Jag orkar inte!

14 Jun

Regnet fortsätter att hänga i luften och ibland överraska med att ösa ner eller kanske droppa.
Idag har jag varit sjukt trött igen. Jag börjar fundera på vad jag ska göra mer än att äta vitaminer och sova som jag ska och ta mina mediciner.
Så här trött har jag nog aldrig nånsin varit förut. Jag vill bara dra täcket över huvudet och sova bort en månad eller två och sen återkomma med full kraft.
Som det är nu kan jag somna sittandes och känna att det svider i ögonen av trötthet.
Och så fort jag lägger mig hos Peter på soffan eller sätter mig i en bil så somnar jag på några sekunder. Lätt.

Är det någon mer än jag som är så här sjukt trött? Som inte klarar av att gå upp ur sängen på morgonen trots att man sovit hela natten (även om man drömmer mardrömmar som jag gör x flera varje natt).

Jag orkar inte blogga, jag orkar inte umgås, jag orkar inte ta kontakt. Jag orkar ingenting. Nästan.
Men jag jobbar mer än 100% nu i sommar för att det är ont om folk när alla har semester (och jag ska som vanligt inte ha någon semester… kanske 3 dagar i slutet av augusti om jag inte måste jobba helgen innan, för då skippar jag semester över huvud taget), ska försöka åka iväg en vecka nånstans innan skolan börjar (om jag kommer in?). Jag hoppas det – jag håller tummen hårt.
I såna fall blir det Umeå i 1 år. På distans.

Jag tror jag ska ta och krypa ner med en bra bok eller tidning. Bara försöka koppla bort och slappna av. Min kropp jobbar på högvarv och jag är svullen och rund tack vare mediciner och pollen.
Tack vare vätskedrivande har jag sprungit på toaletten hela dagen och jag hoppas verkligen att jag inte behöver springa under natten också, utan att kroppen vätskat ur sig lite för ett tag framöver nu!

13 svar to “Jag orkar inte!”

  1. Anna-Karin 14 juni, 2010 den 23:36 #

    men gumman då!!! Vi ses i morgon om du mår bätre. Ska bli kul. Ja vi hoppas vädret är bättre så vi kan sitta på altanen.
    Kram

  2. Therese 15 juni, 2010 den 03:35 #

    hej vännen. Hoppas du snart får tillbaks energin. Eller i allafall en boost så du känner dig lite piggare. puss o kram från en nattvaken göteborgare

  3. Freedomtravel 15 juni, 2010 den 06:32 #

    Jag är också sådär trött! Men så är jag sjuk också (men måste jobba ändå) och så har vi en del grejor att oroa oss för… firma, ekonomi, barn osv (och sånt blir man också trött av!)

    Hoppas att semester ska hjälpa… Varför ska du inte ha mer semester? Ibland behöver man verkligen stänga av hjärnan och VILA ett tag!

  4. Johanna 15 juni, 2010 den 06:52 #

    Gumman,det är egentligen inte så konstigt att du är så trött (förrutom att du är född trött,hihi) för att du jobbar dagtid ena dagen,natt andra o kväll tredje….Nä men du förstår, du har absolut ingen struktur på natt/dag,eller din kropp har inte det =/ Tänk på det då du lägger ditt schema, tänk på din kropp för det sliter otroligt mycket på kroppen av att hålla på så, så höll jag på i 6 år på mitt andra jobb och jag säger aldrig mer ! Du har bara en kropp, ta hand om den för den sa vara med dig länge ! Och sen får du gärna ringa mig för det ska du banne mig aldrig vara för trött för =) Puss!

  5. Åsa 15 juni, 2010 den 07:53 #

    ja är så trött oxå.. förstår inte varför.. orklös, ingen energi.. trött fast ja sover på natten..
    hoppas vi får lite energi snart..
    kramaa

  6. Wysteriia 15 juni, 2010 den 08:05 #

    Du har inte järn eller zinkbrist då? Det kan man bli galet orkeslös o nästintill deprimerad av :S

  7. Emma 15 juni, 2010 den 08:13 #

    Jobbigt för dig att vara så trött.. Hoppas det värsta snart är över så du kan njuta av sommaren istället.. 🙂 Vad ska du läsa? Nyfiken i en strut.. Nån form av vub kanske? Jag ska precis iväg till sthlm på kurs.. Kraam

  8. Åsa 15 juni, 2010 den 09:19 #

    hej igen 🙂
    såg att du kommenterat min blogg.. har inte kommit på nåt smart sätt o svara dig så skriver här.. 🙂
    bikini sitter aldrig skönt på mig.. ja har för stora bröst för att de ska sitta skönt men den är hyfsad iaf 🙂 måste dock prova den igen.. haha.. ja hoppas iaf att de inte ser dumt ut.. el porrigt som min brors tjej sa om min baddräkt.. 🙂
    kramaa o tack för din comment..

  9. Pethra 15 juni, 2010 den 09:31 #

    Hej hej,

    Har läst din mysiga blogg i ett par veckor nu, många fina bilder.

    Trist att du skall vara så där jobbigt trött, känner igen mig själv när jag var gravid utan att ha en aning om det. Gick runt mer död än levande och totalt okontaktbar i 2 veckor. Hoppas du piggar på dig snart!

  10. Bokmalen 15 juni, 2010 den 10:13 #

    Låter jobbigt det där!! Jag hade en period i vintras när jag var sådär otroligt trött. Har ingen aning vad det beror på… Jag har dock märkt att vädret gör stor skillnad för mig. När det är regnigt å mulet så blir jag otroligt trött medans om solen tittar fram så vaknar ”livsandarna” å jag sprudlar av energi…
    Skickar en stor kram!!
    Maria

  11. Malin 15 juni, 2010 den 13:57 #

    Förstår dig så otroligt gott vännen!
    Alla är trötta emellanåt, men att vara kronisk trött- sån som du är nu- det är något annat!

    Enig med Johanna här, du måste få struktur på ditt jobb. Du kan inte hålla på i det här tempot, det vet du utmärkt gott själv. Det är bara du som kan bestämma över din egen kropp och ditt liv! Kom ihåg det!

    Kanske du skulle ha gott av att ta 1 veckas timeout från blogging/ mail/ sms/ telefoner? Det är ALLT för mycket för vad en människa klarar!

    Nu låter jag sträng, sorry, men jag tror det är det enda som funkar här!

    Pussar å kramar

  12. Bunny 15 juni, 2010 den 15:31 #

    Känns bekant… Har fröken kollat järnvärdet…?

    Puss ❤

  13. Helenah 15 juni, 2010 den 20:14 #

    Håller med Jojo!

    ❤ kram!

Kommentera

