Sirap i Paris?

27 Dec

I julklapp från mig till min älskling låg en weekend till Paris.
Beroende på vilket hotell han väljer får han stanna 1-3 nätter tillsammans med valfri resenär.

Senast jag var i Paris var för lite mer än två år sen, bara en månad innan jag träffade Peter. Då tillsammans med min bästa vän Johanna och min mams & paps (pappa fyllde år och fick det i födelsedagspresent). Det var 3 härliga dygn i en av Europas vackraste huvudstäder med sightseeing och brinnande fötter efter dagslånga promenader. Visste ni att det är närmare 900 trappsteg i Eiffeltornet?! 😉

Det är inte bara Eiffeltornet som är värt att se i Paris, det finns också Notre Dame, Triumphbågen, Sacre Couer, Moulin Rouge, Champs Elyssé, Louvren,  Jardin de Tuliere m.m.
Får jag följa med så kommer jag att ta ännu fler kort än vad jag redan har på den härliga staden. Det finns såååå mycket att se!

Har DU varit i Paris? Har du något tips på sevärdheter som inte hör till vanligheterna?
Som man kanske BORDE se men som inte finns med i guideböckerna och rekommendationerna?! 🙂

17 svar to “Sirap i Paris?”

  1. Bunny 27 december, 2010 den 15:53 #

    Palindrom 😉

    Åh vad mysigt ni kommer få det!!

    Puss ♥

  2. Anna-Karin 27 december, 2010 den 16:37 #

    Vad härligt!
    jag är faktiskt hel ledig till den andra januari nu. Ska bli skönt
    kram

  3. K 27 december, 2010 den 17:03 #

    Bunny: Palindrom är ett ord som läses likadant framlänges som baklänges.
    Paris och Sirap är således inte ett palindrom.

  4. Åsa 27 december, 2010 den 19:13 #

    åhhh varför fick inte jag sån julklapp???? 😛

  5. Emilia 27 december, 2010 den 20:46 #

    Åh vilken fin present 🙂 Bloggade precis om min present till Rikard 😉

    Jag har varit i Paris, jättefin stad verkligen. Men känner att jag vill se mer av den, måste måste åka dit igen…
    Har tyvärr inga tips, men Eiffeltornet är ju ett måste 😀

    God fortsättning på dig med!
    Kramar

  6. Lisa Wallenstein 27 december, 2010 den 22:23 #

    Jo jag har hängt här ett tag fast i tystnad.. 😉
    Hittade hit genom AnnMarie i somras, såg ju korten du tog på hennes bröllop och så googla jag dig o kom till din blogg.

  7. Jennica 27 december, 2010 den 23:45 #

    Jupp…visst är det ord som blir samma sak när man vänder på det….
    Jag kan väl säga att jag varit i Paris…iallafall vädligt väldigt väldigt nära ; )
    Vi kom ju aldrig iväg på vår efterlängtade helg…en vulkan fick ju för sig att vara aktiv =)
    Så det bli förhoppningsvis nån gång!!!! Hahaha KRAM

  8. Wysteriia 27 december, 2010 den 23:57 #

    Lyxig klapp..den hade du gärna fått ge till mig istället! Får han ta med en valfri resenär menar du? Fråga om han inte kan ta med mig då ;D haha!

    Och du..du ska vara glad att du fick någon julklapp från jobbet iaf..finns säkert dom som inte får något alls ;P

  9. Bunny 28 december, 2010 den 11:28 #

    Jaja… 😉 Jag hade hjärnsläpp 😉

  10. Wysteriia 28 december, 2010 den 21:16 #

    Ja jag fjäskar gärna för din karl för min karl kommer aldrig ta sig råd att ut o se världen känns det som ;P baaaah! haha ;D

  11. stefan 29 december, 2010 den 15:28 #

    Jag tror han tar med sin käre bror dit så du får nog vänta tills nästa gång hahaha!!(eller nja kanske inte…)
    Ska fundera på om jag har något bra tips..

Kommentera

