… och de säger att tjejer inte är tekniska?

20 Okt

Jag tror att flera av mina jobbarkoimpisar som är här inne och läser håller med mig…
Är inte vi tekniska, så säg?

Apparatur på Neonatal

 

17 svar to “… och de säger att tjejer inte är tekniska?”

  1. Lina 20 oktober, 2009 den 17:52 #

    OJ.

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 18:00 #

      Jaaaa, vi tjejer är visst tekniska 🙂

  2. Linda Olofsson 20 oktober, 2009 den 18:13 #

    sv; det är bara bra 🙂

  3. Emilia 20 oktober, 2009 den 18:29 #

    Ja det är teknik det vill jag lova, livsviktig sådan till o med!

    Nej runt Koh Lak har jag inte varit… funderar faktiskt om vi kombinera området runt Koh Lak med PP 🙂 Vad tror du om det?? Det är verkligen toppen att få tips från en riktig thailans expert 😉 Tack!!!

    Kraam Emilia

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 19:08 #

      Ja, den är viktig 🙂 Och det är tur att man kan allting – även om det kommer nya apparater år efter år 🙂

      Khao Lak-området är verkligen vackert! Jag förstår att så många befann sig där när tsunamin slog till. Tycker att ni kan åka dit – det går båtar mellan Phi Phi och Phuket och ifrån Phuket är det inte långt till Khao Lak. Man kan också åka båt mellan PP-Krabi och åka minibuss från Krabi upp till Khao Lak. Det finns arrangerade resor. Det tar några timmar att förflytta sig (som vanligt) och kostar runt 900 baht att åka mellan PP-Khao Lak 🙂

      Kram

  4. Anna-Karin 20 oktober, 2009 den 18:30 #

    Visst är vi tekniska vem kan säga annat! nej då jag har inga planer på att lämna er på 46:an vad som händer i framtiden vet ingen..
    Kram

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 19:06 #

      Bra det! 🙂 Det är tomt utan dig nu när du är borta så länge, hoppas att vi får se dig snart 🙂
      Kram C

  5. Emilia 20 oktober, 2009 den 18:30 #

    Khao Lak hette det visst 😉 hihi!

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 19:06 #

      Det är inte lätt med alla K och H överallt 😉 Koh betyder ö. Khao betyder kust 😉

  6. Sara 20 oktober, 2009 den 19:05 #

    Det klart att vi är! Hur skulle jorden annars snurra runt? :p

    Jo då, jag njuter, så mycket jag bara hinner. Känns skönt att slippa jobbet denna veckan… Det kan jag lova! Har ju fått lite annat gjort hemma och det njuter jag av, att min ork finns kvar! Massa KRAM!

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 19:15 #

      Kvinnor kan! (eller vad var det den där filuren i Expedition Robinson sa för några år sen?!) Ha ha ha.

      Skönt att höra att du njuter och har det mys 😀
      Jag sitter upphoppad i soffan med tända ljus i min CULT-stake och mina duntofflisar på fossingarna och myser lite innan jobbet. Snart dags att sticka iväg igen – jag känner INTE för det, men det brukar bli mys när man väl kommer till jobbet 🙂

      Kram!!

  7. Terése 20 oktober, 2009 den 19:17 #

    Jag är nog inte den mest tekniska männsikan i världen, i alla fall inte i hemmet. Men på jobbet är det lite annorlunda, då måste vi ju sätta oss in i tekniken, hemma är det alltid någon annan (mannen) som tar på sig de uppgifterna 😉
    Vi kommer nog flytta in maj eller juni!
    Kramar

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 19:34 #

      Det har alltid varit min lillebror som varit tekniknörd i våran familj förut, jag måste nog säga att jag tagit över den rollen lite 😉
      Men det är klart – vi måste ju kunna apparaterna. Men ingen kan komma och säga att vi kvinnor inte är tekniska! 😉
      Kraaaaaaam

  8. Art By Tina 20 oktober, 2009 den 19:18 #

    I ditt jobb måste man väl vara grymt teknisk!

    …min favorit tavla – vilken svår fråga, fast det är nog egentligen en som är såld, den första tavlan jag någonsin sålde – symboliserar starten för mitt konstnärsskap.

    http://trueborn.blogg.se/2007/june/nytt-konstverk-till-samlingen.html

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 19:36 #

      Ja, vi är ju tvungna, men samtidigt är det rätt kul tycker jag – jag gillar att knappa och ratta och lära mig grejer 🙂
      Den tavlan var verkligen fin – gillar stilen på den 🙂

  9. JoHanna 25 oktober, 2009 den 12:32 #

    Neosyrra från Sachsska barnsjukhuset här.. Håller med dig fullt! Skulle vilja se en manlig civilingenjör koppla ihop en CPAP t.ex.. 😉 ”Vaaaad ääär det här egentligen??” ;P
    Kul blogg förresten, måste jag börja följa! 🙂 Ha en bra dag!

    • CarroBarro 25 oktober, 2009 den 21:13 #

      Men hejsan! Skoj att du irrade dig in hit, kanske har jag sprungit på dig när jag transporterat barn till SÖS från ALB 🙂
      Men visst är det skoj med teknik! Man kan inte säga annat än att vi kvinnor kan 😉 *skratt*
      Hoppas att du mår fint och så! 🙂

Kommentera

