Arkiv | 21:16

Totalt Snökaos & Lussebullar.

23 Nov

… och snön fortsätter att falla tätt utanför fönstret.
Det fullkomligt öser ner. Och det förväntas komma runt 20 cm till tills imorgon. Härligt!
Mamsen kom och hämtade upp mig och vi åkte till Maxi och handlade och sen åkte jag med hem till henne och pappa (eller ja… pappa är ute och jobbar så han är inte hemma… men han bor ju där annars… haha… ni hänger med va?).
Så här såg det ut tidigare ute på trädgården. Eller i alla fall en del av den…

Peter dök också upp och så började ”uppdrag baka” med det här på G:

…. och sen såg det ut så här:

… och resultatet:

Nä. Inga russin. Jag hatar russin. Peter hatar russin. Så varför slänga ut några korvören på något som man ändå får sitta och gräva ur bakverken för att kasta? 😉

Vi fick skotta ut bilen (läs: PETER fick skotta fram bilen) när vi skulle hem. Och när jag skulle parkera så hade det blåst upp en stor vall över hela parkeringen, så det gick inte att köra bilen ända in. Skit samma. Nu står den en bit ut, men det är snöns fel. Inte mitt.

Jag har plockat fram mina småkompsiar som jag köpte nyligen också. Riktigt söta. Med Lucia i täten.

… och om ni vill se alla kompisarna så ser de ut så här:

Just nu sitter jag mest och grämer mig hur jag ska lyckas ta mig till Mariestad och praktiken imorgon bitti. Jag kommer att vara glad bara jag får upp garageporten och om Kerstin kommer ut. Sen att köra i totalt snökaos är aldrig skoj, vare sig det är en kilometer eller några mil. Och för min del är det ju cirka 3-4 mil som gäller.
Vi får väl se om Kerstin klarar pärsen eller om vi hamnar i en snödriva eller mitträcke på vägen 😉

Kram på er alla godingar och TACK för era fina kommenterar här inne. Och till er som verkligen tar åt sig av mina ord till er vänner, om hur mycket ni betyder – det SKA ni göra – för de är till ER!

Natti natti sötlökar!

Vintertankar

23 Nov

Idag är det Annas Dag ♥

23 Nov

Magsmärtorna from hell.

23 Nov

Jag har så jävla ont i magen. Aj aj aj.
Och jag mår illa. Blä blä blä.
Varför drabbas somliga av sånt här och andra mår bra?

Hemma från praktiken idag, får ta igen det framöver om det behövs.
Men idag kommer jag inte komma långt, förhoppningsvis till Maxi typ 300 meter bort för att handla. Men inte längre än så.

Min mage och jag är inte kompisar idag.