Nerkladdad med Choklad.

17 Maj


Spindeltjejen med Chocolate Masque kletat i fejset.

Det var längesen jag tog hand om min kropp och knopp ordentligt. Varför är det så?

Är det inte något som man ska tänka på varje dag?
Fast att jag tillbringade varje sekund till att tänka för mycket på det i tonåren och tidiga vuxenlivet.

Ikväll innan jag hoppade in i duschen tyckte jag att det kunde vara skönt att göra en ansiktsmask, för det var längesen.
Jag har en hel hög liggande på hög och väntar på att bli kletade i ansiktet. Och idag provade jag en som jag inte testat förut.

Nämligen Chocolate Masque. Och den liknade verkligen choklad. Både till färg och lukt.

Undrar om det är meningen att man ska slicka av den när den är klar? Jag frågade Peter, men han ville inte ens ha en puss? 😉

Gillar ni ansiktsmasker och att göra lite ”hemma-SPA”?

20 svar to “Nerkladdad med Choklad.”

  1. Väderlek 17 maj, 2010 den 19:49 #

    Haha, underbar bild!

  2. Emilia 17 maj, 2010 den 19:50 #

    Härligt det ser ut 🙂
    Jag brukar socker-peela mig, blandar två tsk socker o lite rengöringslotion o peelar panna, haka och näsa. Superduper bra faktiskt! 🙂 Gör inpackning till håret lite då o då också, men närmare hemma spa kommer jag inte!

    Kramar

  3. Anna-Karin 17 maj, 2010 den 19:51 #

    Ha ha ha! Vad härligt. Har en kropps scrubb som jag gjort själv av kakao, olja och socker. Den är suverän och luktar choklad. Ansikts mask har jag inte gjort på länge.
    Hoppas masken var bra!
    Ses snart hoppas jag och nästa gång måste vi syna våra kalendrar
    kram

  4. Bokmalen 17 maj, 2010 den 20:11 #

    Jag gillar det verkligen men gör det alldeles för sällan. Tänkte faktiskt idag på att det var länge sen å att jag borde införskaffa nån ansiktsmask… Får se till att fixa det nästa gång jag ska på stan… Eller så kanske det finns på ica Maxi!??? Ska kolla då vi ska å handla nån kväll snart.
    Kramen, Maria

  5. Art By Tina 17 maj, 2010 den 20:16 #

    Fats du måste väl ha smakat liiiiiiite?

  6. Sara 17 maj, 2010 den 20:23 #

    Jag älskar hemma-SPA! Hatar att jag inte har ett badkar längre =(

  7. Åsa 17 maj, 2010 den 21:27 #

    hihi kul.. ja är dålig på hemma spa.. ja går o får massage regelbundet dock 🙂 såå skönt..
    sov gott.. kram

  8. Suss 18 maj, 2010 den 08:21 #

    Försöker göra en helkroppsrenovering en gång i månaden där i mellan peela och gör hårinpackning 1 ggr per vecka =) Det är så skönt efteråt =) Men mask måste jag köpa den är helt slut =) Kram kram

  9. Therese 18 maj, 2010 den 10:14 #

    Hehe… jag testade deras ”caramel-fudge”-mask i förrgår…god damn vad den luktade gott!!! Den luktade verkligen cola-fudge!!! Men jag höll mig från att smaka. Bra va?;)

    Hoppas att chokladmasken var bra. Jag älskar att lägga ansiktsmask. Jag är dålig på hudvård, men just mask tycker jag är trevligt:)

    pusspuss

  10. HelloNicki 18 maj, 2010 den 11:06 #

    Hoppas du får en underbar dag! 🙂

    Kramis!

  11. Maria 18 maj, 2010 den 15:07 #

    Tycker om att ha SPA hemma. Men gör det allt för sällan. Blir säker max 2 gånger om året…

  12. marica 18 maj, 2010 den 16:10 #

    Nä jag är dålig på att spa:a mej hemma, jag tål inte sånt där.. får massa finnar när jag håller på.. motsatt effekt helt enkelt!
    Hörde om fika 😉 Jag är på.. nästa vecka??? Mån eller tis? KRAM

  13. Fotograf Annelie Malmgren 18 maj, 2010 den 16:33 #

    sv: Jag vill vara där i 3 månader, men ja, det är ju inte gratis så det lutar mot att dra iväg till england ett tag och vänta med den stora indienresan 🙂

  14. Malin 18 maj, 2010 den 16:55 #

    Mmm choklad! Den måste jag prova. Ta hand om sig själv gör jag alldeles för sällan. Men jag fick verkligen lust nu och önskar jag hade en ansiktsmask hemma!
    Aah, jag går och lagar lite mat i stället. God mat är ju också att ta hand om sig! 🙂
    KRam

  15. Annis 18 maj, 2010 den 19:11 #

    Å vilken snygging! 😉 Snart ses vi! 🙂 Puss

  16. K A T T i S 18 maj, 2010 den 20:21 #

    fin blogg. 🙂

  17. camla 18 maj, 2010 den 21:48 #

    men jag dööööör vad sööt du är =)) Jag ska till Skövde den 2juni =I)

  18. sissiliten 19 maj, 2010 den 05:14 #

    He he härlig bild…hoppas allt är bra med dej. Hoppas du har tid o fika snart. Du kan ju hörs av dej isåfall. Kraam

  19. Marie. 19 maj, 2010 den 13:04 #

    Men mums! Nu ser du om möjligt ännu goare ut än va du brukar =)
    Funka den bra då? Lite torrt av Peter att inte hjälpa dig av med den tycker jag, haha! Kram på dig sötis!

  20. Julia - Älska utmaningen! 20 maj, 2010 den 08:07 #

    Underbara du! Så mycket glädje och rälighet du ger med din blogg!
    Jag gör ofta ansiktsmask på mig själv, älskar att göra lite småsaker som får en själv att må bra!!!!! Tror det är viktigt att göra det lite då och då!
    Hoppas du får en underbar dag! Nu ska jag ut och gå en runda sen blir de jobb…

    Massa kramar

Kommentera

