28 Jan

Idag har jag tagit ledigt från jobbet, vi har fram till 1 februari något som heter flextid och komptid – tid som vi tidigare har jobbat in – och som vi kan ta ut om det fungerar med belastning på jobbet. Idag är en sån dag. Jag har plus på både flexen och kompen och tog ledigt.

Solen sken nyss men nu är den som bortblåst. Och jag som hade tänkt ta med mig kameran ut och fota is!

Det har snöat en MASSA inatt. Vi hade ju redan snö överallt i drivor men under gårdagen kom det någonstans mellan 10-15 cm. Det låste samtidigt, så på vissa ställen gick snön en bra bit upp på smalbenet!

Jaja. Jag klagar inte. Snö är mysigt!! Hellre sån här vinter än slask och blask – eller vad tycker ni?

Dessutom åker jag ju till värmen om fyra veckor. Så jag kan uthärda.

Vad ska ni hitta på idag? Några skoj planer?

13 svar to “”

  1. Johanna 28 januari, 2010 den 14:05 #

    Nope,den snöstormen vi hade igår var totalt onödig här nere då det är plus tre grader nu och strålande sol så vad händer då? Joooooo,skitet smälter ! Bort med det nu o ge oss vår !!

    Nja,planerna för idag är att Gabriel ska sova här=) Dom kommer om en timme ungefär…..ska bli skoj=)

    Du kan väl ringa ikväll,jag ringde dig igår men du var upptagen i ett annat samtal och jag skulle gå o lägga mig så…..och sen fick jag inget svar på sms heller…buhu! =) Puss,ring ikväll!

  2. Bunny 28 januari, 2010 den 15:15 #

    Hjärtat, det här inlägget hr ingen rubrik att klicka på… 🙂

    Puss ❤

  3. Johanna 28 januari, 2010 den 15:25 #

    Varför måste det ha en rubrik att klicka på?

  4. Peter Landin 28 januari, 2010 den 15:59 #

    Nu får du snart allt ta och lägga upp en bild på nått annat än den där fågeln, annars kommer han snart att börja kräva dig på massa stålar 😉

  5. marica 28 januari, 2010 den 16:25 #

    Jag tycker det är fint med snö när det är kallt, den är vit och får ligga kvar 🙂 Jag är dock ingen som är ute och leker så mycket i den men den är fin att titta på 😉
    I em ska vi på barnens kusiners 10 årskalas 🙂 Twins! Har pluggat hemma hela dagen så känns skönt att komma bort ett par timmar!
    Ha en trevlig kväll, och gott att du unnar dej lite ledigt!
    KRAM

  6. johanna 28 januari, 2010 den 21:18 #

    heej, Så skönt att kunna ta ut flextiden nån gång =) Vet när jag jobbade på KSS så fick jag nog ut en flexdag men hade kanske en hel vecka övertid egentligen.
    Hoppas att allt är bra med dig annars och att allt ordnar sig med jobb och så =) INgen hemresa bestämd ännu lovar att säga till när jag vet, då måste vi ta en fika och tjöta lite haha.
    MAssa kramar

    • Ja, riktigt skönt att vara ledig 🙂 Det var ett extrapass som var inlagt, jag lägger aldrig en A-tur efter nätter, orkar inte upp på morgonen 😉
      Men nu blir det mycket jobb framöver 🙂 Tjoa till högt när du ska hem, vill inte missa dig!! 🙂
      Stor kram!

  7. Bunny 29 januari, 2010 den 20:22 #

    Pwicajsly 🙂 Ajm reeding fwom maj mowbajl 😉

    Puss ❤

Kommentera

