.

15 Sep

Slutkörd är ett ord som beskriver min situation rätt bra just nu.

Jag kommer hem från min VFU någon gång vid halv fem och kanske äter något, eller så slocknar jag direkt och sover. Och sover. Och sover.
Idag hände det igen. Jag slocknade efter middagen som älskling lagat och sen sov jag till 20-tiden. Och jag funderar på om jag ska gå oc lägga mig för natten. Huvudet dunkar och ögonen kliar.
Förlåt alla vänner om jag är lite off just nu, jag hoppas att vara tillbaka till mitt vanliga jag snart!

Väntar på cancerprovsvaren och övriga provsvar om celiaki m.m. De är bekymrade över mina ständigt förhöjda infektionsprover på vårdcentralen. Jag har ingen aning vad det står för, jag har aldrig varit med om det förut.
Idag damp en kallelse ner i brevlådan, jag ska in på datortomografi av ansiktet först om två veckor och sen följer flera undersökningar på sjukhuset.

Något som jag tänker på mycket just nu och som gör ont i hjärtat är hur jag saknar mina vänner som bor långt bort. Jag saknar Jojo & gänget och jag saknar Annis så mycket att det gör ont i hjärtat!
Och Jennica och Milla och er andra också så klart!
Det känns som att mina vänner är så långt bort och det gör ont i mig att jag inte orkar vara social på samma sätt som när jag är frisk. Jag orkar inte prata i telefon på samma sätt som förut och jag orkar inte hitta på saker och flänga runt som jag gjort tidigare. Min kropp har helt enkelt sagt ifrån och jag brukar säga att JAG mår rätt okay ändå, men min kropp mår inget vidare.

Älskade älskade vänner. JAG SAKNAR ER! Mer än ni kan ana! ♥

18 svar to “.”

  1. Sara 15 september, 2010 den 19:53 #

    Vi förstår att du inte orkar, det är så med riktiga, ärliga vänner, vi stannar oavsett hur du mår.
    Vi finns för dej, som vänner ska göra! Nu och för alltid!
    Nu bor ju inte jag så långt bort men men… Tar mej för din vän i alla fall 😉
    Tänker massor på dej och önskar jag kunde hjälpa dej på något vis! Massor med miljoner kramar och pussar från Bara Sara!

  2. Bokmalen 15 september, 2010 den 20:14 #

    Självklart måste du ta hand om dig själv i första hand! Om det nu är att sova så gör det!!! Hoppas bara att det blir nån ordning på allt så du kan få rätt hjälp!!!
    Storkramen, Maria

  3. johanna 15 september, 2010 den 20:17 #

    Ta hand om dig själv i första hand!! hur ska du annars orka med allt. Din egen hälsa är viktigast vännen=) tänker på dig.
    Massa kramar

  4. Johanna 15 september, 2010 den 20:37 #

    Läste din kommentar hos BK.. Bara för att det är gratis sjukvård i Sverige, behöver inte personalen bete sig som as. Jag hoppas verkligen att INGEN kommer säga så efter ha mött mig på en avdelning/vårdcentral eller vart jag nu kommer jobba när jag är klar efter mina fem år..

    • Jag har inte läst inlägget i fråga, klickar sällan på länkar så jag vet inte bakgrunden, jag bara reflekterar över alla som tycker att snitt borde sägas ja till i alla lägen. Det är inte att ”bara” snitta som så många tror, det är påfrestande för både bäbis och mamma och många mår dålig i samband med snitt eftersom det är en så radikal ändring av miljö för barnet.
      Det jag menar är att vi ska vara glada att vi inte (som mina vänner på andra sidan klotet) måste betala 25.ooo kronor för att få föda barn. Det är en rättighet som alla borde få, men vi är bortskämda med vården i Sverige och ändå är det enda man hör folk som klagar över hur dålig vården är? Borde man inte vara glad att det FINNS vård över huvud taget?
      Det jag menar är… det är så otroligt många som ”ska” ha snitt när de ska föda, utan en tanke på hur allt bakomliggande ser ut? Om man skulle säga ja till alla som kräver snitt så skulle vi få betala säkert 50% skatt för att få sjukvården att gå runt med tanke på kostnaderna som blir. Hänger du med? Bara en reflektion! =)

    • Bunny 17 september, 2010 den 17:43 #

      Som sagt… Vi ska vara jävligt glada över vår sjukvård i Sverige!! Läs detta…

      http://katidis.wordpress.com/2008/03/10/grekiskt-sjukhus/

      Mvh

      (Puss på Carro!!)

  5. Johanna 15 september, 2010 den 21:08 #

    Jag förstår vad du menar, och jag är väl medveten om att det är bättre för barnet att födas vaginalt. Jag pluggar till läkare så jag vet! Det blev lite fel för oss andra, som läst inlägget, när du kommenterade så.. Dock måste jag säga att Engla borde få hjälp, eftersom hon verkar smått hysterisk och tror att hon kan kräva ett snitt..

    • Det är klart att man inte kan kräva ett snitt, men jag förstår inte hur läkare fungerar ibland när de vägrar snitt på kvinnor som haft jobbiga (läs helvetiska) förlossningar tidigare och kanske mår väldigt psykiskt dåligt och är införstådd i riskerna för mor och barn vid sectio.
      Jag läser oftast inte bloggarna som BK länkar till utan tycker om att reflektera över deras tankar i ”det stora hela” vad gäller ämnet =)

  6. Emma 15 september, 2010 den 21:58 #

    Hej vännen.. Jobbigt att tröttheten aldrig ger sig.. Håller tummarna att proverna är bra, men ändå något man kanske kan behandla om du förstår vad jag menar.. Bamsekramen!

  7. Terése 16 september, 2010 den 07:27 #

    Du ska lyssna på din kropp gumman. Om den inte orkar måste du vila och hämta nya krafter. Det förstår säkert dina vänner 🙂

    Ta hand om dig!!
    Kramar

  8. Åsa 16 september, 2010 den 08:31 #

    din kropp behöver vila o den ska man lyssna på.. hoppas verkligen att man får veta varför du är så trött.. fast hoppas såklart inte att de ska vara något hemskt besked.. :/ tänker på dig..
    krama

  9. Suss 16 september, 2010 den 12:59 #

    Vi finns här ändå hjärtat, du måste tänka på dig själv just nu och din kropp…Det finns bara en Carro och henne måste du vara rädd om. Jag hoppas att dem snart skall hitta vad som är tokigt med dig så att du snart bli piggelin igen och återfå din vanliga energi och kraft. Förlåt att jag varit så dålig på att kommentera, men jag läser och följer dina dagar. Era ringar är superfina =) Ta nu hand om dig. Stora kramar från mig

  10. Anna-Karin 16 september, 2010 den 14:24 #

    Var rädd om dig nu gumman. Tänker på dig i massor.
    Kram

  11. Emilia 16 september, 2010 den 16:07 #

    Vad jobbigt med din trötthet tjejen!!
    Hoppas de kan hitta vad felet är snart!
    Kramkram

  12. camla 16 september, 2010 den 16:15 #

    Du är oxå saknad, enormt saaaaknad mitt hjärta!!! pussar

  13. Ann-Mari 16 september, 2010 den 18:47 #

    Lyssna på kroppen och ta det lite lugnt, när orken kommer tillbaka vilket den kommer att göra det är ju bestämt eller hur, då kan du ta igen allt med råge!! Kram

  14. marica 16 september, 2010 den 19:17 #

    Vännen min! Hoppas de kan finna vad det är! Du verkar ju i alla fall ha fått en läkare som vill hjälpa dej!
    Jag ska boka tid på måndag,, jag mår oxå kass… trött,, svullen,, går upp i vikt,, förkyld för jämnan…. nåt är ju fel men vad?
    KRAMKRAMKRAM ❤

  15. Jennica 19 september, 2010 den 11:39 #

    Saknar dig en massa!!! Byter arbetsplats i jan då får jag loss helgerna så då blir det så mycket lättare att komma upp till dig!!! Saknar dig så enormt mycket!! Älskar dig hunny!!

Kommentera

