Bröstmjölk är smaskens!

25 Apr

I alla fall för alla mina patienter på jobbet! =)

Och just nu är det ont om donerad bröstmjölk som ges till alla barn födda före 32-34 veckor.

Det tar oftast några dagar innan mammorna kommer igång med sin egen bröstmjölksproduktion och då ger man pastöriserad donerad bröstmjölk.

Har du en liten bäbis hemma på under 3 månader och känner att du har gott om bröstmjölk och kan tänka dig att donera lite?

Kontakta Neonatalavdelningen på Kärnsjukhuset i Skövde på nummer 0500-431928.

För mer information från Nyheterna TV4 -Klicka HÄR.

Foton från Google. Högerklicka på egenskaper för källhänvisning.

6 svar to “Bröstmjölk är smaskens!”

  1. Tebbe 25 april, 2010 den 13:14 #

    Vilka söta små saker.. Hoppas ni får in lite mjölk, tyvärr kan jag inte hjälpa till men får donera blod istället så man gör något för att hjälpa någon annan. Kram på dig

  2. marica 25 april, 2010 den 13:16 #

    Jag ångrar att jag inte gjorde det när jag amma min äldsta son, då hade jag såååå mycket mjölk men det är lätt att vara efterklok men jag hoppas att andra mammor läser detta och gör en väldigt god gärning!!

    KRAMKRAMKRAM

  3. Petra 25 april, 2010 den 20:16 #

    Jag minns inte ditt lösenord…

    kram

  4. Linda-Marie 25 april, 2010 den 21:41 #

    Hej! Skönt att du påminner mig! Jag har redan ringt och pratat med dom på avdelningen så på tisdag får jag material! Ska ta lite prover först men det ska inte vara något! 🙂

    Hoppas att du har haft det skönt nu när du varit ledig!

    Skulle gärna se dig här i Tidaholm första lediga tillfälle! Vi måste fixa kort! Fanns inget bra tillfälle för det i helgen Pöss!!!

  5. Linda-Marie 25 april, 2010 den 22:06 #

    Kan ju inte ditt lösenord ju!!!

  6. Sarah 28 april, 2010 den 06:59 #

    Hoppas ni får in mycket mjölk. Är evigt taxam att ni hade mjölk åt våran lilla Sally! 🙂

Kommentera

