Arkiv | 21:50

Just Another Crazy BRUNETTE – With Just Another Stupid Blog?

6 Aug

…fredag hela veckan?

6 Aug

Jag börjar bli trött på det här vädret nu.

Igår var det åska och spöregn. Idag är det regn.
Visserligen har jag ingen semester utan jobbar och jobbar och ska väl inte klaga. Men när jag ändå inte har någon semester så kan man väl få be om lite fint väder?
Jag känner mig blek som ett lakan dessutom!

Jag jobbade inatt och är nu ledig tills på söndag kväll, då jag går på natten igen.
Då gör jag två nätter och sen gör jag två nätter veckan efter. Och sen…. sen är det PLUGG som gäller.
Jag vet inte ens hur jag ska ta mig upp till Umeå än. Eller om jag måste stanna över natten. Det löser sig väl antar jag.

Nästa vecka åker jag och Peter ”ner” till Hunnebostrand.
Som det ser ut just nu blir det onsdag-söndag, för att mysa med varandra, besöka Smögen och alla andra ”småställen” runt omkring och närvara vid C&A:s bröllop ♥

Jag vaknade helt av mig själv idag.
Kanske var det för att blåsan var överfull, men det spelar ingen roll. Jag vaknade av mig själv. Och var relativt pigg jämfört med tidigare dagar. Kanske, kanske vänder det igen?
Idag har vi storstädat här hemma – packat upp en hög med kartonger och flyttat runt en massa prylar och donat. Börjar få ordning på det mesta i alla fall och nu väntar vi bara på att de ska komma och tapetsera om de båda sovrummen så att det blir annat än mörkröda/svarta/vita tapeter och vita tapeter med guldstjärnor på. Inte riktigt våran stil! =)
Tvättmaskinerna är ilastade (nummer 3 och 4) och torktumlaren kör alla Hemtex-handdukar men det luktar för fanken BRÄNT om torktumlarna i det här huset.
Nåja – hoppas inte att våra handdukar brunnit upp när jag kommer ner, de är värda en förmögenhet ju 😉

Ikväll då?
Ja… det är ju redan kväll. Sov ju bort hela förmiddagen pga nattjobbet så dagen försvinner fort när man väl vaknat!
Jag är sugen på att kika lite på serier. Krypa upp i soffan med lite glass och poppiluringar och bara mysa. Med myskläder. Eller kanske en bra bok?

Hur ska ni spendera kvällen?

Hur ni än spenderar den – Ha en riktigt härlig fredag alla goingar som läser min blogg!