Arkiv | 23:52

TMCP.

3 Aug

Pssssssssssssst. Missa inte inläggen här UNDER 😉

 

Grönt är SKÖNT!

3 Aug

The Day The Sky Was Falling Down.

3 Aug

 

Har du kalibrerat din skärm?

3 Aug

När man är intresserad av fotografering och av att ha rätt färginställningar på datorn behöver man kalibrera sin skärm.
Inne på Crimson har de en bra sida där man kan se om skärmen är i behov av att kalibreras. Man märker det främst på skillnaden i de mörka och vita partierna. Klicka HÄR för att komma till sidan och testa din skärm.

Oftast när jag tittar på mina foton från andra datorer är färgerna väldigt starka eller för svaga och det beror oftast på att skärmen som jag tittar på inte är kalibrerad (vilket min är).

Min skärm är kalibrerad med hjälp av en Eye-One Display och det ser ut ungefär så här när man kalibrerar:

 

Har DU kalibrerat din skärm för att få rätt färginställningar?