Andra november tvåtusentio

2 Nov

Andra november tvåtusentio.

Vintern är här. November för mig är vintermånad.

Jag sitter här framför datorn och är inloggad i vårat gemensamma klassrum på nätet. Det är min tur att redovisa idag och jag som avskyr att prata för folk. Nu pratar jag i headset framför datorn istället samtidigt som jag visar min powerpointpresentation på skärmen och efteråt kopplar alla på ljudet för att ge feedback. Har ni något tips på vad man kan göra för att bli en bättre talare? Utan att kallsvettas och våndas innan? 😉

Jag har haft ont i halsen i över två veckor nu och är lagom snorig. Ibland blir man så trött på de där lååånga förkylningarna som aldrig verkar ge med sig!

Är DU sjuk just nu? Det verkar som att alla mer eller mindre är lite halvkrassa just nu?

11 svar to “Andra november tvåtusentio”

  1. johanna 2 november, 2010 den 09:33 #

    Njae…nu har vi hållt oss friska…visst, förkyld,feber o sv..det här till vid denna råstiden.svårt att undvika men vi har haft en liten släng av det så nu håller vi oss friska ett tag =) PUss!

  2. Mamma 2 november, 2010 den 09:35 #

    Men herregud du har väl aldrig haft problem med att prata??Du är ju våran första talkvinna!Lycka till i dag,kommer att gå kanon.Kramisar i massor.

  3. Suss 2 november, 2010 den 09:41 #

    Lycka till hjärtat, håller med mamsen du har väl inga problem med att tala =) Lite förkylt är det här, svårt att undvika i dessa tider…krya på dig

    kram kram

  4. Petra 2 november, 2010 den 10:10 #

    Nu har äntligen min heshet/förkylning gått över. I alla fall nästan. Du är väl bra på att prata? Själv får jag ångest över sånt. Lycka till i alla fall!

    kram

  5. Terése 2 november, 2010 den 10:29 #

    Hej!
    Lycka till med redovisningen. Kommer säkert gå galant 🙂
    kramar
    Terése

  6. Åsa 2 november, 2010 den 11:56 #

    hur gick redovisningen?
    min granne va hemma men han vaknar inte av brandvarnaren.. :S helmysko person.. ja har ringt ti vår hyresvärd så de skulle prata med honom.. slarvigt otroligt slarvigt o farligt.. :/ o ja är livrädd att de ska börja brinna min största fasa…

  7. Emma 2 november, 2010 den 12:49 #

    Oj värsta tekniken.. Imponerande av powerpoint och webklassrum! :)Du kommer fixa det galant! Det enda är väl att vara så påläst att man hittar en ny tråd om man tappar bort sig.. Typ.. Lycka till! Kram

  8. Ida- Blivande mamma till pärlan. 2 november, 2010 den 17:48 #

    Duktig du är =)

  9. Gaymasen 2 november, 2010 den 18:31 #

    Finns många tips. Se framför dig hur publiken är naken. Etc. Men det viktiga är att vara sig själv, bjuda till och vara inlärd på det man ska prata/föreläsa om. Sedan lite pirr ska det alltid vara, annars är något fel. Haha.

    Som svar på kommentaren: prima är usch. Ätit där en gång. Fick veta att de fått stänga ner pga. hälsosmittsskyddslagen eller något sånt. Vi fick kli i halsen när vi åt där, två tre veckor innan det kom ut i tidningarna att de skulle stänga ner. Haha.

    Gillar Benidorm, Pizzabageriet, mfl. Vi är gottegrisar. ^^

  10. Malin 2 november, 2010 den 19:33 #

    Usch ja, visst är det trist att vara sjuk! Jag har dragit på mig en trist förkylning jag med… Och att behöva redovisa då också… lagom kul. Fast jag tycker det låter lite kul att redovisa genom datorn så. Hoppas det gick bra och att du mår bättre snart!
    Kramar

  11. Bella 2 november, 2010 den 21:35 #

    jag vet, men är inte riktigt min grej o göra massa ”test” haha.. =)

Kommentera

