– Besviken –

10 Aug

 

PS – Det står alltså KANSKE… så det är inte helt säkert, men jag blir ändå irriterad, för att det ska strula innan det ens börjat…
Har vi tur blir det inte så, har vi lite tur så får vi lite betalt och har vi otur så får vi betala allting själva…

 

21 svar to “– Besviken –”

  1. Sofia 10 augusti, 2010 den 18:22 #

    Hej vännen, fy vilket skit situation, det kommer säkert att ordna sig på något vis! Jag köpte i princip inga böcker under min vidar utb, har säkert något att låna ut om du bara säger vad du är ute efter. Lycka till vännen! Skickar massor av kramar!

  2. Johanna 10 augusti, 2010 den 18:36 #

    Hej vännen!

    Skittrist att det krånglar och hoppas det löser sig. Jag köpte en del böcker under utbildningen och har sparat en hel del artiklar och annat. Det är bara komma förbi och se om det är något du vill låna =)

  3. Thomas Bryde 10 augusti, 2010 den 18:40 #

    Det finns kraft inom er.

  4. Mette 10 augusti, 2010 den 18:46 #

    Men Vafan! Jag håller med – sånt skit ska man inte behöva ta. Ursäkta mina kraftuttryck, men jag vet precis hur det känns. Hoppas att det löser sig på något sätt (får de verkligen göra så…?) och att det blir ett toppenår för dig!

  5. Ann-Mari 10 augusti, 2010 den 19:21 #

    Näääää, det var det värsta. Fy tusan va visset ett löfte är ett löfte!!!! Hoppas att det ändras igen. Men precis som Sofia så köpte jag nästan inga böcker heller under min vub utan kunde låna det mesta. Sjukhusbiblioteket är toppenbra på att fixa fram böcker som man behöver, tar till och med hem från utlandet. Inte kostar det ett smack heller. Ett litet tips i alla fall.
    Massor av kramar.

  6. marica 10 augusti, 2010 den 19:36 #

    Nä fy va trist – tyvärr blir jag inte förvånad men jag hoppas verkligen verkligen att det ska lösa sig så att du får det de lovat från början! KRAM

  7. Emma 10 augusti, 2010 den 19:41 #

    Men alltså det låter ju helt sjukt! Vad var det för ”stipendie” om jag får fråga? Först lova pengar till resa och böcker och sen ta tillbaks det? 😦 Är det sjukhuset/landstinget som tänkt betala? Jag fick IVA-vubben betald av landstinget (antar jag att det var?) och det fanns inga restriktioner om att jag inte fick jobba? Låter jätteknepigt.. Och om de dessutom tagit tillbaks sitt löfte borde du ju iallafall få jobba extra eller? Usch vad jobbigt.. Håller tummarna att det löser sig.. Kraam

  8. Bella 10 augusti, 2010 den 20:32 #

    men va fasen el… Hoppas verkligen det löser sig gumman. det kan ju inte lova saker och sedan kanske dra tillbaka de, då kan de väl skriva Kanske direkt då. förstår att du e irriterad o besviken. massa kramar ❤

  9. Mamma 10 augusti, 2010 den 21:20 #

    Du ska se att det löser sig annars får vi väl bidraga med en slant!! Puss

  10. Emilia 10 augusti, 2010 den 21:36 #

    USCH vad tråkigt!!! Hoppas verkligen att det löser sig på något sätt!!
    KRAM

  11. Bokmalen 10 augusti, 2010 den 22:31 #

    Oj, oj, vad jobbigt! Ja, visst är det så att ett löfte borde hållas. Förstår din besvikelse.
    MEN, nu håller jag tummarna för att allt ordnar sig!!!!
    StorKraen, Maria

  12. Therese 11 augusti, 2010 den 02:45 #

    Sabla skit! Allt lät ju så bra…. ledsen för dig. Skulle du på något sätt få Gbg iaf så finns en gästsäng för dig!
    Hoppas allt ordnar sig till det bästa!
    stor kram

  13. Anna-Karin 11 augusti, 2010 den 06:50 #

    Vad arg man blir! Ett löfte är ett löfte det håller jag med om. Böcker behöver du nog inte oroa dig för jag köpte typ 1 under min vidarutbildning resten lånade jag men resorna och boendet som är så dyrt. Mina resor och boende i Falun landade på 2500-3000 kr så jag vet vad du menar..
    Hoppas det ordnar sig för dig
    kram

  14. Åsa 11 augusti, 2010 den 08:26 #

    ja hade ringt o skällt ut någon du skulle ju få betalt de.. förstår verkligen att du är arg o besviken o ja hoppas att de ändras så att du får allt betalt.. blir irriterad när ja läser.. grrr..
    ja hoppas att de ordnar sig ti slut…
    kramar om

  15. Huskatten 11 augusti, 2010 den 10:13 #

    Hmm konstigt att de ändrar sej.,. då skulle jag nog hoppat av,,,!! Hur mkt får du ut som ssk? Trodde ni tjänade rätt bra? Eller jag kanske har fel..

  16. Suss 11 augusti, 2010 den 10:40 #

    Nä fy katten, så kan dem ju inte göra ni har ju fått ett stipendium som inkl allt då kasn man ju inte bara ändra sig…JAg hade ringt och skällt lite man kan ju inte göra hur som helst. Förstår att du är besviken, det hade jag också varit. Hoppas att det löser sig. Kramar till dig vännen

  17. Bunny 11 augusti, 2010 den 16:02 #

    Fan vad skumt att det inte gäller sen helt plötsligt… :@

    Puss hjärtat! ❤

  18. Art By Tina 11 augusti, 2010 den 17:19 #

    Så dumt det blev, kanske man kan göra avdrag för sådana resor i deklarationen? Kolla upp det!

  19. Annis 11 augusti, 2010 den 22:58 #

    Usch blä fy! Stackare! Här kommer en stor tröste/peppkram från MIG! KRAM

  20. Malin 12 augusti, 2010 den 18:58 #

    Vad trist att det blivit så!!! Hoppas de ändrar sig igen så du slipper de stora kostnaderna. Jag kan bara hålla med: ett löfte är ett löfte!!!
    Jag blir också lite arg…

    Kram

  21. Annika 13 augusti, 2010 den 19:19 #

    Maila mig, jag har många vänner där, jag kan eventuellt fixa boende åt dig! Regga dig på universitetets hemsida och lägg undan böcker!!

Kommentera

