Non parlo molto bene l’italiano.

30 Maj

Klockan är 13 och det är Mors Dag. Jag håller på att packa min väska och om en halvtimme beger jag mig iväg för att jobba kvällen till klockan 22.
Mors Dag är ingenting som vi firar i min familj. Jag tänker alltid på min mamma och alla andra runt omkring mig och uppskattar dem för det de är. Jag älskar dem alltid och jag tycker att det är lika viktigt att visa sin tillgivenhet och kärlek varje dag på året och inte bara för något komersiellt jippo som kommer en gång om året.

Först när man förlorat någon som står en riktigt nära tror jag att man börjar uppskatta på riktigt. När man stått öga mot öga med döden och saknaden och vet hur mycket man förlorar när det försvinner så får man en annan syn på det.
Idag tänker jag extra mycket på min Twinny, Jojo, som förlorade sin mamma i en hemsk cancer för 2.5 år sen.
Hon älskar sin mamma massor och saknar henne varje dag. Jag önskar ingen den smärtan jag vet att hon lever med dagligen.

Ikväll när jag slutar jobba åker jag förbi hemma hos mamma och pappa på Norrmalm och plockar upp en lagom stor väska att ta med på resan, för klockan 02 inatt kör vi till Skavsta flygplats och lämnar Sverige för 4 dagar och nätter i Rom – Den eviga Staden.

Peter fyller år på tisdag och på onsdag har vi stått ut med varandra i 1,5 år ♥

Det är så otroligt mycket vi ska uppleva i Rom, det finns så mycket att se! Jag har dessutom läst om Romarriket när jag läste latin i skolan i 2 år, och det är väldigt intressant.
På fredag dag landar vi återigen i Sverige och på kvällen jobbar jag (och hela helgen).
Dock är det dop på söndag för lilla Jacob, som tillbringade sina första veckor på mitt jobb, tillsammans med sina föräldrar, som är goa vänner till mig!

Är det någon som vill se några kort från Rom när jag är tillbaka?
Kram på er och TACK för era kommentarer till förra inlägget! De betyder massor för mig.


Min mamma på Swensen’s på Phuket, Thailand, 2007.

30 svar to “Non parlo molto bene l’italiano.”

  1. Bunny 30 maj, 2010 den 12:20 #

    Första stycket du skriver… Lite läbbigt hur lika vi tänker… 🙂

    Puss ❤

    Läskar Dig!! ❤

  2. Mette 30 maj, 2010 den 12:45 #

    Svar: tack!!! Du är gullig du :-). Och jag tror faktiskt att du visst kan det du skrev 😀

  3. Jennica 30 maj, 2010 den 12:46 #

    Jag vill se en MASSA kort!!! MASSA!! Ha det helt underbart gott med ditt hjärta min älskade hallonpaj!!

  4. Johanna 30 maj, 2010 den 12:52 #

    Ja du älsklingsvännen, jag är inte mycket för jippodagar jag heller utan känner som du men som du säger..Mors Dag får en annan innebörd då jag förlorat min älskade mamma, det var VÅR dag då vi alltid hittade på nåt tillsammans =( Saknar henne så hjärtat brister och fast det gått 2,5 år ¨så är det så jävla ofattbart att hon är borta !

    Ha det nu underbart i Rom hjärtat,ta hand om er och njut ! Och grattis på 1,5 årsdagen ❤ Jag är så lycklig över att DU är lycklig ! ❤

    Puss!

  5. Åsa 30 maj, 2010 den 12:57 #

    Jag vill se bilder!! många bilder 🙂
    ha en underbar resa o mys massor 😉
    krama om

  6. Isabella (tinkerbella.blogg.se) 30 maj, 2010 den 13:02 #

    SVAR: Åh tack, kul att du gillade tavlan 🙂

  7. Sara 30 maj, 2010 den 13:14 #

    Behöver du verkligen fråga om vi vill se kort??? 😉
    Hälsa och Gratta Peter! Håller tumsen för att vi hinner ses snart! Kram

  8. Rebecka 30 maj, 2010 den 13:24 #

    Svar: Jag hoppas det! En tjej ska komma hit idag för att köpa mitt piano, 2000kronor rikare, check! hihi. Tack så jätteymycket! Jag fyllde år den 4 Mars så då får jag vänta extra länge haha 🙂 Men till julen kanske!

  9. Susanne 30 maj, 2010 den 15:01 #

    Fina mammsen, med lika glada ögon som sin dotter 🙂

    …om jag vill se bilder…njaaaaäääeee…hehe, klart jag vill!

    Kram
    Susanne

  10. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 30 maj, 2010 den 15:07 #

    skönt att du också tyckte hon vart söt. =)

  11. Suss 30 maj, 2010 den 15:19 #

    Klart vi vill se bilder =) Massor hihi ha en underbar resa massa kramar

  12. alexandra - AALEXANDRAT.SE 30 maj, 2010 den 16:37 #

    Hej!
    Jag ville bara meddela dig att din blogg har gått vidare i veckans blogg på min blogg.
    Kram

  13. Bella 30 maj, 2010 den 17:32 #

    ha de toppen nu gumman i 4 dagar och ta hand om varandra ❤ puss

  14. Agneta 30 maj, 2010 den 21:21 #

    Tack vännen!!!

  15. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 30 maj, 2010 den 22:04 #

    åh tack vännen…men nja den satt inget visare..Gina Tricot. Tog den i xs..satt skittight och gick inte dölja en valk..men storlek större totalt jätteförlån och fler proportioner.

  16. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 30 maj, 2010 den 22:10 #

    haha ja jag vart själv förvånad när jag kollade kameran hemma hur jävla snygg både den och jag såg ut i den på bild =)

  17. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 30 maj, 2010 den 22:17 #

    haha nej klänningen är assnygg men bilden lurar hur den sitter just på mig =)

  18. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 30 maj, 2010 den 22:18 #

    ..fast kanske inte var rättvist att prova den igår..var så kissnödig så magen såg ut att vara gravid i sjunde månaden + att jag hade mensmage på det.

  19. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 30 maj, 2010 den 22:40 #

    nja ljuset har jag bara problem med när jag är mellan klädbyten och ser mig i bara underkläder..hello celluliter bristningar gropar ärr rynkor!

  20. Bokmalen 31 maj, 2010 den 03:07 #

    Jamen, självklart vill jag se bilder från Rom!!!! 😉 Önskar er en trevlig resa. Ta å njut riktigt ordentligt!!!
    Kramen, Maria

  21. Tebbe 31 maj, 2010 den 06:28 #

    Har du extra plats i bagaget?! Det är ju vinter här hemma och imorgon är de JUNI?!?!?! vart är sommaren?!

    kram

  22. Emilia 31 maj, 2010 den 07:22 #

    Åh vad härligt med Rom, om jag vill se bilder?! 🙂 SJÄLVKLART!!! 🙂

    Vi hade en jättebra helg i London!! Gillar den stan!
    Kramkram

  23. Daniel 31 maj, 2010 den 07:57 #

    Rom åååh så härligt!

    Att uppskatta livet, av de nära och kära och att vi e friska bör vi göra mer!!

  24. Wysteriia 31 maj, 2010 den 09:26 #

    Åh vad avis jag blir på att ni ska till Rom! Jag vill ju också till Rom…fusk 😉 haha.

    Yes, igår var jag riktigt slö 😉 Orkade inte riktigt sitta vid datorn 😛 hehe.

    och du är la för fan redan söt?! ;P

  25. Art By Tina 31 maj, 2010 den 11:10 #

    Galet så lika du och din mamma är!

    Hoppas ni får en helt fantastiskt härlig Rom-resa. Om du är nyfiken på köpenhamn så har jag lagt upp en bildbomb nu=)

  26. Sarah 31 maj, 2010 den 16:51 #

    Hej, å tack för dina kommentarer i min blogg!

    Hoppas ni får det bra i Rom. Vi kanske ses nästa vecka när jag och Sally ska till Neomottagningen.

    Ha det gott!

    *kram*/Sarah

  27. Tobias 31 maj, 2010 den 19:56 #

    Ha det så himla bra i Rom!

  28. Anna 31 maj, 2010 den 21:39 #

    Jag vill absolut se bilder från Rom, har själv funderat på att åka dit i framtiden 🙂

  29. caroline 1 juni, 2010 den 01:25 #

    verkligen fint skrivet av dig 🙂

    jo haparanda är långt upp i norr, men Kiruna är 3h ännu högre upp. Hoppas knopparna brister snart så vi också får grönt 🙂 lite värme hade ju inte skadat heller!

  30. Peter Landin 2 juni, 2010 den 20:34 #

    Non parlo molto bene l’italiano… Inte prata mycket bra italienska…

    Det ska vara ”Io non parlo l’italiano molto bene” =).. Jag pratar inte så jätte bra Italienska =)

    Io capisco un po l’italiano. Jag förstår lite italienska 😉
    Capisci l’italiano? Un po?

    Hoppas ni har det bra där borta.. puss o kram

    arividerchi seniorina!

Kommentera

