Chokladkalendrar och 1 December

2 Dec

Jag har jobbat ikväll, till 22, och ska upp imorgon bitti vid 06 och jobba igen.
Så om jag somnar inom en timme blir det i alla fall 5 timmars sömn och det räcker för min del.

Det var lite lagom att pyssla med på jobbet idag. Sent i eftermiddag fick vi ett larm till förlossningen och sen hade jag att göra resten av kvällen. Tycker att det är skönt när det är lite att göra, är det för lugnt blir man så trött och när det inte längre finns något att städa ens så blir man lite rastlös.

Idag är det 1:a december vilket innebär att man får öppna första luckan i adventskalendern!
I år har jag en CHOKLADkalender. Eller närmare bestämt två! Jag började ju äta choklad igen i mars i år och det var såååå gott. Som jag längtat! Så i år är det givet – jag skulle helt enkelt ha en chokladkalender! 🙂

Har ni någon adventskalender?!

Här kommer några fler foton från Prag i somras.

8 svar to “Chokladkalendrar och 1 December”

  1. Anna 2 december, 2009 den 03:01 #

    Som tur är så känner jag mig lite bättre nu, efter den dag i sängen med en bra bok så känner jag mig som en ny människa 🙂 Till helgen blir det fullt ös, har min systers äldsta dotter(13år) hos mig också hon vi är värdfamilj åt + att syster + make och deras lilla 9månaders bebis kommer vara här på lördag till söndag 🙂

  2. Anna-Karin 2 december, 2009 den 07:53 #

    det gör du helt rätt i visst är du värld en choklad kalender:) Jag har ingen själv men barnen har 2 st choklad kalendrar. Kram

  3. Sara 2 december, 2009 den 08:03 #

    Jo tack veckan har börjat helt ok, valpkursen i måndags gick så superduperbra! Helt otroligt! Kunde inte sluta le efteråt!
    Kan inte säga vad du håller tummarna för, ifall det inte blir så nu! Men håll HÅRT! Kramar Sara
    psst.. ses vi på fredag?

  4. Sara 2 december, 2009 den 08:04 #

    Prag ser verkligen underbart ut, dit skulle jag nog vilja åka! Du är otroligt duktig på att fota gums! Kram

  5. Huskatten 2 december, 2009 den 12:12 #

    Julkalendrar är för barn din knäppgök!! 🙂

  6. Annis pannis 2 december, 2009 den 21:12 #

    Sötis, chokladkalender och allt! Här kör vi julkalendern, undviker att ge barnen vetskapen om att det finns kalendrar med choklad i i år;-)Längtar till vi ses, att få sitta och pladdra med dig på Rådhuset!
    KRAMIS

  7. marica 2 december, 2009 den 22:25 #

    Fem timmars sömn skulle jag inte överleva… jag kräver 8-9 timmar… ikväll somnade jag hos Jacob, mindre bra för nu är ju värsta tröttheten borta o det är svårt att somna…

    Jag har ingen kalender men grabbarna har några var..
    Haribo, choklad, lego och brandmans kalender 🙂 så vi har att göra en stund varje dag 😉

    KRAM gumman

  8. Peter Landin 3 december, 2009 den 05:04 #

    Jävligt snygg bild!!!!!!!!!

Kommentera

