Jag sitter här och filosoferar lite.

25 Okt

Eller ja. Det gör jag kanske inte.
Men tänker, läser och analyserar lite inne i min blonda hjärna medan jag sitter här med en kopp chokladkaffe och känner mig alldeles mörbultat i kroppen och knoppen.

Det är mycket i huvudet just nu.
Det kanske därför som man är mer infektionskänslig också, för att jag känner mig stressad inuti?
Egentligen vet jag inte riktigt varför, det är så mycket som jag vill hinna med bara. Och så mycket jag vill göra.
Man vill så otroligt mycket, men tiden räcker inte till?

Jag somnade inte förrän SENT inatt (det blir så när man jobbar natt). Sista gången jag kollade på klockan var hon 05.55 och det var vintertid. Några minuter efter 08 började det bröla högt i trapphallen och dunsa och ja…. oväsen.
HALLÅ!!! Det är SÖNDAG morgon och klockan är strax efter ÅTTA. Visst om det är vardag (de har skramlat nere på första våningen tidigare i veckan VARJE morgon. Betongborr och annat trevligt).

Det gröna är kvar i näsan och det betyder att jag inte kan jobba inatt heller.
SUCK. Ibland önskar man att man gjorde något annat så att man kunde gå till jobbet även om man är lite snorig. Men jag får tänka på barnen och försöka bli frisk FORT!

Annars får jag vara hemma imorgon natt också och jobbar inte förrän på fredag.
Då blir det 9 dagar på jobbet i sträck för att jag blivit diffad så fint. Jag hade lagt in pass på måndag och tisdag för att jag ändå måste in till jobbet då p.g.a. medarbetarsamtal, fackligt möte, sjuksköterskemöte och kollegial handledning, men jag blev diffad till ledigt måndag och tisdag, så jag får åka in i alla fall. Lagom skoj 🙂 Jaja. Jag bor ju ändå i stan. Det är väl inte hela världen. Dessutom har jag fått lön då så jag har pengar till att fylla upp Kerstin rejält *skratt*

Mycket tankar går till min vän Nina nu, hon förlorade sin storebror tidigare i veckan.
En hemsk olyckshändelse som inte ska få hända. Massa kärlek till dig vännen, och till din familj! ♥

Schemat på jobbet är klart nu fram till den 3:e januari och vi håller som bäst på att knappa in schema fram till i februari. På tal om det, så är det jag som snor rollen att planera in Thailandsresan (som vanligt med andra ord. Haha.)
Den här gången sticker jag iväg med mams & paps och det kommer att bli 22 dagar (d.v.s. kortare än normalt, men längre än för de flesta).  Vi kommer att hålla oss på västra sidan och i nivå på breddgraderna. Återkommer så klart med min planering sen 😉

Jag hade en massa tankar i huvudet förut, när jag började skriva för sisådär 3 minuter sen.
Men de försvann igen.
Blond. Guldfiskminne. No more comments 😉

Kram på er!!

SpiderChic and MissTigerChic

18 svar to “Jag sitter här och filosoferar lite.”

  1. Linda 25 oktober, 2009 den 17:19 #

    Mysig bild!
    Hoppas det är bra med dig?
    Snart så är vi äntligen klara med köket här,skall kaklas o pysslas lite,hehe…

    • CarroBarro 25 oktober, 2009 den 21:19 #

      Det är sådär med mig här, har varit sjuk i veckan med migrän, ont i kroppen och förkyld…. igen och till råga på allt har det varit lite annat jobbigt. Men men 🙂
      Hur är det själv? 🙂

  2. Alexandraida 25 oktober, 2009 den 17:25 #

    Du verkar vara som mig.
    När jag är stressad eller har det jobbigt så får jag alla förkylningar eller sjukdomar. *suck*
    Tråkigt när folket på jobbet inte förstår att man är känslig.
    Hoppas du blir pigg och frisk snart.
    Kram

    • CarroBarro 25 oktober, 2009 den 21:21 #

      Ja, det måste vara så. Men jag vet inte riktigt varför jag är stressad heller. Jag bara VILL så otroligt mycket. Det är nog det. Livet är så kort, jag vill hinna med så mycket som möjligt 🙂
      Kram på dig

  3. Suss 25 oktober, 2009 den 17:30 #

    Håller tummar och tår för att du snart blir frisk igen =) Inte roligt att vara borta från jobbet =( Snart ses vi i sthlm….Roligt värre…Sen är det inte långt tills vi skall fota som tokar 😉 Kram kram

    • CarroBarro 25 oktober, 2009 den 21:21 #

      Jaaaa nu är det inte länge kvar. Eller det är tre veckor tills vi ses i Borås, men vi ses ju om två veckor i Sthlm! När åker ni upp?! 🙂 Kram!!

  4. Peter Landin 25 oktober, 2009 den 19:02 #

    Myskort =)

    • CarroBarro 25 oktober, 2009 den 21:22 #

      Jupp Flupp!

  5. Wysteriia 25 oktober, 2009 den 20:04 #

    Just nu är jag sååå trött så jag är faktiskt otrevlig o inte läser ditt inlägg 😦

    Tänkte bara säga det att Elin är ruskigt trevlig! 🙂 Supergo tjej verkligen 🙂

    • CarroBarro 25 oktober, 2009 den 20:12 #

      No worries 😉

  6. sissiliten 25 oktober, 2009 den 20:25 #

    Tänker på dej gums o hoppas att du blir bättre snart

    Pöss

  7. Malin 25 oktober, 2009 den 21:16 #

    Kan bara säga att jag känner igen mig när det gäller guldfiskminnet! 😛

    • CarroBarro 25 oktober, 2009 den 21:28 #

      Vi får nog skylla på blondheten va? 😉 *skratt*

  8. monica 25 oktober, 2009 den 22:11 #

    varför är du så stresaad? Och vad är det som du vill hinna med? Ta dt lugnt och varva ner, gör det du hinner o orkar och glöm int ebort att njuta av livet samtidigt oxå. Du är inte gammal så du hinner ju med allt du vill, jag lovar! Om du är stressad nu hur kommer du bli när ni sen får barn? Då är man maxsuperstressad ibldn…

  9. Julia - Älska utmaningen! 26 oktober, 2009 den 00:00 #

    Vilken härlig bild!!!!!!
    Antar att du jobbar på avd. på sjukhuset med barn? Har varit min dröm ända sen ja fick diabetes! Alla sjuksköterskor tog hand om mig så bra så redan då tänkte jag, här vill jag jobba! Får se om det blir så nån dag =)
    Hoppas du haft en kanonhelg!
    kramar

    • CarroBarro 26 oktober, 2009 den 22:09 #

      Visst jobbar jag med sjuka barn på sjukhuset 🙂 Det står på min pres 😉
      Hur är allt med dig ikväll? Bättre?
      Hoppas att du mår så fint du bara kan!
      Kram Carro

  10. marica 26 oktober, 2009 den 19:49 #

    Å Thailand med föräldrarna låter ju underbart! Ska inte Peter pojkvän med då?
    Min pappa o bror åker till Thailand imorgon, i en månad! Blir 24:e gången min pappa åker dit…………… 🙂
    KramKram

    • CarroBarro 26 oktober, 2009 den 22:35 #

      Ja, Thailand är alltid härligt 😀
      Näpp, den här gången åker jag med mams & paps. Det kommer att bli toppen, jag och papsen dyker tillsammans och mamsen och jag grillar på stränderna och byter böcker med varandra efter att ha läst i rasande fart 😉
      Kraaaaaaaam

Kommentera

