Idiot.

20 Apr

Fullt upp på jobbet inatt och jag längtade verkligen hem till min säng nu på morgonen.
Men varför ska man alltid råka ut för galningar och idioter i trafiken?
Speciellt när man bara vill hem och ”bara” bor på andra sidan stan?

Är det inte bilister som ligger i 20 km/h under hastighetsgränserna så är det bilister som kör ut rakt framför, struntar i att blinka eller fotgängare som tror att de äger gatorna och slänger sig hänsynslöst ut framför bilarna utan att ens ha ögonkontakt med bilisten när de ska passera övergångsstället.
För att inte tala om förut idag när en tjej kliver rakt ut för att korsa Vasagatan här i stan där det inte ens finns något övergångsställe – utan att kolla sig omkring… smidigt.

Idag råkade jag ut för en idiot (ursäkta mina fula ord) som svängde ut framför mig mitt i rondellen när han ser att jag kommer i full fart (dvs i alla fall 50km/h) och sen lägger sig i 50 på en 70-väg där det inte lönar sig att köra om.
För att sen…. ASKA ut genom fönstret rakt på min bil.
Och sen slänger han en fimp som studsar rakt på min vindruta.
SKÄRPNING! Man röker väl för sjutton inte när man kör? Vet man inte hur mycket olycka man kan orsaka om man tappar ciggen inuti bilen? För att inte tala om att slänga ut den rakt ut på bilen som kommer bakom!? (i det här fallet jag….)

Nä. Nu ska jag krama kudden och slumra bort några timmar… till klockan 15 eller något sånt. Kanske har sovit ilskan av mig när jag vaknar? 😉

Vad har NI för er? Har ni fint väder? Jag fick skrapa rutorna på bilen imorse igen när jag kom ut från jobbet!

Mer foton från igår hittar ni i FOTOBLOGGEN.

10 svar to “Idiot.”

  1. Linda-Marie 20 april, 2010 den 08:34 #

    Det är bara att inse att vissa ska inte ha körkort! Skönt att det inte hände något värre! olycka typ! Sov gott min vän!
    Sötlöken hälsar!!!

  2. Åsa 20 april, 2010 den 09:18 #

    instämmer med föregående skribent.. 🙂
    Här är det sool.. dock inte så varmt.. bara några plusgrader men det går åt rätt håll iaf.. 🙂
    ska kolla din bildblogg nu..
    kramaa

  3. Rebecka 20 april, 2010 den 10:01 #

    Sånt där händer mig varje dag i GBG. Hur folk får körkort i denna stan är en gåta…
    Visst blir man irriterad, men försöker att inte lägga någon energi på det – fast det är svårt ibland.
    Jag blir rädd över hur fruktansvärt egoistiska människor är i trafiken! SÅ bråttom har ingen, då får man planera bättre.

    Kram gullet!

  4. Petra 20 april, 2010 den 14:20 #

    Det är nog alldeles för många som röker när de kör tyvärr.

    Vilken dag ska vi ses? Måndag?

    kramar
    Petra

  5. Tobias 20 april, 2010 den 17:08 #

    Ja London finns ju faktiskt kvar 🙂

    En bloggfika på fredag kanske? Vore kul, blir du min äldsta bloggläsare som jag har fikat med 😉

  6. Tobias 20 april, 2010 den 17:21 #

    yes är ledig på fredag 🙂 ska vi preliminärboka en fika då kanske? =)

  7. Tobias 20 april, 2010 den 17:36 #

    Haha då ska jag försöka hitta ditt mobilnummer då 😉

  8. Malin 20 april, 2010 den 21:32 #

    Verkar som om den 20 april inte är en bra dag. Jag har haft en hemsk arbetsdag och är helt slut nu. Jag hoppas också min ilska ska försvinna in och bort i sömnen. Jag hoppas du får en bättre kväll iaf!
    Kramar
    Malin

  9. Anna-Karin 22 april, 2010 den 06:23 #

    En del är bara helt otroliga! Jag hade tutat på honom och blivit riktigt arg. hoppas du kunde somna
    kram

Kommentera

