Ajm ö trannsläjtor…

8 Dec

Jag fick just ett mail från en man på Facebook som skrev att han ville träffa mig.

Nej nej. Inte av anledningen till en dejt.
Utan därför att jag är en av några personer som hjälpt till att översätta Facebook till svenska.

Ett tag låg jag på 3:e plats över  listan på översättare. Efter ett tag tröttnade jag på att översätta gratis, även om det inte var något svårt jobb.
Nu ska tydligen ”eliten” träffas i Stockholm i januari och få något sorts tack för jobbet.

Synd att jag inte kan komma, det hade varit intressant. Eller vad tror ni?

26 svar to “Ajm ö trannsläjtor…”

  1. Sissi 8 december, 2009 den 09:27 #

    Fasiken va häftigt…Grattis vännen även om du inte kan åka:-)

  2. Bunny 8 december, 2009 den 10:06 #

    Fan va cool!! 🙂

    Fin bild på dig där dessutom! 🙂

    PUSS

  3. Helenah 8 december, 2009 den 10:15 #

    Visste inte ens att vi vanliga kunde göra det? FAN, det hade jag velat göra. Skitkul ju..språknörd som jag är. Grattis iaf gumman, skitkul! pusss

  4. Julia - Älska utmaningen! 8 december, 2009 den 10:38 #

    Fantastiskt bra jobbat du =) Det är nog mitt störtsa problem, att jag har svårt att tala om när jag har ont… Nåt man får jobba med hela tiden!

    Haha, är säker på att du inte behöver kidnappa mig 😉 Fäljer gärna med frivilligt =) hehe..

    Hoppas du får en kanondag!
    Kramar

  5. Suss 8 december, 2009 den 11:39 #

    Åhh vad häftigt, du är duktig du 😉 Synd att du inte kan åka upp =) Kram kram

  6. Suss 8 december, 2009 den 11:41 #

    Men hörredu jag vill ju läsa om dina hemligheter 😉 Kram kram

  7. Bella 8 december, 2009 den 12:12 #

    hihi coolt =) va synd att du inte kunde gå då, hade säkert varit intressant 😛 pöss

  8. Veronica Berggren 8 december, 2009 den 12:31 #

    tja hur äre ? =)

  9. A 8 december, 2009 den 12:45 #

    sv: Åh tack ;D hihi

  10. SANAZ 8 december, 2009 den 13:11 #

    Näe har ju bara en vanlig digitalkamera ifrån sony. Måste skaffa en systemkamera känner jag.
    Men de finns ju i alla priskategorier så man vet inte riktigt hur mycket som är tillräckligt att ge för en kamera. Har du tips? 🙂

  11. Terése 8 december, 2009 den 13:42 #

    WOW! Ja, verkligen synd att du inte kan åka. Är du iväg o reser då?

    Själv är jag hemma o är sjuk idag.

    Kram

  12. Emma 8 december, 2009 den 15:04 #

    Coolt, synd att du inte kunde åka.. Vad duktig du är! Kram

  13. Anna-Karin 8 december, 2009 den 16:27 #

    Wow Vad duktig du är.. Visst kunde det varit spännande ni är ju definitivt värda en hel del:)
    men om jag har rätt i att ni är ute och åker då så är ju inte valet så svårt
    Kram

  14. Eva Blixman 8 december, 2009 den 18:37 #

    Om du är intresserad av att läsa svaren på dom frågor du har ställt mej, så finns dom på min blogg där du ställt dom.
    /Eva

  15. Emilia 8 december, 2009 den 19:26 #

    Coolt att du är en av dom som har översatt fb 🙂

    Håller inte med dig där helt och hållet om barnförbud på vissa cafeer. Jag kan förstå att folk vill ha lugn o ro ibland, tex på en dejt, men då får man kanske lägga dejten senare på kvällen eller på ett stället där det inte finns några barn just då… eller så får man träffas hemma istället 🙂

    Men visst är det diskriminerande, som tusan!!

    Kramar

  16. Linda 8 december, 2009 den 19:36 #

    Ah men shit vad duktig du är! Klart du skall gå!!!!!
    Japps skärpning där Falk filmerna är grymt bra!

  17. caroline dahlén 8 december, 2009 den 20:02 #

    sv: Ja, han är vacker!

  18. Malin 8 december, 2009 den 20:03 #

    Vad synd, men coolt att veta att du är en av de som tagit sig tiden och översatt! 🙂 Dansa nu inte för mycket soldans inatt. Det verkar inte som om solen lyssnar ändå… :P;) Ha det bra!
    Kram

  19. Sara 8 december, 2009 den 20:16 #

    Rusta hade vita.. men alla i hela skövde är slut. Så det blev en silrig. Nice som hejsan!
    och jag är förkyld som fan rent ut sagt, hatar det..
    Kram

  20. Anna-Karin 8 december, 2009 den 20:19 #

    Självklart får du fråga. Vi skriver om
    Faktorer som främjar och hindrar utövandet av Guided Imagery
    Kram

  21. Garderobsgrubbel&Byråbekymmer 8 december, 2009 den 20:35 #

    asch, hann inte hälsa från dig, tyvärr 😉
    hoppas du har en tokigt skojig kväll! kram!

  22. marica 8 december, 2009 den 22:26 #

    Häftigt! Trist att du inte kan åka dit då.. men man kan ju inte va med på allt tyvärr!
    Trevlig kväll, kram

Kommentera

