Heminredningsdrömmar i ek

5 Jan

11 svar to “Heminredningsdrömmar i ek”

  1. Suss 5 januari, 2011 den 11:49 #

    Det är så fint med ek, stilrent och klassiskt =)

  2. Wille 5 januari, 2011 den 12:05 #

    Ville du verkligen veta varför LCHF kan minska dina allergibekymmer? Hursomhelst så kan dom faktiskt det. LCHF är en sk anti-inflammatorisk kost, som försöker att hitta det naturliga i allt man stoppar i sig. Att jämföra med djurvärlden så har inga djur som äter sin arts naturliga föda samma mängd olika åkommor som vi människor har. Det som är spännande är att vi inte heller hade dessa åkommor när vi åt naturlig mat. När jag var liten fanns det knappt några allergiker, och jag kan ju tänka mig hur några det fanns för flera hundra år sen. Idag är mat ofta en produkt. Med LCHF så återgår mat att bli just mat. Många har minskat sina allergiska besvär med LCHF. Det kan bero på att man minskar den här inflammationsprocessen som vissa födoämnen skapar och som pågår dygnet runt utan att vi märker det.

    • Hej Wille!
      Jag vill inte veta OM LCHF kan minska mina allergibekymmer… jag undrar mer OM jag kan äta LCHF MED mina allergier – jag kan nämligen inte äta rotfrukter, vitlök, curry, persilja, anis, fänkål, paprika, frukt, nötter m.m. Jag får då en allergisk chock och kan dö…
      Fungerar det att hitta saker att äta ändå?
      Tack för svaret! 🙂

  3. Anna 5 januari, 2011 den 14:10 #

    Mamma och pappa har det där barbordet i sin stuga 🙂

  4. Zarah-Lou 5 januari, 2011 den 15:36 #

    Jag måste tyvärr häda!
    Vi hade EN möbel i ek här hemma;

    ….den mörkbetsade jag…..

    xD

    (Ursäkta vårt HEMSKA köksbord + stolar men här kan du se en bild: http://zarlei.com/bilder/2009/11/nykok2.gif)

  5. theresan 5 januari, 2011 den 21:30 #

    Ja! Jag säger ja till allihop!!! (Möblerna alltså:)

  6. Jennica 6 januari, 2011 den 16:06 #

    Jag älskar att ha en del ek-saker…men kanske är liten dragen åt att betsa dem mörka =) Men det är himla snyggt…jag blandar ju hemma hejvilt som du vet=)

Kommentera

