Fjortonde september tvåtusentio.

14 Sep

Jag är helt slutkörd. Kaputt. Off. Trött. Zombie.

Nu har jag praktik (eller verksamhetsförlagd utbildning som det heter med finare namn). Jag går 8-16 på Barnmottagningen på sjukhuset och har fullt upp med information att ta in i huvudet. Dels för att jag brukar jobba med betydligt mindre patienter och dels för att jag inte är van vid miljön och patienter som kommunicerar med hjälp av tal 😉 Igår när jag kom hem efter 16 så hade jag haft skallebank sen 11-tiden och när jag kom hem var jag i migräntillstånd och slängde mig på sängen och däckade totalt och sov till 20-tiden. Peter fick upp mig nån gång där och fixade mat och dricka till mig, jag låg på sängen och filosoferade lite över ”Ullared” och sen in i sängen och kika lite på TV innan jag slocknade igen. Snark och suck.

När jag vaknade vid 07 imorse kände jag mig fortfarande inte som människa men älskling fick upp mig efter mycket om och men och jag kom iväg i lagom tid. Fullt med information och nyttigheter idag också, jag har gått med diabetessjuksköterskan och allergisjuksköterskan och lungdoktorn idag. Nyttigt och intressant! Ser fram emot resterande veckor med information och nya saker att lära sig!

Åkte till mams & paps och blev bjussade på tacos och smarrig efterrätt samtidigt som vi öste över en massa Rom-tips eftersom de flyger till Rom tidigt imorgon bitti tillsammans med Bellas föräldrar. De kommer att få det grymt härligt med tanke på att vädret där nere är kanon just nu jämfört med här.

Jag längtar ut. Satt och läste om Thailand tidigare idag i en tidning och fick ont i magen av tanken på att jag kanske inte kommer åka i vinter, första vintern på 7 år som jag inte åker till Thailand. Skrämmande! 😉

Jag har inte så mycket intressant eller vettigt att skriva annars, jag måste ge er en eloge om ni läst ända hit ner! Haha.

Det är många som skrivit och gett positiv feedback på våra ringar och det är jätteskoj! Det är ringar i Titan – dels för att jag inte använder mina guldsmycken längre, utan nästan bara titan/silver och dels för att Peter inte gillar guld, så det passar oss jättebra med titanringar som dessutom är tåliga att ha med ut i naturen när vi är i fototagen m.m.
Här kommer en närbild på dem om ni vill se.
KRAM!

8 svar to “Fjortonde september tvåtusentio.”

  1. Anna-KArin 14 september, 2010 den 21:17 #

    Jätte fina ringar. Förstår att du är trött kommer i håg känslan från min VFU
    KRam

  2. Helenah 14 september, 2010 den 22:06 #

    Jättefina ringar!!
    Har du fått dina provsvar än?
    Märks att du är trött, sötis- jag fnissade lite över din mening: ”jag låg på sängen och filosoferade lite över ”Ullared” och sen in i sängen” och såg dig ligga på sängen och sen krypa in i den. hahaha

    Puss

  3. bella 14 september, 2010 den 22:35 #

    Hoppas verkligen snart att du kan må bra till 100% gumman., Ja våran päron kommer få de toppen 😀 och vädret e ju absolut inte o klaga på hihi 😀 puss på dej

  4. Bokmalen 15 september, 2010 den 01:50 #

    Ringarna är verkligen superfina!! Sitter själv på jobbet med värsta migränen nu… Funderar starkt på att åka hem snart för jag mår illa. Fy, för migrän alltså. Blir så less.
    Men det låter som en bra idé att träffas på söndag när du kommer upp. Då borde vi inte ha nåt planerat!?? Men påminn mig närmare.
    Jo, vad var det för ställe ni bodde på i Prag?? Börjar så smått kolla om vi ska åka iväg i oktober…
    Hoppas det blir en bättre dag för dig (idag). 😉
    Kramen, Maria

  5. sissiliten 15 september, 2010 den 06:37 #

    Hej Gumman

    Förlåt att jag inte kommenterat på länge. Allt är bara bra här. Vi måste träffas snart. Jag har kännt att jag inte velat ringa o störa när du måt så kass. Fika på pådhuset snart är ett måste 🙂
    Like your rings. Vi ska ju oxå ha titan sen. Passar ju alla våra andra ringar:-D
    Köpte btw 2 st nya från oxxo för ett tag sen. Kan fota o lägga ut dom sen så får du se. Älskar en massor massor hi hi.

    Pöss o Kram

  6. Sara 15 september, 2010 den 06:43 #

    Tänker på dej gumman! KRAM!

  7. Åsa 15 september, 2010 den 07:32 #

    oj du va verkligen trött om du kunde sova på kvällen o sen hela natten.. :S inget svar ännu om proverna?
    många kramar

  8. Carina 15 september, 2010 den 19:08 #

    Ja visst är titan ringar snygga! Vi köpte nya ringar till vår 20-åriga bröllopsdag och då blev det också titan ringar!

Kommentera

