den 22:53 #

    Vilka härliga bilder!!!!! Jag hoppas kunna åka iväg till thailand snart, funderar starkt på att åka själv för att få lite andrum från allt…
    kramar =)

  9. Jennie 19 oktober, 2009 den 14:55 #

    Mmm Thailand, fusk. Tror inte jag kommer i väg i år.
    Vart är den översta bilden ifrån?
    Kanske är ett ställe man besöka vid nästa tillfälle…för kommer ju garanterat åka tillbaka.
    Har inte heller varit i norr bara västx2 och östx1.

    • CarroBarro 19 oktober, 2009 den 18:09 #

      Ja, jag älskar Thailand – det är ”hemma” för mig 🙂
      Den översta bilden är från en av mina favoritöar – Koh Tao i östra Thailand. Visst är det vackert? Det är från södra delen och Shark Bay.
      ”Bara” väst och öst x 3 är väl inte så lite?! 😉
      Kram Carro

Lämna en kommentar