Tvätta, Städa, Damma, Diska, Baka, Torka, Klippa…

19 Okt

 

Idag har jag haft en STÄDDAG.
Visst är det kul?
Nej. Jag är ironisk.
Men jag har i alla fall fått en massa gjort.

– Tvättat
– Bäddat rent i sängen
– Dammat
– Dammsugat
– Våttorkat
– Plockat ner saker i förrådet
– Klippt Peter
– Plockat in lite kläder
– Bakat

…. och nu lagar älskling mat till mig! Mums!

Inatt ska jag jobba igen. Det känns som att jag knappt varit ledig.
Har eran vecka börjat bra?

091019 Kladdkaksmuffins by Spindeltjejen

 

19 svar to “Tvätta, Städa, Damma, Diska, Baka, Torka, Klippa…”

  1. socialasituationer 19 oktober, 2009 den 18:03 #

    Ja, det är minsann inte lätt.

    Veckan börjar med att tenta ska lämnas imorgon. Inte den bästa starten!

  2. Emilia 19 oktober, 2009 den 18:12 #

    Åh vad du har varit effektiv idag 🙂 Ser verkligen mums ut med kladdmuffins, du får gärna skicka över några till mig 😉

    Min favoritplats i Thailand är nog PP 🙂 Underbart verkligen!! Gillade att det var så lungt o ingen hetsig trafik o så… o stränderna såklart 🙂
    Men måste ju säga att jag gillar Bangkok med, shoppingen där är helt otrolig!!

    Är PP din favoritplats också? Eller har du något annat guldkorn?? 🙂
    Kram

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 17:56 #

      Jag har flera guldkorn 😉

  3. Malin 19 oktober, 2009 den 19:18 #

    ååååååååååååååååh vad jag blir sugen! Skicka hit några vetja! 😉
    Så pojkvännen har en ny kamera. Får du låna? 🙂 Är den bra? Jag funderar på att uppgradera mig från 400 snart… men det kostar ju så mycket! 😛
    kram

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 17:54 #

      Njae, vet inte om jag ”vill” låna en så dyr leksak – tänk om jag tappar den i backen?! 😉 Hur är allt med dig annars? Har hösten kommit ner till Skåne ordentligt? 🙂
      Kram Carro

  4. marica 19 oktober, 2009 den 20:05 #

    Ser gott ut 🙂 Duktigt att du städat och så, härligt med sånna dagar!
    Jag har sån där muffinsplåt, då blir de kanon snygga men det ser dina ut att ha blivit ändå!
    Kram

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 17:55 #

      Ja, jag blev överraskad faktiskt, jag hittade inte mina plåtar som jag har – så jag körde utan 🙂 Men de smakar nog likadant ändå? 😉 Kram!!

  5. Anna 19 oktober, 2009 den 20:16 #

    Det där såg otroligt gott ut, jösses… vill också ha!

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 17:55 #

      *Slänger över några* 😉

  6. Anonym 19 oktober, 2009 den 20:26 #

    Jisses… ser tokgott ut. Kan du inte lägga upp receptet. Snälla.

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 08:18 #

      Googla bara på ”Leila bakar” eller Kladdkaksmuffins så ska du hitta dem 😀 Det är lite joxigt att fixa till dem med smält 70%:ig choklad och sådär. Men det är gott. Och sött! 🙂

  7. Emma 19 oktober, 2009 den 21:19 #

    Forskarkurs heela veckan.. Intressant men lite jobbigt också.. Muffinsen såg ut att vara worth dying for.. Kan man månne få receptet? 🙂 Kram

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 08:15 #

      Det är klart att du kan få det vännen! Det är bara att googla på ”Leila Bakar” och Kladdkaksmuffins. Du vet – Leila Lindholm eller vad hon heter? 🙂 Kram!!

  8. jennie 20 oktober, 2009 den 08:03 #

    kan jag få receptet på muffinsen?? mums mums puss

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 08:14 #

      Åh – det är bara att googla på ”Leilas Kladdkaksmuffins” från ”Leila Bakar” – du vet? 🙂 Puss puss

  9. Annis 20 oktober, 2009 den 20:28 #

    Å vad smarrigt det ser ut!! Mums :o)

    • CarroBarro 20 oktober, 2009 den 20:31 #

      Visst gör det! Och tänk vad smarrigt och mysigt vi kommer att ha det snaaaaaaaaaaaart! Jag längtar efter dig som en galning!
      Krypa upp i soffan tillsammans och mysa och babbla och allt sånt! 🙂
      Puss puss!

  10. MILLA 21 oktober, 2009 den 15:26 #

    ooo fy vill ha!!!!När var det du skulle komma hit sa du hahah

    • CarroBarro 21 oktober, 2009 den 23:35 #

      I’ll be there soon honey! 😉

Kommentera

