Blogspottare. Bloggse:are. WordPressare.

13 Feb

Världen svämmar över av bloggar och olika domän där man kan börja blogga.

De som är vanligast är väl ändå blogg.se, blogspot.com, wordpress.com, blogger.se o.s.v.?

Nu till min lilla fundering.
Jag har länge haft problem med blogspot.se när jag kommenterar. Är jag ensam om det?
Flera av mina vänner bloggar på blogspot och jag drar mig för att läsa dem lite för att det tar så lång tid att skriva en kommentar. När jag kommenterar så vill jag att det ska gå fort att fylla i uppgifter och trycka på skicka.

När jag ska kommentera blogspot får jag först välja ett ”OpenID” och där skriva i mitt namn. För att sen skriva i min kommentar i en ruta.
När jag klickar på skicka kommer den här rutan upp.

Då måste jag klicka på förhandsgranska och så kommer en ny ruta upp där jag också måste konfirmera min kommentar med en bokstavskombination. Och sen trycka på skicka. Och förhoppningsvis går det. Annars måste jag göra om allting någon eller ett par gånger. Låter det jobbigt? Ja…. det är det.

Blogg.se däremot (och wordpress) och andra sidor. Där finns en ruta där man kan klicka i ”Kom ihåg mig?” och så fort jag kommer in på en sida så är mina uppgifter redan ifyllda. Då kan jag bara skriva en kommentar och klicka på skicka. KLART.

Är jag ensam om att ha det här ”problemet”? Känner att det ändå är ett ”i-landsproblem” men jag kan inte låta bli att irritera mig på det och det gör att jag väntar med att läsa blogspottarnas bloggar till sist, eftersom jag vet att det är så tidskrävande att kommentera – och jag gillar att kommentera….

 

16 svar to “Blogspottare. Bloggse:are. WordPressare.”

  1. Bunny 13 februari, 2010 den 19:46 #

    Har haft exakt samma problem… Just nyss fick jag logga in med mitt gamla blogspotkonto… :S

    Puss!

  2. Tobias 13 februari, 2010 den 20:05 #

    Ska bara ta det lugnt ikväll 😉 ha en mysig kväll på jobbet 😀

  3. Lotta 13 februari, 2010 den 20:06 #

    Fy vad tråkigt! Jag gillar ju att blogga på blogspot, har haft problem när jag bloggat på blogg.se, metrobloggen har gräsligt mycket reklam och wordpress har jag inte provat. Men jag vill inte byta från blogspot, då får de baske mig göra det enklare för icke-blogspot användare att kommentera.
    Kram

  4. Julia - Älska utmaningen! 13 februari, 2010 den 20:09 #

    jag har exakt samma problem, sååå störande!!!!
    Hoppas du haft en go lördag =) nu sitter jag på tåget från sthlm!!!
    kramar

  5. Anneli - A'la Foto 13 februari, 2010 den 20:11 #

    Jag vet inte riktigt om det är ett problem! SÅ är det väl för alla…har jag tänkt i alla fall! Jag väljer nämligen aldrig på förhandsgranska och därför kommer denna ruta upp! Jag trycker på publiceraknappen igen och då kommer bokstavskombinationen upp och jag får fylla i den och så är bloggen nöjd!
    Det är väl meningen tycker de som skapat blogspot att man ska skriva, sedan förhandsgranska och kolla sin kommentar för att sedan publicera den och då kommmer bokstavskombinationen upp! OCh bokstavskombinationen kommer ju för att bloggägaren har valt att ha spamskydd!

    Så jag tror att det funkar så för alla! Förutom de som har ett fast blogkonto men det finner jag ännu mera meningslöst för om jag då trycker på personens (som har blogkonto) namn där man ska för att komma till den personens sida då kommer jag bara till en dösida som är totalt ointressant för mig! Mycket märkligt uppbyggt av blogspot tycker jag!

    Och jag kan hålla med om att det är JÄKLIGT IRRITERANDE att man inte kan spara information som man kan i blogg.se!

    Jag har också märkt att att många av de jag besöker har blogspot så den sidan har ökat på senare tid tycker jag! Trots att den är helt obegripligt jobbig att kommentera i!

    Jaja…nu har jag svamlat klart!! ;O)

    Trevlig lördagkväll!

  6. Jessica 13 februari, 2010 den 20:17 #

    Hej!

    jag bloggar på blogg.se och bloggie.se och måste säga att jag är supernöjd med bloggie.se Den har sjukt många finesser och jag kan göra delsidor och grejer. Sånt tycker jag om.

    /praktikant-Jessica 🙂

    • Bunny 14 februari, 2010 den 18:27 #

      Hej Jessica 🙂

      Bloggie tillhandahålls av WordPress, så det är samma, annorlunda utseende bara 🙂

      Mvh Bunny

  7. Alexandraida 13 februari, 2010 den 20:27 #

    Ja det går aldrig för mig heller =S
    Jag går nästan aldrig in på de sidorna längre tyvärr =(

  8. misstigerchic 13 februari, 2010 den 20:50 #

    Nej du är inte ensam,jag kommenterar inte längre till dom som har Blogspot för jag pallar fan inte med koder och en massa man ska fylla i som inte ens funkar!

  9. Anna-Karin 13 februari, 2010 den 21:05 #

    Har precis upplevt samma problem och visst är det lite irriterande..
    Hoppas du mår bättre nu:) Och ha så jätte kul på resan om vi inte syns innan du åker.
    Kram

  10. Freedomtravel 13 februari, 2010 den 21:56 #

    Det ALLRA bästa är ju när kommentarsrutan KOMMER IHÅG en, det är ju så fantastiskt skönt!
    Själv har jag valt att blogga på en egen domän och trivs väldigt bra med det 😉 Kunde absolut INGENTING när jag bröjade, men på Internet finns ju som bekant alla svar 😉

  11. Therese 13 februari, 2010 den 22:15 #

    klart jag vet- Men det är ju ett citat från Sällskapsresan!!! Daaaahh….:)

    jag kollar inte så många blogspot-bloggar så jag vet inte?:(

  12. Sara 14 februari, 2010 den 10:51 #

    Det är samma för mej, man får trycka flera gånger för att få upp kodgrejen på de sidorna =)
    Kram

  13. EMMA - FOTO 14 februari, 2010 den 13:18 #

    sv; TAck =)Om jag lägger till skärpa så brukar det oftast bara bli över ögonen. Använder mig utav smartsharpen och brukar ligga på amount 250 och radius 1-1,5 =) Om det var det du menade.

  14. Bella 14 februari, 2010 den 15:59 #

    alla mina vänner har blogg.se eller wordpress och dom går jättebra o kommentera på =) så det e toppen.. någon som har blogspot och ja känner ign de där som du säger,, riktigt störande. Hoppas du får en toppen alla hjärtans dag gumman. puss

  15. Fotograf Annie 15 februari, 2010 den 12:54 #

    Jag håller med. Blogspot är jättejobbigt att kommentera. 😛 Man får typ trycka på ”skicka” två gånger för att det ska komma upp en sån där text man ska fylla i som skyddar mot spam eller nåt.

Kommentera

