Fettis-Dagen. Fet-Tisdagen. Fetto-dagen?

16 Feb

Idag är det fettisdagen. Är det Fettis-dagen… eller Fet-Tisdagen?

Eller är det helt enkelt Fetto-dagen? För jag känner mig tjock. Visserligen gör jag det jämt. Men ändå. Aldrig nöjd 😉

Blir det någon semla idag då? Jag vet faktiskt inte. Kanske. Jag ska iväg till jobbet om en stund, men först ska jag och darling iväg och kika på en jättefin lägenhet 🙂

Vad hittar ni på idag? Käkar ni semlor? Ska de vara som de är eller med mjölk? Hetvägg?

Eller utan mandelmassa. Eller med lite grädde? Eller gillar ni inte ens semlor? 🙂

10 svar to “Fettis-Dagen. Fet-Tisdagen. Fetto-dagen?”

  1. Petra 16 februari, 2010 den 12:56 #

    Fettodagen skulle det kunna vara. Här blir det definitivt en semla. Gillar dem och en gång om året unnar jag mig.

    Sambon äter dem a la Milk-style men själv gillar jag dem bäst som de är. Det ska vara mandelmassa men hemmagjord (kondisgjord) och rätt lös och inte en hård klump.

    Lycka till med lägenhetstitten!

    kram

  2. Wysteriia 16 februari, 2010 den 13:26 #

    Äter väldigt sällan semlor, inte så superförtjust i dem 😛

  3. Alexandraida♥ 16 februari, 2010 den 14:21 #

    Semla är ingen hit för mig =O hatar grädde och sen äter jag inte mandelmassa. Brukar köra barn varianten =)
    Bulle med vaniljkräm och lite grädde =D

  4. Emma 16 februari, 2010 den 15:27 #

    En liten semla där grädden och mandelmassan är ihopblandad har precis slunkit ner.. 🙂 Mums..

  5. Sara 16 februari, 2010 den 16:20 #

    Älskar semlor! Av alla slag men utan vaniljkräm-grejs. Föråt mej nog på det när jag var lite. =)
    Kram

  6. Anna-Karin 16 februari, 2010 den 17:36 #

    Jag gillar allt semlor:) fast det räcker med en eller två /år! Vad kul att ni var och tittade på lägenhet, hoppas ni gillade den
    kram

  7. johanna 16 februari, 2010 den 17:59 #

    det ska vara mycket florsocker på locket och ingen mandelmassa=)

  8. monica 16 februari, 2010 den 20:28 #

    Med MASSA mandelmassa!!

  9. sissiliten 17 februari, 2010 den 08:45 #

    Mössebergsbagaren här i stan har ju 8 olika sorter så man har att välja på. Men jag brukar ta choklad banan. Bananskivor med lite chokladsås till. O så massa god grädde :-p

  10. marica 17 februari, 2010 den 09:55 #

    Gillar inte semlor men det är bra för då äter jag dem inte 🙂

Kommentera

