SnilleBlixt!?

13 Okt

Igår kom min blixt, som jag fick av darling!
Gissa om det är skoj att ha en rejäl blixt till kameran nu när det börjar bli mörkt ute?!
Dessutom jobbar jag ju mest nätter (vilket jag inte kommer göra i lika stor utsträckning som i sommar, men ändå).
När jag vaknar vid 16 är det mörkt. När jag åker till jobbet är det mörkt. När jag jobbar (21-07 typ) är det mörkt.
Jag kommer att tyna bort?
Är det någon mer som bävar för flera månders mörker? Eller är det bara jag?

Spindeltjejens älskling Peter.H

Älsklingen.
Taget av mig,  med hans nya kamera och bådas blixtar mot min köksvägg 🙂

7 svar to “SnilleBlixt!?”

  1. Suss 13 oktober, 2009 den 16:47 #

    Fint =) Roligt med nya prylar =)

  2. marica 13 oktober, 2009 den 19:17 #

    Sola solarium för att få lite energi 🙂 Kram
    Fin bild!

  3. Malin 13 oktober, 2009 den 19:47 #

    Jag förstår vad du menar med bävan för mörkret… jag läääängtar redan till våren och solen och långa dagar!!!! Men julen med alla ljus får väl bli en liten hållpunkt och sen är det ju inte så långt kvar!;) eller? 3-4 månader! hehehe!
    kram

  4. Sara 13 oktober, 2009 den 20:04 #

    SUPERNICE! Blixtar är bra, vill med ha!

    Tack för dina värmande ord! Du är bäst! KRAM!

  5. Anette 13 oktober, 2009 den 21:49 #

    Hejsan! Mysig blogg du har! Du skriver om höstmörkret, men visst håller du väl med om att det är lite härligt? Att få tända ljus och sätta sig under en filt å bara mysa. =)

    Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med lite tips? skulle fota min trappa ute nu ikväll där jag hade tänt en lykta, men när jag fotade med blixt såg det ju inte ett dugg mörkt ut, utan blixt blir det ju bara suddigt… :S Vilken inställning ska jag använda mig av för att behålla skärpan men ändå få det mörkt, endast upplyst av lyktan? =)

    Hoppas du förstår vad jag menar å kan ge mig ett par tips, (kan inte ens kalla mig hobbyfotograf tror jag :p)

    • CarroBarro 14 oktober, 2009 den 00:47 #

      Hej Anette, skoj att du kikade in! 🙂

      När du ska ta i mörkret så behöver du ta UTAN blixt om du vill ha med detaljerna. Vilken kamera fotar du med? Digital eller systemkamera? 🙂

      Det som du kan göra är att fota med ISO 200-800 (man får känna av lite på ljuset) och kompensera till lite – (minus)-värde.

      Skriv igen och berätta vad du har för kamera så kan jag hjälpa dig lite mer 🙂

      Kram Carro

  6. Sissi 14 oktober, 2009 den 08:18 #

    Ohhh va roligt. Mycke snyggt kort på Peter!!!

Kommentera

