Det bästa med Stockholm är när man får åka därifrån?

10 Nov

Najda – du kan inte säga att du hatar stan förrän du har upplevt den ordentligt *blink*

Som min pappa brukade säga:
Det bästa med Stockholm är när man får åka därifrån!”. Jag tror ändå att han har ändrat uppfattning liiiite efter att ha varit uppe och hälsat på sin dotter när jag bodde här uppe? Det finns ju en MASSA härligheter med stan. Visst att det är mycket mer folk, trafik och buller än i mindre städer. Men det finns ju lugna oaser överallt?

Precis som Bangkok.
Det är mullrigt och bullrigt och massvis av folk. Men vill man ha lugn och ro kan man bara ta skytrainet till ”Lumpini Park” bland annat så hittar man sin oas!

Jag både gillar och inte gillar Stockholm.
Precis som alla andra städer så finns det både positiva och negativa sidor. Jag tycker ändå att de positiva överspeglar de negativa.

Det var helt underbart att komma upp till NIVA igår igen.
Åh vad jag har saknat det! Och att så många godingar jobbade gjorde inte saken sämre 😉 Hjärtat blir varmt när jag fick höra att de saknat mig en massa också och blev så glada att se mig ♥ Hade jag inte haft saker planerade så hade jag kunnat hoppa i ”grönstället” och jobbat kvällen.

Jag har drömt en massa inatt.
Konstiga drömmar (som vanligt med andra ord), varit uppe på toan x flera och vridit och vänt mig. Kanske spänd inför kvällen? Äntligen är det dags för PINK!! Globen – here we come 🙂

När jag vaknade nån gång runt 04 hade jag fått ett sms av kärleken.
Åh – jag blir varm i hela kroppen! ♥ Sen nån vecka tillbaka känner jag mig helt nykär. Underbart. Lycklig!

Jag kan inte sova, har legat och vänt och vridit på mig i över en timme, det känns som det är något som fattas – det måste vara du 🙂 Känner mig halv när du inte är här, det ska bli så skönt att ligga bredvid dig när du kommit hem. Längtar efter dig min älskling 🙂 Massa pussar och kramar din Peter

Nu sitter jag här med frukost och ska fixa klart en grej innan jag åker in till stan.
Suss kommer med tåget framåt 13 och jag tänkte kila dit och möta upp henne! Ska strosa på stan en vända och kika lite och senare ska jag mötta upp lite mer vänner inför kvällen och så!

Är det några fler som läser som ska på PINK i Globen ikväll?

KRAM på er och TACK för att ni läser min blogg varje dag. NI är underbara! 🙂

9 svar to “Det bästa med Stockholm är när man får åka därifrån?”

  1. Sara 10 november, 2009 den 11:33 #

    Saknar dej också! Vi hörs när du är hemma igen! KRAM!

  2. Millah 10 november, 2009 den 11:35 #

    Ja det blev int många timmar inatt haha.
    Men blir nog bra blir nog trött tidigt ikväll så jag somnar 🙂
    Kram

  3. Julia - Älska utmaningen! 10 november, 2009 den 12:10 #

    Hoppas du får en kanonkväll, är inte alls avis! =)
    Hittade riktigt mycket och kände inte att jag handlat massa skit, riktigt skönt!
    Hoppas du får en kanondag!
    kramar

  4. Millah 10 november, 2009 den 12:10 #

    Jo du kaffe det är grejjer det 🙂
    Fast ibland kan de blir för mycke, haha men whatever…

    Nåå jag bor i Boden nu 🙂 Men kommer egentligen från Kalix 🙂

    Kraaaam!

  5. Johanna 10 november, 2009 den 13:03 #

    Mys med sånna sms,dom kan man leva länge eller hur ?=) Härligt att känna så stumpan! Ha det så megaskoj ikväll !! Pussiluss!

  6. Emma 10 november, 2009 den 16:54 #

    Ska tyvärr inte till globen ikväll, utan till jobbet men ha det superskoj! Kram

  7. Papsen 10 november, 2009 den 18:16 #

    Om jag ändrat uppfattning om Stockholm? Mjaääää, jag tror inte det…men det kan ju vara så att allt är så himla invecklat för en annan som inte ”kan” stan. Om man känner igen sig och hittar så blir ju allt mycket lättare men jag varken känner igen mig eller hittar. Kan det vara därför det är så gôtt å komma därifrån?

  8. marica 10 november, 2009 den 22:01 #

    Måste va kul att va i Sthlm när man vet vart saker och ting ligger och så.. jag är bara som en yr höna när jag är där vilket inte är allt för ofta 😦
    Kram

  9. huskatten 10 november, 2009 den 22:09 #

    Joo sthlm e blää. visst att de finns mkt att se o göra, men eftersom jag trivs bäst hemma o i lugna miljöer så skulle jag inte vilja stanna längre än några dagar i sthlm.. får ju panik så fort man kommer dit, inte alls mysigt i stan, bara massa betong… =) skövde rular..

Kommentera

