You give me fever?

19 Nov

När jag vaknade (efter att ha snoozat alldeles för länge) hade jag i vanlig ordning ont i ryggen och älskling fick knåda lite och knäcka lite. Jag känner mig som en gammal tantis 😉

Efter frukost och efter att ha läst lite nyheter, bloggar m.m. hade jag ont i huvudet (vilket jag har haft en hel del senaste tiden) – jag veeeeeeet att ni pratar om glasögonen och jag vet att jag är usel på att använda mina fast att jag ska ha de på mig jämt.
Jag tog två Alvedon och la mig på soffan bredvid Peter och började frossa lite och frysa och sen slocknade jag eftersom jag var jättetrött. Peter åkte hem till sig och jag vilade lite till.

När jag vaknade kände jag mig helt vimsig och yr. Kände mig varm och gick för att ta tempen (vilket jag inte har gjort på läääänge). Min normaltemp brukar ligga på runt 35-36 grader och den stannade nu på 38 grader. Trots att jag tog Alvedon för bara ett par timmar sen. Undrar hur mycket den skulle hamna på annars?

Så. Feber. Det var inte igår. Jag har varit förkyld med virus i oktober och snorig och så. Men det var längesen jag hade feber.

– Ont i kroppen
– Feber
– Ont i huvudet
– Lite snorig
– Lite hostig

Vad blir summan av kardemumman?
Bort bort bort! Det går nog över under kvällen? För jag har INTE tänkt vara hemma från jobbet, jag ska jobba hela helgen och det finns inget (nästan) som kan hindra mig! =)


Cypern, Augusti 2oo9. En hel vecka full av kärlek och upplevelser ♥

 

[U P P D A T E R I N G]

4 timmar senare. Fortfarande feber. Suck.

16 svar to “You give me fever?”

  1. Helenah 19 november, 2009 den 17:32 #

    Usch gumsan, hoppas du mår bättre snart. Fattar inte varför du inte bara tar på dig glasögonen dock ist för äter värktabletter varje dag. Det är väl inte så bra det heller, allra minst för magen?

    Krya på dig! puss

    • CarroBarro 19 november, 2009 den 20:01 #

      Det är inte bara jag som har huvudvärk ofta nu för tiden, det är många runt omkring, vet inte om det beror på brist av sol och ljus? Jag har inte sett något ljus på flera dagar, jag tror det är två veckor sen solen var framme och det var i Sthlm? Fast det var inget vidare väder ändå 🙂
      Puss på dig!

  2. Tobias 19 november, 2009 den 17:34 #

    Haha men vi har ingen elvisp, så jobbigt att vispa då 😉

  3. Anna-Karin 19 november, 2009 den 18:31 #

    Oj! Hoppas det släpper så att du inte blir sjuk. Kul med personlig almenacka jag ska spanaa in den sidan..
    Kram

  4. Tobias 19 november, 2009 den 18:32 #

    Ja men Elvis gör låtarna bäst 😀

  5. Malin 19 november, 2009 den 18:36 #

    Krya på dig Carro!
    Kramar

  6. Alexandraida 19 november, 2009 den 18:59 #

    Kände mig på riktigt piss humör igår kväll..
    Sur och grinig..
    Folk som gör mig besviken och ledsen
    men nu är det bättre.
    usch hua för feber du får dricka massa varmt och
    ta hand om dig.
    Krya på dig.
    Kramiz

  7. jennie 19 november, 2009 den 19:13 #

    Vilket fint kort!!! Krya på dig gumman, ska oxå jobba hela helgen…kram

  8. Sara 19 november, 2009 den 19:27 #

    Usch och fy, du drabbas då hela tiden! Stackare!
    Men huvudvärk kan bero på mer än glasögonen, jag har haft det i ca två veckor, Benny med mer eller mindre. Konstigt. Kram

  9. Emilia 19 november, 2009 den 19:36 #

    Heej!
    Inge roligt att vara sjuk, KRYA PÅ DIG!! Men du är vaccinerad mot svininfluensan i alla fall så att det inte är det??

    Jaa vi ska kika runt lite, nära stranden vill vi ju såklart bo 🙂 Tänkte om du kanske har bott på något bra hotell som du kan rekommendera? 🙂

    Kramisar

  10. Pia 19 november, 2009 den 20:56 #

    Krya på dig! Kramar!

    • CarroBarro 19 november, 2009 den 20:59 #

      Tack gumman, jag ska försöka 🙂 Älskling ska laga lite mat åt mig och så blir det en lugn kväll och imorgon SKA jag må bra – det har jag bestämt 🙂 Hur mår du? Kramar!

  11. marica 19 november, 2009 den 22:48 #

    Krya på dej vännen ❤
    Idag har jag gjort det jag inte skulle… vaccinerat mig!
    Tänker på dej fina du, kram

  12. monica 20 november, 2009 den 10:31 #

    Krya på dig! idag är jag lite sur på en av våra kolleger på 46:an som inte kunde hålla truten stängd utan var tvungen att öppna den och slänga ur sig dumma kommentarer… *suck*

    • CarroBarro 20 november, 2009 den 14:42 #

      Skriver på mailen 😉

  13. Julia - Älska utmaningen! 20 november, 2009 den 13:37 #

    Hoppas du känner dig bättre snart!!!!
    Skickar iväg massa krya på dig kramar =)

Kommentera

