Abort = Mord.

24 Aug

Är det verkligen så? Är en abort lika stort som ett mord? I såna fall borde många svenska kvinnor få sitta i fängelse. Det är nog fler än man vet om som genomgått en abort någon gång i sitt liv?

Jag läste en artikel på aftonbladet som ni hittar HÄR.

De berättar om lastbilar som kör runt med foton på ett dött foster i handsk-klädda händer och med texten: Abort Dödar Små Människor.
Hemsidan hittar ni HÄR.

Människorätt för Ofödda.

Det är klart att det inte är någon som vill att man ska använda aborter som preventivmedel. Självklart. Och det tror jag heller inte att någon vuxen människa gör med rätt inställning till livet och med erfarenheten om vad det innebär med aborter och vad aborter kan göra mot ens kropp.

Men filmen som de visar på sin sida får mig att må riktigt illa. Det kväljs i halsen på mig när jag ser de där små kroppsdelarna och små människorna.
Jag har aldrig gjort någon abort och jag skulle heller aldrig göra det. Hade jag gått i tankarna så hade det varit för att min situation inte fungerade.

Men jag funderar på vad de vill säga med sin sida, vad de har för budskap mer än att abort är mord?
Det för tankarna till Irland och andra outvecklade abortländer, där inte ens kvinnor som blivit våldtagna får göra en abort.

Är det så man vill ha det i Sverige? Vill man spela på kvinnornas samvete över att de mördar någon?

14 svar to “Abort = Mord.”

  1. Annis 24 augusti, 2010 den 20:45 #

    Fy faan, klarade inte av att se hela filmen på deras hemsida. Jag förstår ju på ett sätt vad de vill säga men samtidigt så måste man ha rätt till att göra abort om ens situation som du skriver inte fungerar! Om jag skulle bli våldtagen (hemska tanke!) å bli gravid skulle jag inte vilja föda det barnet tex.

  2. camla 24 augusti, 2010 den 20:59 #

    Men den aborten som visades där,måste ju ha skett i ett sent skede?? för ex i veck 7 så är det ju inte sååå utvecklad, eller?? hursom helst så mådde man skit av och se den filmen….

  3. Helena Larsson 24 augusti, 2010 den 21:00 #

    Man måste nog ha upplevt det för att veta vad man pratar om. Undrar hur många av de som är motståndare till abort som gjort det, som vet hur det känns och vilket jobbigt beslut det egentligen är. Det är ett beslut man får leva med hela livet och som man tänker på ofta…tänk om.

  4. IDA 24 augusti, 2010 den 23:11 #

    Tyvärr i detta fallet så är det avundsjuka som gäller.
    Dock är det säkert så som du skriver i många fall.

  5. Sara 25 augusti, 2010 den 05:49 #

    Jag tycker inte att abort är mord! Jag kikade på dina länkar och jag fattar inte hur de tänker…

    Kram till dej!

  6. anna-karin 25 augusti, 2010 den 08:23 #

    Nej rätt till abort ska finnas men som sagt det ska ju inte användas som en slags preventiv medel men det tror jag inte att det är någon som gör heller.
    Angående att supa sig full i vuxen ålder. Det är vidrigt. Jobbade ju på mc i stan och det var verkligen jobbigt när de i medelåldern kom in och var packade de var verkligen ohyfsade.
    Kram

  7. FOTOGRAF JENNY VENNBERG 25 augusti, 2010 den 08:44 #

    Det är verkligen konstigt 😛
    Antar att jag har en bild framför mig precis hur jag vill ha det men får aldrig till det ! & ju mer jag tittar på mig själv, desto mer fel hittar jag 😉

  8. Åsa 25 augusti, 2010 den 11:21 #

    jag har inte tittat på länkarna men tycker man ska kunna välja.. jag har gjort abort o ja va 16 år.. naiv mesta orsaken.. min mamma sa du gör abort o ja har inte ångrat de.. klart ja tänker på de till o från.. men rätten att välja ska finnas.. såklart ska de inte användas till preventivmedel.. de tycker ja inte om..
    skulle ja bli våldtagen o gravid skulle ja inte vilja behålla de barnet.. de vore hemskt..
    kramiz

  9. IDA 25 augusti, 2010 den 11:43 #

    Tack =)
    Det kommer bli toppen när det är klart önskar bara att ALLT va klart nu men det största projektet är kvar =S

  10. Johanna 25 augusti, 2010 den 11:43 #

    Jag har inte sett bilderna och vill inte göra det heller =/ Jag skäms inte för att jag har gjort en abort, jag var inte ens fyllda 16 ….Ångrar inte en sekund det! Så om du skulle bli våldtagen och bli gravid så skulle då behålla barnet ? Eller om du visste att varnet bar på en allvarlig skada eller så? Tvivlar jag på gumman,Puss!

    • Ehhhh nääääää! Du får läsa vad jag har skrivit? Jag har skrivit att det är fel att propagera på det sättet, att spela på att man mördar små människor om man väljer att göra abort. För inte fanken vill man behålla barnet om man skulle bli våldtagen eller om det inte fungerar ekonomiskt eller om barnet är skadat?
      Puss

  11. Sara 25 augusti, 2010 den 12:12 #

    Nej det kortet är från förra året. Har ju fått i gång hårddisken så jag har några fina kort på mej igen. =)

  12. Isabella 25 augusti, 2010 den 12:30 #

    SVAR: Receptet på kakorna är detta:

    http://www.matklubben.se/recept/kalasgoda_cornflakeskakor_27513.html

    Jag hade dock ingen kokos i, så det behövs inte 🙂 kram

  13. Emilia 25 augusti, 2010 den 15:28 #

    Fy sjutton vilken film… Klart man ska ha rätt till abort (men självklart inte som preventivmedel)..
    Förbjuder man abort går Sverige ner sig rejält i den välfärd vi nu har!!!

    Kramkram

Kommentera

