Thoughts of a Zombie

11 Aug

Det är redan eftermiddag och idag fick jag kämpa i flera timmar för att ta mig upp ur sängen.
Jag känner mig fortfarande halvt medvetslös, illamående, huvudvärk och yrslig.
Men det börjar bli en vardag mer än undantag.

Jag har ringt till min läkare idag för att fråga om det verkligen ska vara så här efter en månad med behandling. Jag är så trött att jag knappt orkar öppna ögonen, huvudvärk varje dag och illamående och en känsla av ”utanför min kropp” på något konstigt sätt. Jag kan inte koncentrera mig och jag kan inte hitta ord ibland, utan säger andra saker än de jag menar. Dessutom är jag kallsvettig så gott som varje dag, ibland är det så illa att jag är iskall och helt genomklibbig av svett, och nästa sekund fryser jag så att jag skakar.

Annars mår jag ”bra” idag ändå, när jag låg och kämpade med att komma upp ur sängen ringde Annis och sen Frasse och mina älskade vänner får jag energi av, om det så än är att bara höra rösterna =)

Jag ska packa klart och sen stuva in sakerna i bilen så att vi kan komma iväg. Hunnebostrand och huset står på schemat de nästkommande 5 dagarna. Avkoppling!
Jag har packat ner lite böcker och annars smått och gott, dessutom ska jag planera för fotograferingen på lördag!

Vill bara säga TACK för era underbara, uppmuntrande och värmande kommentarer! Jag måste ha världens bästa bloggläsare! ♥
Sen vet jag ju att det är nästan 300 som läste igår utan att skriva något och även om ni tror att ni är anonyma så vet jag ändå vem många av er är 😉
Man är aldrig riktigt anonym på internet =)

TREVLIG VECKA och HELG alla sötlökar!

Stor kram från zombien Carro
Det här fotot tog jag i Hunnebostrand i påsk i år.

15 svar to “Thoughts of a Zombie”

  1. Bella 11 augusti, 2010 den 13:19 #

    ha det så mysig nu. kram

  2. Jennica 11 augusti, 2010 den 13:26 #

    Många energikramar hjärtat!!! Hoppas du får ett par härliga dagar!!! Puss J

  3. Bokmalen 11 augusti, 2010 den 13:50 #

    Vilken härlig vy!! Ta å njut nu å jag hoppas verkligen att läkarn kan få nån rätsida på ditt ”mående”. Hua, låter inge kul det där å jag tycker nog att du beskriver din känsla av tillvaron som min bror gjorde!?? Är det inte levaxin du ska ha????? Eller är det det du fått???
    Hoppas du får njuta å samla härlig energi!!
    Kramen, Maria

  4. Wysteriia 11 augusti, 2010 den 14:05 #

    Usch vad drygt det låter so du har det 😦 Vad sa din läkare? inte ska du väl behöva ha det sådär`:I

  5. Sara 11 augusti, 2010 den 14:12 #

    Ha det superdupermys! Hoppas ni får kanonväder! Kram

  6. monica 11 augusti, 2010 den 14:48 #

    Har ni hus i smögen?? Ha det så mysigt så f¨r vi försöka pressa in en fika snart! annars kanske vi ses nästa vecka på jobbet!!

  7. Bunny 11 augusti, 2010 den 16:00 #

    Vad sa farbror dr…? Min är på semester, men ringer honom direkt när han är tbx…

    Puss ❤

  8. Marie. 11 augusti, 2010 den 16:06 #

    Hej sötis. Ja du det är mycket som hänt, på det känslomässiga planet! Människor är inte alltid vad man tror och det kan göra hemskt ont. Fin bild igen! Grym du! Kram å Puss!

  9. Åsa 11 augusti, 2010 den 16:07 #

    hoppas läkaren gav dig några bra svar.. inge kul när du känner så :/
    underbar bild 🙂 ha de sååå skönt o njut av några dagar ledig….
    många kramar

  10. Sofia 11 augusti, 2010 den 17:10 #

    Vacker bild! Gillade den i ”the dragonlady”-inlägget också, fina färger.

    Krya på dig!

  11. Maria 11 augusti, 2010 den 21:10 #

    Jag läser många gånger i farten, så tyvär hinner jag inte alltid skriva.

    Det låter ju inte alls roligt med att gå å må sådär hela tiden. Hoppas att det kommer till bättring väldigt snart. Ha det så trevligt i hunnebo.

    KEAM

  12. Terése 11 augusti, 2010 den 21:19 #

    Ta hand om dig nu, och vila upp dig. Ladda batterierna så gott det går. Vi ses nog på jobbet nästa vecka, för då börjar jag igen 🙂
    Kramar

  13. Petra 12 augusti, 2010 den 08:41 #

    Hoppas att du får några bra svar av läkaren, så där kan du ju inte ha det. Hoppas att ni får sköna och avkopplande dagar och att du känner dig piggare sen. Hälsa Peter

    kram

  14. Carina 12 augusti, 2010 den 11:41 #

    Ja du vet ju hur det är, ibland orkar man bara inte komentera, men läsa måste man ju:)
    Hoppas du mår bättre snart!

  15. marica 14 augusti, 2010 den 20:45 #

    Jag är en trogen läsare men det visste du ju redan 😉 Puss

Kommentera

