Då har du kommit rätt!

15 Nov

Jodå. Du har kommit rätt.
Det är hos Caroline du trillat in, men min blogg ser väldigt annorlunda ut.

Ni kan läsa inlägget här under om ni missat det 😉

Idag har jag haft min första praktikdag på ”nästa kurs” som är Folkhälsovetenskap för Barn och Ungdom och det innefattar två veckors praktik på BVC och två veckors praktik på skola.
Jag ska lära mig om vaccinationer, amningsstrategier (det sitter sen innan tack vare Neo), regler och författningar som styr hälsovården, och en massa annat.

I alla fall – det har varit en riktigt bra första dag och jag ser fram emot kommande veckor!
Barnen är såå söta och man får lite annan syn på barnvård när man inte ser så mycket sjuka barn, vilket är skönt, även om jag älskar Neo!

Imorgon kommer min vän Suss hit från Borås med sin lilla Alex, som är 2,5 månader gammal och det blir första gången jag träffar honom =) Vi ska umgås hela dagen och ta igen en massa tid och pladder. Dessutom håller jag tummen för fint väder så att jag kan använda kameran! Det var ett tag sen nu! Och jag som nästan är fastvuxen vid min kamera i vanliga fall 😉

Snart ska jag krypa ner i sängen och sova gott hela natten.
Mycket bättre än natten som var, för då vaknade jag varje halvtimme hela natten i stort sett.
Underbart 😉

I ”värsta fall” får jag väl ligga och titta på älskling som snosar sött annars 😉

3 svar to “Då har du kommit rätt!”

  1. Bokmalen 16 november, 2010 den 02:18 #

    Gillar desigen!! Å, kul att du trivs på praktiken!! 😉 Hoppas du får sova gott, själv längtar jag efter sängen nu… Det är väldigt långtråkigt nu för en maskin har gått sönder å jag väntar på att nån ska komma å laga den men dom har fullt upp med annat…
    Funderar mer å mer på att byta till wordpress. Kanske att det blir av under julledigheten!??? Får se när jag orkar ta tag i det!???
    Kramen, Maria

  2. Åsa 16 november, 2010 den 09:54 #

    oj många inlägg i min blogg.. va kul 🙂 tack så mycket..
    ja ja åker ändå.. ja älskar Dominikanska av andra anledningar är inte bara Han som drar.. precis som ja älskar o vara i Thai.. 🙂 ja har inte pratat med honom mycke o de känns bra.. de känns som att känslorna svallnat men dock osäker på hur de blir o se honom igen.. o ja tänker på allt negativt som hänt sedan ja va där sist men när någon börjar prata sk*t om honom så försvarar ja honom ändå.. svårt de där.. har ju ändå haft känslor för honom i nästan två år.. ja är jätteglad att mamma följer med o längtar såå mycke nu 🙂 inte efter honom utan att få träffa en tjejkompis som ska dit o att få visa mamma allt.. förhoppningsvis förstår hon sen dragningskraften 🙂 Kramar

  3. Bunny 16 november, 2010 den 10:55 #

    Oj vilken annorlunda sida jag hamnat på 🙂 Fint! Men ovant 😛

    Kram ❤

Kommentera

