Det var då det.

10 Maj

Attan vad skoj det är när man hittar sjukt gamla foton och se hur man förändras genom tiderna.

Jag har haft hår som varit rött. Svart. Brunt. Blont. Grått. Lila. Ja… you name it.

Jag har dessutom haft midjelångt hår. Page. Permanentat. Och kortkort.

Hittade det här kortet som låg gömt bland gamla foton. Det är när jag kommit tillbaka från en 2-veckorstripp till Rhodos 2002 med mina underbara J-vänner (Jenny, Jennica, Jennie och Jessica! Och så JAG. Haha).
Och jag en dag fått för mig att jag ville kapa av hela mitt hår som var slitet… så jag och Jenny köpte en sax på väg hem från stranden och så kapade hon av rubbet. Skönt!

 
Och innan jag åkte såg jag ut som till höger. Vad LITEN jag var. På två olika sätt… 🙂

Det här fotot från 2004 har jag döpt till ”Fet”.
Och nu när jag kollar tillbaka undrar jag vart sjutton det där fettet är nånstans?
Vilken TUR att man inte är samma person livet igenom. Vilken tur att människor förändras.

34 svar to “Det var då det.”

  1. jennie 10 maj, 2010 den 08:03 #

    hej gumman tror jag tycker du e finast i långt hår:) puss

  2. jennie 10 maj, 2010 den 08:03 #

    haha Rohodos 2002 det var en resa det!!! lovely!

  3. Agneta 10 maj, 2010 den 08:05 #

    Åh! Det kortet som var i mitten har jag inte sett förut, vill ha en kopia.Kram

  4. Jennica 10 maj, 2010 den 08:22 #

    Hahaha vilken super resa det var!!!! Du har lagt över filmerna på Dvd eller? Jag lovar att låsa in dem!! Jag ska försöka att ta mig upp till skövde för en mor&dotter dag…hinna med en kram innan jag åker ner igen!!!

  5. Åsa 10 maj, 2010 den 08:41 #

    du passar bäst i långt hår instämmer me de.. o de i mitten är såå fint på dig 🙂
    hur e de o jobba me så små bebisar???
    krama

  6. Malin 10 maj, 2010 den 09:21 #

    Nej, visst är det skönt att man förändras! Och jag kan bara hålla med dagens Caroline att där var verkligen inget fett att hämta på den bilden. 🙂

    Ha en bra dag!
    Kramar
    Malin

  7. Sara 10 maj, 2010 den 11:20 #

    SV; Jo visst, men det handlar ju inte bara om religioner som behöver visa varandra respekt. Även ateister och alla människor på hela denna jorden skulle bara behöva visa varandra respekt så skulle nog allting bli bättre 🙂

    Men just det med att klä sig på ett speciellt sätt och sånt, det tycker inte jag Sverige ska efterapa andra länder efter, Sverige är ett så fritt och fint land som har alla möjliga religioner. Tycker alla borde få utöva sin tro här, eftersom det till och med står i lagboken att man ska få det =)

  8. Jag 10 maj, 2010 den 13:56 #

    Hej! Jag är så frukansvärt dålig på det här med bloggdesign, har du nå tips på vad för banner/design som skulle passa i min blogg (http://snostilen.se)? Jag skulle bli jätteglad om du ville ge mig lite tips. Det kan du göra här; http://snostilen.webblogg.se/reflektion/

    Ha det gött!

  9. Art By Tina 10 maj, 2010 den 16:57 #

    Du passar så fint i både superkort och superblont. Men en skönhet passar ju i allt har jag hört=)

    Ses vi hos Sara & Benny till helgen?

  10. Suss 10 maj, 2010 den 17:21 #

    Du har en personlighet som passar i allt…Det är svårt att välja vilket som är snyggast =) Men tror nog att du passar bättre i långt hår =) Ja du hjärtat vart hittade du det fettet 😉 Det är hiskeli tur att vi förändrar vårt tänkande genom åren =) Kramar

  11. FERHAT - Studerar till sjuksköterska 10 maj, 2010 den 17:36 #

    SV: Nice ju, föreläsningen var otrolig intressant. Visste aldrig att beröring betyder så mkt 😛

  12. Ja men eller hur !? O så kostar de så himla mycket.. Hittade nu vanlig t-shirt bh på Halens nu som jag tänkte köpa 🙂

  13. Pernilla 10 maj, 2010 den 18:06 #

    Hej igen!
    Ja, visst är det roligt när någon ”ny” hittar in till ens blogg! Jag kommer att titta in till din blogg i fortsättningen också för den verkar jättemysig!
    Ja, det är hur roligt som helst att titta på gamla foton… förutom att man har mer rynkor och mer kilo nu för tiden… men det är ju smällar man får ta! 🙂
    Nej, jag dyker tyvärr inte, men jag älskar att bada och leka i sjöar, hav och pooler!
    Ha en jätteskön måndagskväll! Vi hörs!
    Kram Pernilla

    • Mer rynkor och mer kilo – men man blir ju gammal och det behöver ju inte vara dåligt – jag vill inte se ut som 25 när jag är 40 😀 Det ser ju bara plastigt ut? 😉
      Du får prova att dyka någon gång – jag tror att du kommer älska det om du gillar att vara i vatten som mig 😀
      Ha en jättebra tisdag 🙂
      Kram Carro

  14. Anna-karin 10 maj, 2010 den 19:06 #

    Minnes kortet sitter där det sitter. Kommer aldrig få ut det! Ja jag hörde i dag vad som hände i lördags. Lite chockad blev jag allt och naturligtvis lite ledsen.
    Hoppas vi ses på jobbet snart
    kram

  15. FERHAT - Studerar till sjuksköterska 10 maj, 2010 den 19:18 #

    SV: De verkar ju inte ha ngt liv :P. Polisen tar det som kränkning och skolan tar det som mobbning. Det enda jag vet är att personen är från samma skola som mig 😛

  16. Elin 10 maj, 2010 den 19:26 #

    Det stämmer ! Jag trivs ooootroligt bra 🙂 Studerar du också ?

  17. Isabella (tinkerbella.blogg.se) 10 maj, 2010 den 19:40 #

    SVAR: Kul att din favorit vann 😀

  18. NINNIE 10 maj, 2010 den 19:56 #

    SV; visst är den söt! 🙂
    Fotona glider faktiskt omkring både på facebook och mailen så jag tog mig friheten!

  19. Mette 10 maj, 2010 den 20:02 #

    Sooooolbränd! Det är finfint det 🙂

  20. JOAKIM. 10 maj, 2010 den 21:49 #

    sv: jojo, absolut.. vet dock ingen större bloggare som gör det precis, sen så gör jag väl det knappast för besökare, utan tkr bara det är en rolig sak, besökare är väl inte allt 🙂

  21. caroline 10 maj, 2010 den 22:24 #

    hehe, jag har varit likadan…haft haft typ alla färger på färgkartan i mitt hår 😛

    YES!!! verkligen en C-Landin-Thailands-Älskare 😀

    Jag var för första gången i Thailand förra året. Då besökte vi Khao lak, ao nang, pucket och bangkok. Mitt favorit ställe är självklart Ao nang, vet inte varför egentligen…bara älskar rakt igenom 😀 själv då? Vilka ställen har du besökt och vilket gillar du bäst?

  22. Wysteriia 10 maj, 2010 den 22:27 #

    Svar: Jag älskar den 😉 hihi!

    Och så vältränad du såg ut på sista bilden där!

    Jag var likadan när jag var yngre o tyckte jag var stor..men så mkt som jag väger nu har jag nog aldrig vägt men tycker ändå inte jag är lika stor som förr..hmm 😉

  23. Tobias 11 maj, 2010 den 05:09 #

    Det var dyrt. Stockholm är dyrt! Jag betalade ju bara 420 för ett månadskort här

Kommentera

