How’bout lunch? (Bruce)

18 Dec

Sitter i en turkos tröja med Hurghadatryck och hajen Bruce från Hitta Nemo. Han är en av mina idoler. Cool haj!

Jag är hemma i kylan igen, endast 35 grader kallare.
Det är ju småspik jämfört med Thailandet när det är nästan 50 i temperaturskillnad ibland. Men jag frrrrryser lite och det snöar. Men snö gillar jag *nickar*

Gulle-Spider har ju länkat till mig i sin blogg upptäckte jag nu när jag kikade igenom alla 500 olästa bloggar! TACK! Helt plötsligt dök besöksstatistiken uppåt och inte neråt! Vilken skillnad *niger fint*
Det är en rätt skoj slump (det är just det – inget annat än en slump) att vi båda är från Skövde och båda heter Spindeltjejen och Spiderchick. Rätt skoj.
Historien bakom nicknamet hittar ni här.

Efter att ha åkt till flygplatsen FYRA(!!) timmar innan avfärd för att ta sig igenom alla kontroller i Hurghada så kom vi in i något som liknar en stor saluhall med så mycket turistshopper och folk som möjligt på så liten plats som möjligt.
Och flygplatser där man får röka inomhus. Nästan var som helst. Det är som att förflyttas tillbaka till 70-talet.
Bara det att det bara är några år sen vi fick sitta inomhus på fik, restauranger m.m. och röka. Det känns så avlägset. Håller ni inte med?

Gjorde min darling fel i att inte tacka ja till de FEMHUNDRA kameler han erbjöds för mig? Han hade ju för sjutton kunnat rida in med värsta pampan och ståten i en stor karavan! För att inte tala om kamelkött för all framtid. Nästan!

Här under: Mahmya – Giftun Islands.
Ps – Jag svarar på era kommentarer imorgon och under helgen – jag börjar inte jobba förrän 21.30 på lördag.

Imorgon ska vi kanske iväg och kika på lägenhet 🙂

12 svar to “How’bout lunch? (Bruce)”

  1. helenah 18 december, 2009 den 07:02 #

    Välkommen hem!! 🙂

  2. Sara 18 december, 2009 den 08:09 #

    Har inte läst dina kommentarer än men ville säga att det var en underbar syn att logga in på blogg.se idag!
    Massor med kommentarer från gulliga du! Då är det som vanligt och bättre igen!! Kram!

  3. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 18 december, 2009 den 08:38 #

    jättekul att du Spider länkade dig tycker jag =)

    tråkigt med soleksem..men tycker nog du ska ta en tripp till solarieöarna =)

  4. Julia - Älska utmaningen! 18 december, 2009 den 10:04 #

    Känner verkligen igen allt du beskriver från att vi va där… Så äckligt när alla rökte inne på flygplatsen… mamsen min har astma så för henne var det inte alls roligt… Å dom där kamelerna… helt galet!!!!
    Kramar

  5. Art By Tina 18 december, 2009 den 10:29 #

    Välkommen hem igen! Av bilderna att dömma har ni haft en fantastisk resa!

    …och vad kul med lägenhet, hoppas den är fin och passar er=)

    …vill minnas att du skulle till Thailand över jul, eller har jag blandat ihop det?

  6. marica 18 december, 2009 den 12:06 #

    Välkommen hem vännen!
    Tyvärr hittar de inget fel på mig eller det är väl egentligen bra att de inte hittar nåt men det är jobbigt att må så här.. Knaprar den ena tabletten efter den andra men i em ska jag få massage. Nu ska vetekudden värmas och jag ska sova en stund innan barnen kommer hem!
    Kramar!

  7. Tobias 18 december, 2009 den 12:06 #

    Jag är så avis på dig, gud vilken härlig bild 😀

    Welcome home!

  8. Art By Tina 18 december, 2009 den 12:32 #

    Just nu har jag blivit placerad i receptionen på vår teater här i Borås (receptionisten har flytt landet ner till en solig strand). Sitter här och svarar i telefon, bygger webbsida och mailar som en tok. Fast nu måste jag nog springa ut och köpa mig lite mat. Börjar bli lunch hungrig.

    Göra något skoj i helgen?

  9. Tobias 18 december, 2009 den 13:33 #

    Kan tänka mig, men det ser bra härligt ut =)

    Haha jag har haft en bra vecka, börjat träna väldigt mycket och slappar en hel del 😉

  10. Art By Tina 18 december, 2009 den 13:38 #

    Samma för mig, jobba som en tok och därimellan åka runt och fira jul två dagar i rad. Först hos mina föräldrar sedan hos Kristians. Alltid dubbla julafton – rätt trevligt det också=)

  11. Evelina 19 december, 2009 den 12:07 #

    Heej 🙂
    Semestern ser ut att vart bra!
    Jag har mesta dels sovit mig igenom 2 veckor… Så piss!

    Men nu hoppas jag på bra vinterväder och sol 🙂
    Kul med lägenhetsvisning!

    Kram Eve

  12. Suss 19 december, 2009 den 13:38 #

    Vilken skillnad vännen, men visst är det underbart med detta vädret också…Hoppas innerligt att det håller i sig =) Vi hade super roligt på julfesten, va längesen jag slog klackaran i taket hehe, det va ju även underbart att ha J här, även om vi bor nära varandra är det svårt att finna tider som vi kan ses på =( Snart får vi träffas oxå skall bli urmysigt….Hur jobbade du på onsdagen? Hoppas att det går bra å jobba inatt=) Fina kort som alltid hihi Massa kramar

Lämna en kommentar