Galen i Gaga.

8 Dec

Förra vintern kunde man höra mig dunka runt på gatorna i Kerstin med Lady Gaga’s Pokerface på högsta volym.

Det är också en sång som Peter förknippar med mig och våran första tid tillsammans, eftersom jag var rätt duktig på att dunkadunka den.

I år ungefär vid samma tidpunkt är det Bad Romance som gäller. Självklart har jag den som ringsignal på mobilen också (intresseklubben antecknar!)

Jag tycker att Lady Gaga är cool.
Inte riktigt på samma sätt som Pink, för Pink kör sin egen stil med att vara den man är och struntar i alla ideal som finns borta i Hollywood. Lady Gaga är lite av samma stuk, men hon döljer sig bakom kilovis med smink även om hon inte försöker att bli snygg eller framhäva sin kropp på ett snyggt sätt.

Jag gillar människor som går sin egen väg. Som inte är rädda för att stå på sina egna ben och känna att det räcker till. Känner att det räcker till att förändra världen. Tänk om vi alla vore lite så.

    

Vad tycker ni om Lady Gaga? Och musiken som hon gör.

24 svar to “Galen i Gaga.”

  1. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 8 december, 2009 den 21:01 #

    hajemänsan öka farta sista kvarta här Tiahölm Tiahölm=)
    Jag är 28 år.
    Hmm L-M…Linda MArie?

  2. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 8 december, 2009 den 21:17 #

    om det är Linda Marie Lidén så läste hon en del komvuxklasser i min gymnasieklass för 10 år sen + att vi åt julbord ihop i lördags ty hon är gift med min chefs lillebror =)

  3. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 8 december, 2009 den 21:19 #

    haha japp, Tord indeed..Ja nu känns världen skitliten =)

    • Verkligen! Trivs du bra där ”ute” då? Tina, Sara och jag har babblat om att vi borde slänga ihop en liten fika inne i Skövde någon kväll, du kanske vill svänga förbi och vara med också? Datum är inte spikat, pratade om det under utställningen med Satisfaction nämligen 🙂

  4. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 8 december, 2009 den 21:27 #

    haha ”där ute” du får det att låta som jag bor helt öde..det är ju faktiskt en stad..om än en väldigt liten en..haha

    ja det vore helt klart najs, jobbar ju dock ganska ofta till kl 18..och har ej körkort.

    • Haha – nääää inte så jag menade…. ”där ute” är allting som inte är inne i Skövde 😉 Jag vet inte riktigt om det ligger söderut eller sydöst eller så…. min geografiska kunskap om närliggande områden är HEMSK! 😉 Får väl skylla på min blonda kalufs? 😉
      Vi får väl helt enkelt ta och åka till Metropolen Tidaholm annars – eller så får vi fixa det på annat sätt 😉

  5. peter 8 december, 2009 den 21:35 #

    jag såg att du kommenterat i en annan blogg att ägeren till ”christian the lion” hade varit med i Skavlan. men vet du vilket avsnitt? jag måste missat det…

    • Hejsan!
      Jag har bara sett de första avsnitten av Skavlan, så det måste ha varit någon av de tre första. Där berättar ägaren om hur det var när de köpte Christian och när de mötte honom igen och om de har någon kontakt nu för tiden 🙂
      //Carro

  6. Marie. 8 december, 2009 den 21:43 #

    Tycker Lady Gaga är bra! Skön musik!
    Skönt att du fått sova ut om du ska ut å jobba inatt! Själv har det knappt blivit nå sova alls, har bara legat å vridit och vänt halva dan, till slut gav jag upp och åkte till min faster och åt en massa go mat istället =)
    Hoppas man somnar ovaggad ikväll istället!
    Jo lite sol skulle verkligen inte skada nu!
    Ha en bra natt på jobbet!
    Många kramar!

  7. Alexandraida 8 december, 2009 den 22:01 #

    Jag älskar henne oxå =)
    Hon är grym

  8. Suss 8 december, 2009 den 22:03 #

    Tycker Lady Gaga är cool, gillar hennes musik…Avskydde bad romance först innan jag lyssnade på hela låten hehe nu går den varm på spotify 😉 Kramar till dig hjärtat

  9. Johanna 8 december, 2009 den 22:06 #

    Lady Gaga är cool,stencool! Hennes ”Bad romance” spelar jag sönder o samman på jobbet om nätterna,hihi,Anders håller på att bli galen,haha! Puss

  10. Annis pannis 8 december, 2009 den 22:12 #

    Me like:-) Men du vännen- jag har glömt ditt lösenord…Kan inte du messa mig det vid tillfälle! KRAM KRAM KRAM

  11. Tracy 8 december, 2009 den 22:14 #

    hellu tösen =)
    jag tycker Lady Gaga är cool! röjde som tusan till pokerface i somras å nu har jag flera av hennes låtar på telefonen.. pokerface som väckningssignal 😉
    men du har rätt i att hon inte är lika cool som pink, pink är bäst! såg du henne i globen?
    kram T

  12. Terése 8 december, 2009 den 22:57 #

    Coola låtar!
    Fast just nu förknippar jag pokerface med ”Mariestads-tösernas” luciatåg;)

  13. Maajjah 8 december, 2009 den 23:04 #

    jag tycker hon är bra 🙂
    det b ehövs någon som sticker ut på det sättet hon gör! Hennes musik funkar bra på fest, men inte något jag lyssnar på på fritiden .
    fin blogg btw 🙂

  14. Wysteriia 8 december, 2009 den 23:54 #

    Lady gaga är ju ett geni! 🙂

  15. Bella 9 december, 2009 den 00:28 #

    älskar lady gaga=) hon gör bra låtar o har en coo stil =) men har dock spelat sönder bad romance, så kan inte lyssna på den längre=( får ha ett uppehåll över jul o försöka lyssna på den igen sen, haha (skämtosido) puss

  16. Julia - Älska utmaningen! 9 december, 2009 den 00:39 #

    Jag älskar både lady gaga och pink, dom e grymma =)

  17. Tobias 9 december, 2009 den 02:16 #

    HAHA bara därför ska jag ha brillorna oftare 😀

  18. Helen 9 december, 2009 den 16:12 #

    Lady Gaga kommer att bli stor..!! 😀 Hon är grym..! 😀

  19. Lady Gagas fanblogg 9 december, 2009 den 20:52 #

    Bad Romance spelas på hög volym denna vintern hos mig också kan jag lova hehe.

Kommentera

