Det är nog dags.

1 Dec

… att skriva önskelista inför jul snart?
Annars tror jag snart att min mams kommer och drar mig i örat?! 😉

Det är ju bara 23 dagar kvar till jul och det är min första helt lediga jul på typ 9(!!) år! Jippie!
Älskling och jag är hemma i Skövde hos mina föräldrar på Julafton och på Juldagen bär det av ner till Göteborg och hans släkt för julmys!

Jag håller på för fullt att fundera över julklappar och annat!
Jag har praktiken hela dagarna även nästa vecka och utöver det har vi flera stora arbeten i skolan med evidensbaserad grund att göra. Och så har jag fixat och donat med resan till Umeå i januari och scannat in papper och skickat till olika lärare om tillgodoräknande av praktik i nästa kurs och även bevis på att jag gjort min förra VFU. Sen är det också annat att fixa med och tänka på. Dessutom har man ju ett hem att ta hand om. Jag förstår inte hur de som har barn hinner med?! Jag är glad att jag pluggar nu och inte längre fram.
I december (nästa vecka och veckan efter) har jag också tid på sjukhuset för vidare utredning av min hälsa. Jag ska också tillbaka till vårdcentralen för att ta mer prover.

Jag mår annars OKAY.
Jag är trött men inte lika trött som innan jag tryckt i mig 1oo järntabletter. Men jag har huvudvärk, yrsel, illamående, kallsvettningar och problem med temperaturcortex.
Jag ser fram emot att få en diagnos och få ett slut på det, oavsett om det är något bra eller dåligt.
Idag har jag legat och sovit 2 timmar nu ikväll, varit vaken i två timmar nu och ska snart krypa ner och sova så att jag orkar med morgondagen.

Imorgon är det 2 år sen jag och älskling blev ett par och på fredag ska vi mysa lite! Sen blir det en skoj helg i vännernas tecken och sen framöver blir det också en massa skoj!

Har ni det bra i kylan?

6 svar to “Det är nog dags.”

  1. camla 1 december, 2010 den 22:25 #

    ååhh räzze och läzzä =))

  2. Bokmalen 1 december, 2010 den 22:29 #

    Jodå, här är det bra. Bara kring -5 idag. 😉
    Trevligt med firande. Grattis till 2 år!!
    Ska umgås med en kompis på fredag. Lunch å shopping står på schemat å det ser jag fram emot.
    Våra önskelistor är klara redan. Vi hann före Marcus systrar!!
    Kramen, Maria

    • Oj, ”bara” -5 😉 Det är nog kallt och ruggigt ändå kan jag tänka mig? 😉 Men det är ju sååå mysigt nu när det är frosigt och snöigt ute! Och skorna som knarrar när man går! Underbart! =)
      I like it a lot! 😀
      Åh – några önskelistetips? Så att man kan hitta lite motivation? 😉 Haha. Vart letar man vad man önskar sig? 😀
      Kramisar

  3. Åsa 2 december, 2010 den 09:22 #

    kul o se gamla bilder 🙂

    stort grattis ti er o hoppas ni får en mysig fredag tillsammans 😉
    idag är det -4 i Luleå.. såå skönt o slippa -15 el-20..
    krama

  4. Helenah 2 december, 2010 den 21:05 #

    Hej gums, grattis!!

    jag är sjukt trött, dålig på att kommmentera då. Sorry!
    KRAM

Kommentera

