Just Another Crazy Blonde – Just Another TravelJunkie

23 Apr

Tina gjorde en reselista för några dagar sen och uppmanade till att skriva en egen. Jag har knepat ihop det jag kommer ihåg just nu… som sagt…. jag är och kommer alltid att vara en traveljunkie och jag har rest mycket i mina dagar…. 🙂

Men här är i alla fall min lista så länge 🙂

Sverige (doooh?!) – Från Trelleborg i söder till Boden i norr.
Danmark x flera (Köpenhamn, Helsingör, Aalborg, Skagen, Fredrikshamn)
Norge x flera (Olso, Halden)
Finland (Helsingfors)
Tyskland x ca 15 (överallt)
Holland x 2
Belgien x 1
Frankrike x 2 (Paris, Calais)
Luxemburg x1
Lichtenstein x 1
England x 4 (London, Torquay, Paignton, Brixham, Exeter, Bath, Bournemouth, Brighton, Dover m.m.)
Polen x 1
Ungern x 1 (Budapest, Mosomagyarovar, Guyola, Guyoma?)
Tjeckien x 2 (Prag)
Slovakien x 1
Schweiz x flera
Österrike x flera
Italien x 1 (Milano)
Spanien x 2 (Gran Canaria)
Bulgarien x 1 (Sunny Beach, Burgas)
Grekland x 4 (Kos, Rhodos)
Turkiet x 1 (Bodrum)
Cypern x 2 (Ayia Napa, Fig Tree Bay, Larnaca, Nicosia)
Egypten x 1 (Hurghada)

Thailand x 6 långresor (á 3-13 veckor)

(Bangkok, Koh Samet, Koh Chang, Koh Samui, Koh Tao, Koh Pha Nang, Chumphon, Surat Thani, Khao Lak, Koh Kho Khao, Phuket, Phi Phi Islands, Ao Nang, Krabi, Koh Lanta, Koh Muuk, Koh Kradan, Koh Ngai, Koh Lipe, Hat Yai, Satun, Trang, Similan Islands, Koh Racha, Koh Adang….. och fler ställen som jag inte orkar rabbla upp just nu….. har spenderat 8 månader där på 5 år så det har blivit en del ställen och många flera gånger om….)

Malaysia x 1 (Kuala Lumpur, Langkawi)
Kambodja x 1 (Siem Reap, Phnom Penh, Sihanoukville)

…. och ja….. fler länder lär det bli om jag fortsätter så som jag alltid har gjort. Det finns ju så mycket att se!! 🙂

6 svar to “Just Another Crazy Blonde – Just Another TravelJunkie”

  1. Fotograf Annelie Malmgren 23 april, 2010 den 16:48 #

    Svar: Det vet jag, men måste medge att det känns lite konstigt! Tror att det är rastlösheten som spökar,. men det ska nog bli bra 🙂

  2. Art By Tina 23 april, 2010 den 17:40 #

    Jäklar vad berest du är! Kom på att i Fig Tree Bay har jag ju också varit + ett stället till på P…som jag inte minns namnen på.

  3. Oj, det var inte dåligt… och jag som tyckte att JAG hade rest en hel del… men det var ju inget i jämförelse med dig!!

  4. Åsa 23 april, 2010 den 18:48 #

    oj jisses va du är berest.. 🙂 visste ja inte att du varit på så många ställen..
    kul o se lista på alla.. hihi..
    *krama*

  5. Johanna 24 april, 2010 den 06:13 #

    Åh en sån lista vill jag oxå göra !!! Skoj att se hur mycket man rest ju =) PUss

  6. stefan 24 april, 2010 den 17:16 #

    rekommenderar Japan,Sydkorea,Taiwan och Filippinerna framför allt.du kommer inte ångra dig en sekund.kram..

Kommentera

