Jag är grå.

18 Jan

Jag har det bra i Helsingborg. Myser för fullt och njuter av ledigheten, kärleken och min Twinny och hennes nära.

Trots allt är jag grå. Jag känner mig tom i kroppen. Ledsen. Hängig. Lite allt möjligt. Lite nere. Som att något fattas. Men jag kan inte sätta fingret på vad det är.

Tänker för mycket ibland. Vet inte vad jag vill.

Förhoppningsvis kommer jag på det.

Annars fortsätter livet som en lång raksträcka tills jag kommer på vad det är som jag vill.

Up’n’downs. Det är så livet fortgår. Upp och ner. Ner och upp. Raksträcka.

Vilken tur att man inte är på topp jämt, då skulle man inte uppskatta de tiderna när man mår extra bra.

Ibland mår man lite sämre. Och just nu är en sån period.

Jag är trött på alla mina krämpor. Jag är trött på att mina allergier tar över mitt liv.
Jag är trött på oron och ångesten i kroppen så fort jag äter något och inte vet om jag kommer att bli döende.
Trött trött trött. Ibland vill jag bara strunta i allt och stoppa i mig mat även om jag inte tål den.

Varför är livet så krångligt ibland?
Jag vet vad jag vill. Men jag vet inte om jag kan.

Kram C

23 svar to “Jag är grå.”

  1. Bunny 18 januari, 2010 den 17:24 #

    Åh vännen… Jag tror jag känner igen känslan… Jag ska inte säga att jag vet hur du känner, för det gör jag inte… Vi känner alla olika, men jag känner igen känslan och den är inge rolig alls…

    Puss mitt hjärta! Glöm aldrig att jag älskar dig som Du är! ❤ Puss ❤

  2. Art By Tina 18 januari, 2010 den 19:07 #

    …det är väl meningen att livet ska vara sådär hopplöst ibland – så att man verkligen tar vara på dom stunder som är toppen Hade allt varit bra hela tiden hade det ju aldrig varit sådär jättejättebra. Förstår du vad jag menar?

  3. Suss 18 januari, 2010 den 20:11 #

    Inget roligt vännen, livet är som en lång ber och bergdalbana, det konstigt trots att man har allt man kan önska sig så mår man sämre i perioder och det jobbigaste är att man inte vet varför…Jag hoppas att du snart ska må bra igen och jag kan tänka mig att det suger fett att ha alla dina allergier,,,Kram kram

  4. Sara 18 januari, 2010 den 20:17 #

    Vet hur du känner dej gumman! Inte angående allergin men jag förstår!

    Det var ett fantastisk kort på dej, så coolt! Och sminket, Love it! 😉
    Kram på dej! Hälsa alla!

  5. Daniel 18 januari, 2010 den 20:55 #

    Efter regn kommer solksken!

  6. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 18 januari, 2010 den 21:06 #

    kul att du gillade inlägget =)

    Åh det tycker jag du ska, förära lilla Tiadholm en stund med din närvaro =)
    LM jobbade sina sista pass förra veckan va?

  7. Anna-Karin 18 januari, 2010 den 21:08 #

    Det låter inget vidare! Önskar det skulle kännas bättre om jag sa att det går snart över men jag vet att det måste ta sin tid. Hoppas att ditt solsken kommer snart:)
    Har också en deppar period vill bara gråta men inte ens det orkar jag. Vad kan man göra bara vänta tills det blir sol?
    Vilket fint kort, verkligen häftigt…
    Kram

  8. Åsa Luleå 18 januari, 2010 den 21:09 #

    känner igen de där.. kanske inte riktigt som dig men ungefär.. jobbigt när tankarna snurrar.. :S

    ja älskar dina bilder!!! du är en toppen fotograf 🙂
    kramar om

  9. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 18 januari, 2010 den 21:11 #

    hah du kan du tänka dig hur det är på jobbet ibland när han är där plus Thord!
    Oh gee!

  10. Petra 18 januari, 2010 den 21:13 #

    Låter inget kul vännen men sånt är väl livet tyvärr. Berg och dalbana.Och precis som du säger så värdesätter man nog livet annorlunda om det bara var bra jämt. Då uppskattar man inte de riktigt goda stunderna lika mycket.

    Tänk att du snart ligger på en solig strand och livet leker igen!

    kramar
    P

  11. Terése 18 januari, 2010 den 21:29 #

    Ni verkar ha haft det mysigt i Skåne, trots berg- och dalbanan. Ja livet är nog så – toppar, dalar och raksträckor – och på något sätt får man försöka lära sig hänga med i svängarna. Vilket absolut inte är lätt, det kanske inte ens alltid går bra alls. Men då vet man ialla fall att det snart kommer en topp igen 🙂

    Ta hand om dig!
    Kramar

  12. marica 18 januari, 2010 den 23:02 #

    Tror att det är många som känner igen sig i det du skriver gumman, jag gör det i alla fall!!! Livet är verkligen en berg o dalbana men när det går neråt allt för länge då är det inte roligt… Önskar att jag kunde pigga upp dig!!!
    Hoppas att vi kan ses o fika snart!!! **Kramar**

  13. Lotta 18 januari, 2010 den 23:45 #

    Kram söt. Finns här.

  14. Malin 19 januari, 2010 den 00:15 #

    Åhh, vad tråkigt att du har det så tufft nu. Men som du skriver är ju livet lite upp och ner. Jag hoppas ditt ”upp” kommer tillbaka snabbt!
    Massor av kramar
    M

  15. Malin 19 januari, 2010 den 00:15 #

    och du, cool bild! 🙂

  16. sissiliten 19 januari, 2010 den 07:32 #

    Jag tänker på dej i massor vännen. Nu måste vi träffas snart. Hooppas ni har haft det riktigt trevligt nere i Helsingborg.

    Puss puss

  17. Sara 19 januari, 2010 den 07:59 #

    Åh herre gud, du kommer ju vinna överlägset om du är med! Dina kort är grymma! Puss o Kram

  18. Mamma 19 januari, 2010 den 12:03 #

    Du har ju alltid varit en tänkare och det är inte något man kan göra om på en dag.Skit i allt och grubbla inte för mycket utan ta dagen som den kommer så brukar allt ordna sig.Vi har ju något att se fram emot i februari/mars. Kram

  19. Johanna 19 januari, 2010 den 19:39 #

    Håller med din kloka mamma hjärtat men jag förstår att du funderar en massa nu,hoppas att du finner en bra lösning på det…du har funnit ditt kall så det vore en katastrof att förlora en sån underbar resurs o människa osm dig på jobbet !

    Tack för underbar dagar här,är såååå glad att ni körde ner ! ❤ Puss

  20. Emilia 19 januari, 2010 den 22:14 #

    Kram på dig tjejen!!

  21. Julia - Älska utmaningen! 19 januari, 2010 den 23:28 #

    Jag förstår dina känslor, ibland känns allt bara rent åt helvete… man vill stoppa i sig allt man inte tål och ibland känner jag bara för att strunta ta alla jävla mediciner och sprutor…
    Men vet att du kommer kämpa dig uppåt för du e grym!!!!
    Massor med kramar till dig

  22. Alexandraida 20 januari, 2010 den 01:38 #

    Hej vännen!!
    Sara gav dig mitt lösen.
    Skall ha min blogg låst några dagar.
    Maila mig om du inte fått lösen.
    Kramiz

  23. Sara 20 januari, 2010 den 09:53 #

    Hej vännen min!
    Du vet att du betyder mycket för mej eller hur? Du har en stor del i mitt hjärta!

    Fika i början på nästa vecka? KRAM!

Kommentera

