I need monkiicoffii.

15 Nov

Jag är grymt sugen på kaffe just nu. Jag fryser i kroppen. Utanpå kroppen. Behöver värme.
Kanske ska ”masa” mig ut i köket och koka lite?

Jag hade tänkt ta med kameran och ge mig ut på en promenad/utflykt.
Men jag tappade energi på vägen och orkade inte fota.
Ska försöka hitta lite energi igen och orka.

Monkii Coffii.
Kan inte hitta någon källa till den här bilden?

Senare i eftermiddag ska jag och Peter köra upp till min moster A en bit utanför Skövde.
Hon har hunduppfödning och har just nu tre stycken små valpisar som jag vill kela med!
Så här ser de små tjocka godingarna ut just nu!

Anitas valpar
Foto lånat från moster A:s hemsida.

Senare framåt kvällen när vi är på väg hem från A så ska vi köra förbi hemma hos Sara med ”bihang” (fniss!) och mysa lite.
Ska bli så härligt för jag har saknat ER 🙂

Vad gör NI för något idag? Ni som läser?

En annan liten fundering…
Jag har funderat på att börja fota lite porträtt mot en liten ersättning. Vad trot ni om det? Finns det något intresse runt omkring ”bygden” tro? =)

KRAM på er och TACK för att ni finns i mitt liv (och i min blogg!)

21 svar to “I need monkiicoffii.”

  1. sissiliten 15 november, 2009 den 15:59 #

    Hej svejs i lingonskogen….

    Klart det kommer finnas intresse runtom här. Du är ju underbar på att fota.
    Vad händer här idag??? Hmmm ska försöka vila en stund nu. Är så sjukt trött idag.

    Saknar dej lilla kolakakan!!!

  2. Annis 15 november, 2009 den 16:28 #

    Låter mys :o)

    Jag kom hem från innebandymatcher för en stund sen, svettig å illaluktande ;o) Men jag är jätteglad för jag gjorde mitt första mål idag!! Å supersnyggt var det oxå, om man får säga så :oD

    Pusspuss ❤

  3. Petra 15 november, 2009 den 16:36 #

    Åh vilka små godingar! Hur ska du kunna hålla dig från att ta med en hem? Jag tror säkert att det kan finnas intresse för bra fotografer 🙂

    kram

  4. Johanna 15 november, 2009 den 17:00 #

    Åh en såm rolig kaffe skulle to m jag kunna dricka *S* Ser ju faktiskt supergod ute,och söt om inget annat =)

    Åh vilka fina valpar! Supersöta! Men jag är ingen hundmänniska,hehe.I do not like dogs,förrutom Takida,hon har en speciell plats i mitt hjärta=)

    Jag skulle behöva ta lite porträtt på Oliwer eftersom vi ej får några genom dagis mer än gruppfoto (som kunde kvittat)…..Puss

  5. Anna-Karin 15 november, 2009 den 17:06 #

    Själklart finns det intresse från mig och många mer skulle jag tro!Tala bara om när,var och kostnad..:)
    Va det vore ju inte klokt om du får sluta bara för att du inte är vubad!!!!
    kram

  6. Tobias 15 november, 2009 den 18:01 #

    haha nej det tror jag inte att jag kan 😉

  7. Linda 15 november, 2009 den 18:12 #

    Idag har vi vart ute på strandpromenaden i stan med våra vovvar o sen har vi handlat o fixat o sett film..
    Jaaa Tigi produkterna är helt underbara..!
    just nu dricker jag en latte;)

  8. Malin 15 november, 2009 den 18:18 #

    Sv; aha okej..jo de e bara bra här…näpp har inte fotat nåt idag!

  9. Gurkiss Scrappande 15 november, 2009 den 18:21 #

    Ja eftersom du fotar en hel del så skulle det ju passa kanon bra om du gjorde LO´s 🙂

    Jag fotar också en hel del.
    Jag började mitt scrappande med att göra LO´s men fastnade mest för att göra kort och altra sen. Jag kan göra nån LO då och då men inte så som förut. Jag kommer inte riktigt överens med min skrivare och att framkalla kort som är 10×15 känns ibland för stort. Sen har jag inte heller hittat en storlek på album som jag verkligen fastnat för tyvärr.

    Ha de gott.
    kram Gurkiss

  10. Emelie & Becca 15 november, 2009 den 18:43 #

    gud va söta valpar 🙂
    btw. frågestund på bloggen, passa på att fråga något?:D

  11. Natasha 15 november, 2009 den 18:58 #

    kaffe skulle verkligen sitta bra just nu 🙂

  12. Therese 15 november, 2009 den 19:00 #

    Vilka sweethearts. labbar?:) Hehe, ja du såg lite lurig ut på fotot igår.

  13. Marie. 15 november, 2009 den 19:23 #

    Ser verkligen fram emot Luftslottet!
    Vi lurar på en resa i vinter men vet inte riktigt vart! Killen vill till Thailand och det skulle väl jag också kunna tänka mig men är lite nyfiken på andra ställen med eftersom jag varit dit och rest runt redan =)
    Vet du nåt om Vietnam eller Malaysia?
    Har du nån resa planerad i vinter?
    Puss å kram!

  14. Lans 15 november, 2009 den 20:03 #

    åh, kaffe är jag också sugen på!

  15. Millah 15 november, 2009 den 20:19 #

    Tack så mycket så bra att folk förstår.
    Känner att jag verkligen int klarar av att knappt sitta här, så som läget är 😦 kramar om tjejen

  16. Julia - Älska utmaningen! 15 november, 2009 den 20:38 #

    Vilka goa valpar!!!!!! Sååå mysiga!
    Hoppas du känner dig varm igen, skickar iväg en stor fet kram =)

  17. marica 15 november, 2009 den 22:29 #

    Jaaa mig och mina grabbar får du gärna fota!! Jag har ju vanan inne nu efter gårdagen 😉 Kolla min blogg 😉
    Kram

  18. TOMATTROLL 15 november, 2009 den 23:25 #

    a:)!

  19. Tobias 16 november, 2009 den 00:45 #

    Jag har inte läst böckerna och kommer heller aldrig göra 😀 jag hatar böcker!

  20. Papsen 16 november, 2009 den 07:35 #

    Jodå, visst kan du få fota mig, men det beror ju på hur mycket jag får i ersättning 😉

  21. Emma 16 november, 2009 den 11:33 #

    Är ny här på din sida :)Jätte roligt att läsa. Du tar så fina kort! Kul om du även ville fota ”okända bloggläsare”
    Vi får se 🙂 Ha de!

Kommentera

