KissiePissieDissieSissieNissieLissie?

7 Sep

Det pågår ett bloggkrig mellan alla s.k. fjortisbruttor (för er som inte märkt det).
De heter… ja… jag har ingen aning om vilka som är vilka egentligen. Alla ser ut som kloner av varandra. Kissie, Dissie, Paowie, MandaPanda, Steph?

Stilen som de anammat är:

  1.  Så vitt hår som möjligt
  2. Så mycket hårförlängning som möjligt
  3. Ta på 20 burkar brunkräm (bara i ansiktet så klart) eller…
  4. … sola solarium minst en gång om dagen och hoppas att hudcancer håller sig borta.
  5. Ta på hela mascara-”behållaren” på en gång. Om möjligt – ta 40 lager på ena ögat men försök få det så att inte alla fransar klibbar ihop sig. Det ska helst gå att se att det är flera ögonfransar och inte bara en.
  6. ”Be Blonde” (och då menar jag inte spela på att man är blond – utan verkligen vara BLOND)… ja… ni förstår nog vart jag vill komma?
  7. Provocera mera (finns det någon mer än jag som undrar om det finns något där innanför skalet eller om det är tomt? *eko*)
  8. Tro att du är känd (när du i själva verket inte gjort något som helst vettigt för att bli det – mer än skriva dåligt, trycka upp tuttarna i 2 storlekar för små BH:ar och visa så mycket skinn som möjligt).
  9. Klanka ner på alla tjejer som på något sätt är sötare än du – allt för att må bättre själv så klart.
  10. Inbilla dig själv att alla halvnakna kort som läggs upp inte kommer att dyka upp på några snusksidor längre fram, att det inte är 50-åriga snuskon som sitter och njuter av all bar hud som visas och att du på något sätt inte kommer att ångra dig när du bli ”vuxen” (d.v.s. inte på LÄNGE än…)

Hittade en fin video som beskriver vad jag menar.
Här är tjejerna 15 år. Någon mer än jag som tycker att det är ”a little tooo much”?
Och nej. Jag är inte det minsta avundsjuk. Hade jag varit sån där när jag var fjortis så hade jag förmodligen bott på gatan. Och hade jag själv haft barn i den åldern så hade jag skämts ögonen ur mig. Faktiskt.

Vad tycker ni? 🙂

25 svar to “KissiePissieDissieSissieNissieLissie?”

  1. jennie 7 september, 2009 den 12:18 #

    stackars tjejer, det är VERKLIGEN patetiskt….

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:45 #

      Jamen visst är de snygga? Kanske ska fråga vilken foundation de använder, den verkar ju ”stark” om inte annat? 😉

  2. Suss 7 september, 2009 den 13:04 #

    Jag skäms…Och dem kommer skämmas ögonen ur sig när dem en dag bli vuxna….Uscha vilka patetiska tjejer…

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:46 #

      Jag skäms också. Och de tror att folk är avundsjuka. Vart är världen på väg. Som om vi nånsin skulle spökat ut oss sådär när vi var i deras ålder. I don’t think so 🙂

  3. Anna 7 september, 2009 den 14:46 #

    Haha, skrev om detta i min blogg tidigare, inlägget blev döpt till random crap =)

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:47 #

      Random Crap var också en bra rubrik 😉 *haha* Same shit – different name! *skratt* 😉

  4. Bella 7 september, 2009 den 16:13 #

    helt seriöst.. jag kan inget annat än skratta!!
    äkta fjortisar och visst man va väl kanske inte bättre sälv när man va 14 år men ändå.. jag skäms att bara titta på dem.. helt sjukt..

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:50 #

      De är ju så snygga! Man kanske borde be om sminktips? 🙂

  5. Therese 7 september, 2009 den 17:01 #

    Jag dööör (igen)… Så korkade. Och en helt annan sak, men jag FATTAR inte att de inte fattar att det är KAMERAN som filmar- inte skärmen…haha…

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:50 #

      Nä, jag undrar NÄR de ska komma på att det är kameran man ska titta i och inte på skärmen? Eller när de ska få nog av sig själva och kliva ner från ego-prispallen? 🙂

  6. Johanna 7 september, 2009 den 18:42 #

    Jag dööööör,haha! Sikka jävla missfoster till brudar,jisses va dom ser uuuuut ! My gid ! Jag fattar lixom inte !! Ju korkade desto bättr eller vaddå? Suck !

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:51 #

      Vill du ha sminktips av dem? 😉 Så snyggt ju. Har funderat på det rosa läppstiftet också – pastellrosa. Det är ju så snyggt! *nickar*

  7. sissiliten 7 september, 2009 den 22:48 #

    Dom är ju verkligen dumma i huvvet. Jag får nog sluta använda foundation för det dumma kanske är där i. Fast iofs…jag använder ju bara en sån liten mängd kanske 1 dag i veckan :-p

    Pössa vännen

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:52 #

      Jag undrar vad deras smink-utgifter ligger på i månaden? Det måste ju ändå gå åt 3-4 flaskor foundation, 5 maskara och så 10 läppstift med pastellrosa färg? Det måste bli dyrt om de har dyra märken som de påstår? *funderar*

  8. Ida 8 september, 2009 den 11:00 #

    Att de filmar sig själva är väl en sak, men att de sen väljer att lägga ut den?! Varför?

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:54 #

      Jag vet inte…. jag funderar på NÄR de ska inse själva hur blåsta de framstår när man ser videoklippen… det som är så uppenbart för alla andra – för alla utom de själva… 🙂

  9. Honey 8 september, 2009 den 11:58 #

    Snyggaste tjejerna EVER! I LOVEEEE!!!!!!!

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:57 #

      Verkligen toksnygga tjejer – tills jag insåg att min syn var nästintill blind. Skaffa glasögon 😉

  10. Dalatös_utan_liv 8 september, 2009 den 13:13 #

    Hallå dom är 15 år! Man får göra misstag då. Jag kommer ihåg när jag var 14 år. Jag gick på disco med svart kjol och vitt linne. Kände mig jättesnygg. Idag så skäms jag inte över vad jag gjorde.. jag förstår att det bara var ett misstag, att jag inte kunde veta bättre. Låt tjejerna sminka sig med spindelben runt ögonen och bruna i ansiktet, dom växer ju ur det sen! Om man tar bort deras smink så är de faktiskt fina tjejer! Deras kläder är det inte något fel på och det är faktiskt inget fel med att vara blond.

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 22:59 #

      Det är väl just då man ska ha föräldrar som verkligen är förebilder och ser till att man INTE gör såna misstag som att lägga upp halvnakna bilder och utmanande till förfogan för alla snuskon i hela världen? *ryser* Klart man ska göra misstag – man lär sig av dem. Men föräldrarna och omgivning måste säga ifrån när misstagen börjar bli för stora och ångerfulla.
      Svart kjol och vitt linne? Driver du med mig? Oj – vilket misstag. Not…. Hur kan man ens jämföra det? *funderar*
      Tjejerna är jättesöta UTAN allt klet i ansiktet ja. Men det ser de inte själva. Och jag tycker inte att en 15-åring ska trycka upp sina bröst och spela på sexighet. Det är fel i mina ögon… men det är ju bara jag….

  11. LillyRos 8 september, 2009 den 18:59 #

    Jag håller verkligen med. är så trött på dessa bloggare och tjejer. Tycker det är så tragiskt.

    • CarroBarro 8 september, 2009 den 23:06 #

      Tragiskt är rätt ord.

      Tack för påhälsningen tjejen förresten, trevlig vecka 🙂

  12. Eve 9 september, 2009 den 11:17 #

    Usch! Alltså jag tycker bara att det är löjligt. Självklart har man själv redan gjort sina ungdomsmisstag men så här grova? När jag var 14- 15 så fanns inte ens att ”hänga” ut sig själv så här.. Nu är jag ju inte så gammal heller men jag hade annat för mig än att söka hela svenska folkets uppmärksamhet genom internet!!

    Ska göra om hela köksoffan, skrapa, måla om och fixa dona 😉

    Kramar

  13. Henrik 9 september, 2009 den 14:45 #

    Herregud säger jag bara 😛

  14. marica 10 september, 2009 den 08:39 #

    Hi Hi ja vad säger man… stackars tjejer! Undra vad det kommer sig att barnen/unga blir sådana som de blir idag? De kan ju inte prata ordentligt för de måste koncentrera sig på att tugga tuggummi och se ”snygga” ut… Ja jösses!

Lämna en kommentar