Arkiv | 20:10

Luftslottet som Sprängdes

28 Nov

Ikväll är det biotajm för mig och älsklingen. Hade jag inte jobbat inatt hade vi gått på premiären igår så klart. Men idag duger minst lika bra – jag tror inte att filmen är annorlunda från igår? 😉

Ska hem till mamma, pappa och lillebror (som är hemma från Jönköping) först – min moster, kusin och ”bihang” kommer förbi på kaffe! Jätteskoj!

Har ni haft en bra start på helgen?

KRAM!

Nu ligger jag och sover.

28 Nov

… och klockan är ställd på 11.

Jag fick gå tidigare från jobbet nu på morgonen, för det var lugnt och jag har plus på min flextid att ta ut. Skönt.

Undrar om det räcker att sova 4 timmar? Eller ska jag ställa klockan på 12 istället? Vi får se.
Jag har en hel del att göra idag när jag har vaknat. Har planerat att vara effektiv och få saker och ting gjorda här hemma.

Bland annat måste jag plocka upp mina julgrejer från källaren och tänkte passa på att städa lite under dagen. Behöver dammsuga, damma, plocka iordning några av mina tusen plagg som ligger överallt.
Och så behöver jag fixa lite inför nästa vecka. Men det får förbli en hemlighet här inne tills det är ”klart”.

Det är en annan grej på G också. Men jag vet inte än om det kommer i ett skyddat inlägg eller om jag ska vara snäll och dela med mig av det här inne till alla anonyma som läser. Jag vet ju att det är en del ”spöken” från förr som är här inne och läser men inte knystar ett ord om det. Men tro inte att just NI är anonyma. Anonymitet finns knappt längre i dagens samhälle.

Vad tycker NI som läser – kan man dela med sig av allting inne på bloggen?
Eller får man vara lite hemlig när det gäller vissa saker?
Jag struntar mer eller mindre i om folk vet saker om mig. Jag är bara en enda liten individ på det här klotet och jag tycker inte att det kan göra någon skillnad. Jag tror inte att folk bryr sig så mycket egentligen om saker som är stora för vardera individ?
Det är ett rätt intressant samtalsämne och diskussions-underlag. Skriv gärna vad ni tycker!

TREVLIG HELG förresten.
Nu är det lördag och imorgon är det 1:a Advent! Herregud – vart tar tiden vägen?!

 

Och så kommer här 2 foton från 28 november förra året (exakt ett år sen idag…. då var det partyyyyyyyyyyy!)
Annisen – minns du? 😉

Först en fika på Rådhuscaféet på dagen när jag vaknat efter att ha jobbat natt. Osminkad och trött och bad hairday innan dusch. Därav mössa inomhus. Det andra kortet: Just Another Crazy Blonde på väg ut för att partaja lite.

 

Älskling – minns jag inte helt fel fick du ett fyllesamtal vid 03-tiden  i 2 timmar utav några knäppa fyllon?