Jag drömmer om Thailand.

23 Nov

Det är TRE månader kvar tills jag sätter ner mina fötter på thailändsk mark igen.
Det är svårt att beskriva med ord hur det känns att komma ”hem” igen. Jag kan försöka förklara, men det går inte riktigt.
Jag försökte så gott jag kunde att förklara för min underbara vän Annis många gånger när jag har berättat om mina tidigare resor. Och i år följde hon med i en hel månad. Det blev en smärre chock för hennes del trots alla berättelser. En härlig chock så klart. Det blir en total kulturkrock när man landar där borta.

Även om någon frågar vad det är som gör landet så underbart är det svårt att få med allting genom ord.
Det måste upplevas för att förstås. Det spelar ingen roll hur många gånger man har rest innan och hur många gånger man varit runt i Europa – att komma till ett land så långt borta och så skilt från Sverige är något som inte går att beskriva.

Ändå kan jag självklart ge tips och råd om vart man ska åka i Thailand och vad jag inte tycker att man ska missa att se – och vilka platser man helt och hållet kan skippa.
Har DU några funderingar över platser som du planerar att se – eller vill ha tips helt utifrån vad du vill se/uppleva så är det bara att fråga.

I februari blir det 6:e året på raken som jag åker tillbaka till Thailand.
Då har jag under 5 år spenderat 8 månader i ”Det leende landet” 🙂

18 svar to “Jag drömmer om Thailand.”

  1. Tobias 23 november, 2009 den 01:18 #

    Har ingen resa inbokad tyvärr 😦

    Har dock varit i Thailand 3 gånger 🙂 Bangkok, Hua Hin, Koh Chang, Krabi, Phi Phi 😀

    • CarroBarro 23 november, 2009 den 01:22 #

      Vilket är favvisplejset då? Och varför? 🙂 Dyker du? 🙂

  2. Bella 23 november, 2009 den 01:47 #

    jätteskoj att du känner att du har ett typ andra hem, men kan du inte känna lite att de vore kul o knaske åka 1 månad till ett annat land o utforska det lite? Ja gillar variation o skulle nog inte klara åka till samma stäle så många gånger o så länge. Men vi alla e olika:P pöss

  3. Wysteriia 23 november, 2009 den 02:06 #

    Men något sånt skulle jag vilja våga, bara dra iväg utomlands ensam. Vad gjorde du? Jag hade nog varit rädd…haha 🙂 Att resa är ju bland det bästa jag vet, gamla saker o platser är enligt mig ruskigt intressant 😛

  4. Amanda och Emma 23 november, 2009 den 06:47 #

    Oj, då ber vi så hemskt mycket om ursäkt, men tackar så mycket för godkännandet ändå!:)
    Ha en trevlig Vinter!
    Mvh Amanda och Emma
    🙂

  5. Tobias 23 november, 2009 den 10:04 #

    Dyker inte 😀 men du gör va?

    Mitt är Krabi, så underbart och med alla underbara närliggande paradisöar 😀

  6. marica 23 november, 2009 den 10:11 #

    Låter underbart!

    Fikar jättegärna en dag, nu kommer jag ha praktik men kan du 10 dec?? ha ha ja så ser min almanacka ut.. planera planera planera… Efter kl 12 kan jag 🙂 Så en lunch/fika vore mys! Kramar!

  7. jennie 23 november, 2009 den 10:17 #

    ska du åka med peter?? lr vem ska du åka med??? kram

  8. JENNY VENNBERG 23 november, 2009 den 10:22 #

    Nja sådär .. Jag bor precis vid haninge centrum så jag har väl utsikt över alla busshållsplatser där utanför 😛

    Ja om den inte blir bra snart måste jag kolla upp det 😦

  9. JENNY VENNBERG 23 november, 2009 den 10:23 #

    Jag vill föressten också åka till thailand igen !! 😦

  10. Julia - Älska utmaningen! 23 november, 2009 den 10:36 #

    Gud vad gott för dig!!! Det är du verkligen värd! Har aldrig varit i Thailand, men hoppas kunna åka dit snart!
    kramar

  11. Therese 23 november, 2009 den 11:08 #

    Är det Monkey beach måntro?:) Skönt för dig att åka iväg sen… tiden går fort tills dess… och det är ju härligt att ha något att längta till:) kramar

  12. Petra 23 november, 2009 den 16:26 #

    Ja, vem längtar inte bort när vädret är såhär? Eller i alla fall att snön snart kommer. Jag längtar till julen. Vill ha riktigt jul/familjekänsla denna jul.

    Vi åker som sagt helgen 4-6 december men vi kommer inte vara alls i GBG utan i Lysekil och Varberg.

    kramar

  13. Agneta 23 november, 2009 den 23:20 #

    Jag längtar oxså man behöver lite sol och värme ska bli underbart.

    • CarroBarro 24 november, 2009 den 01:39 #

      Jaaaa verkligen. Jag längtar efter att sola, bada och bara läsa bra böcker och slappa. Och fota en massa!! 🙂

  14. Fanny 24 november, 2009 den 13:03 #

    Jag håller helt mè!! Thailand är paradiset på jorden!!!!

    • CarroBarro 24 november, 2009 den 13:44 #

      Ja, det är det verkligen. Me love Thailand 😉

  15. Emilie 17 januari, 2010 den 00:07 #

    Hej! 🙂

    Jag har bokat in min första resa Thailand nu som kommer vara 17/2-31/3. Har tusen funderingar som snurrar omkring i mitt huvud 😀

    Vilka är dina favoritplatser? Tänkte även försöka samla lite tips på fräscha och billiga boende i de olika områdena. =) Vi kommer vara där samtidigt ser jag också, kul!

Lämna en kommentar