Kungarna av Tylösand. Vilka jävla idioter.

24 Aug

Jag lyssnade just på älskling som kollade på ett inslag från Aftonbladet och om det nya programmet på kanal 5 som ska börja i september – ”Kungarna av Tylösand”.

Min spontana tanke är – Vilka jävla nördar. Idioter rent ut sagt. (ursäkta mitt rättframma språk, en del gillar det kanske inte, men that’s me.)

Visst att man tycker att det är skoj att supa sig redlös när man är 17 eller 18 och man just börjat upptäcka alkohol och fester. Men när man börjar bli vuxen? Fjortisfyllor och ”supa och knulla” – vad är det för jävla inställning? Vad är det för liv? Jag tycker snarare att folk som kommer upp i åldrarna och som går på krogen varje helg är patetiska. Pinsamma. Och det är inte coolt att bli redlös och så full så man inte minns vad man gör.

Jag har jobbat på Bogrens Salonger i 7 år. I sju år har jag sett fyllosar varje helg och ibland flera dagar i veckan. Det går an så länge det gäller de i 18-årsåldern eller upp till 25. Men snälla nån. De som är så redlösa att de knappt kan prata när de är upp mot 30-40? Och de som är ute varenda helg och nästan inte vet vad de gör pga fylla.

Det är snarare vad jag kallas problem med alkohol eller alkoholism.

Vad tycker ni? Har ni sett trailern för ”Kungarna av Tylösand”? (som för övrigt borde heta Alkisarna av Tylösand.)

8 svar to “Kungarna av Tylösand. Vilka jävla idioter.”

  1. camla 24 augusti, 2010 den 16:30 #

    det r sååå patetiskt!!! Jag har en kompis som är bartender där på Tylösand och var det således under inspelningen och har har inga kommentarer till det… pinsamt var hans ord!!

  2. Suss 24 augusti, 2010 den 16:38 #

    Så vansinnigt pinsamt, såg reklam igår och jag säger bara omg vad de kommer att ångra sig en vacker dag…Eller så är dem helt enkelt för blåsta för att fatta…Ja jag skall iaf inte kolla på det =)

  3. Annis 24 augusti, 2010 den 17:42 #

    Det är helt vansinnigt… vet inte vad mer jag ska säga 😦

  4. marica 24 augusti, 2010 den 19:32 #

    Har jag missat men neeee vilket fiasko… allt för att tjäna pengar! Suck!!
    Kramar!!

  5. Freedomtravel 24 augusti, 2010 den 20:33 #

    Låter idiotiskt. Tänker lite på de här personerna som är med också… just nu kanske de tycker att det är kul att supa sig redlösa och ha sex i TV. Men sedan finns ju inslagen kvar… i evighet. Hur kul är det när man 10 år senare vill söka ett seriöst jobb eller inleda en seriös relation???

  6. Mamma 24 augusti, 2010 den 22:01 #

    Tycker som du, såg förhandsvisningen tyckte bara att det var pinsamt, och att vi ska behöva betala för sån skit.

  7. Susanne 25 augusti, 2010 den 07:02 #

    Tusen tack för feedbacken 🙂 Ja du, det här programmet vet jag inte varför det har blivit till…det värsta är att det kommer att få jättemycket uppmärksamhet och höga tittarsiffror…bläää…

  8. Helenah 25 augusti, 2010 den 10:27 #

    När t.o.m jag, som gillar dokusåpor tycker att det är för pinsamt för att vilja kolla- då har det gått för långt..

    Lågt att ens göra en sådan serie tycker jag. & jag tycker enbart synd om dem i det.

Kommentera

