Riksdagsvalet 2010

21 Sep

Jag vet inte vad jag ska tycka och tänka om årets val.

Jag läser om röda och blåa och främlingsfientlighet men jag känner mig inte så insatt ändå. Kanske för att jag aldrig varit så politiskt insatt.

Därför frågar jag nu ER, kära läsare:

Vad tycker ni om årets val? Vad tycker ni om att SD hamnat i svenska Riksdagen?

11 svar to “Riksdagsvalet 2010”

  1. Elina 21 september, 2010 den 16:24 #

    Jag tycker att det är fruktansvärt!

  2. johanna 21 september, 2010 den 17:00 #

    Åh det är redan så fruktansvärt uttjatat detta med valet,folk gnäller om att dom vill ha omval..men va fan svenska folket har ju fått som dom ville, dom ville ha alliansen o det blev det o nu gnäller folk….SD kom in i riksdagen,än en gång svenska folket som röstade in dom…deal with it !

  3. Emma 21 september, 2010 den 17:21 #

    Stöder verkligen inte sverigedemokraterna på nåt sätt.. Men vi har ju en demokrati och om det är såhär Sverige har röstat får man väl acceptera läget liksom.. 😦

  4. Nadjiz 21 september, 2010 den 17:59 #

    Jag tycker att det är bra att SD kom in så det blir lite omrärning i grytan så att säga! De säger vad alla andra tänker men inte vågar föra fram, och det behöver inte betyda att man är främlingsfientlig utan att man är villig att ta ansvar och inta släppa in folk som genom en rinnande kran utan vett o förstånd.

  5. Art By Tina 21 september, 2010 den 18:46 #

    Jag tycker det är ett skitparti med skitåsikter – MEN vi står för yttrandefrihet och demokrati – folket har röstat – nu får vi sluta gnälla! Upproret som sker nu borde skett innan valet.

    …och krya på dig förresten!

  6. Helena Larsson 21 september, 2010 den 18:48 #

    Vi har demokrati i Sverige och så här har folket röstat. Sen kan jag tycka att det är en konstig demokrati då inte det parti som fått flest röster får styra, men så är det. Sen måste det ju finnas en anledning till vaför så många ändå röstat på SD, kanske dags att ta sig en funderare på varför det är så.

  7. Anna-Karin 22 september, 2010 den 06:49 #

    Svenska folket har lagt sin röst och en del röstade uppenbarligen på SD. Så nu får vi hantera det. Jag tror inte att de övriga partierna vinner på att stänga ute dem och vägra prata med dem snarare så vinner nog SD på det. Det gäller att samla på sig fakta och kunskap så att man kan prata omkull dem eller i stället.
    Kram

  8. Marie. 22 september, 2010 den 13:13 #

    Tycker som 4:e kommentaren att det kan va bra med lite omrörning i grytan =)
    Kan ju hända att dom har nåt riktigt bra att komma med,det återstår att se =)
    Som Johanna skriver så har ju faktiskt en del av folket röstat in dom, va ska det tjäna till med en omröstning. Vi lever i ett fritt land och folk röstar på vad dom vill, och var vi hamnar visar sig när det är val =)

  9. sissiliten 22 september, 2010 den 14:37 #

    Jag tycker oxå att det är bra att dom kom in. Att folk inte bara kan sluta tjöta om detta nu. Om 4 år kanske dom vinner valet. DÅ kan folk gnälla hur mycke dom vill sen.Dom har ju inte makten utan har bara saker o ting o säga till om nu.

    Vad tjänar det till att rösta om folk kräver omröstning. Då försvinner ju vitsen med att rösta. Men skulle det bli det så kommer jag lägga min livs första röst på SD.

  10. CJ 24 september, 2010 den 14:44 #

    Åh vad höstigt och fint!

  11. Jennica 25 september, 2010 den 14:03 #

    Det är nu som alla debatter ska vinnas över dem….fattar inte hur man tänker när man har försökt att tysta dem…vinn över dem istället…detta kom från en 15-årig utländsk tjej som hade diskuterat skolvalet under nått tv-program. Jag håller så med…bättre att de kommer tilltals och man kan trycka till dem i debatter i stället.

Kommentera

