Badankorna ger sig ut på äventyr!

8 Nov

Efter att ha skvalpat runt i handfatet under största delen av kvällen var det dags för ankorna att bege sig till stora karet för lite övning. Storankan tog genast på sig ansvaret att lära småankorna att behärska den stora världen. Härligt!

Badankorna på simövning i stora bassängen

Nu står de dock på kanten och väntar på att få hoppa i igen. Iakttar alla som sätter fötterna i badkaret och stirrar med sina små ögon! 🙂

Annisen höll vad hon lovat – hon hade bakat Dumlekakor till mig att provsmaka när jag kom fram. Och OJ – de var verkligen goda – första gången jag testar på dem. Har ni smakat? 🙂

Dumlekakor (spindeltjejen.wordpress.com)

 

6 svar to “Badankorna ger sig ut på äventyr!”

  1. marica 8 november, 2009 den 21:31 #

    Japp har smakat, har tom bakat sådana själv 🙂
    Mummsiga till max!
    Kram

  2. Alexandraida 8 november, 2009 den 21:54 #

    Hahah va sött ankisar *fniss*

  3. Suss 8 november, 2009 den 22:38 #

    Mmmm syndigt gott =)Vi kommer fram vid 12:45 jiha vad roligt det kommer bli kram kram

  4. monica 9 november, 2009 den 11:29 #

    jag har bakat och smakat själv, supergoda.

  5. Emma 9 november, 2009 den 14:24 #

    Japp har provat men tog ut mina för tidigt så de blev sådär utseendemässigt, men väääldigt mumsiga 🙂

  6. Evelina 9 november, 2009 den 19:01 #

    Hur underbara som helst är dessa kakor 😀

    Mina ”damer” och jag ska ha en riktig bakar dag nu fram mot jul, ska bli mysigt då tänkte jag baka dessa 🙂

    Kramar E

Kommentera

