Jag har kryptonit i näsan!

2 Okt

Jag känner mig som värsta Stålmannen!
Inte för att jag är det minsta stark eller superwoman idag – utan för att jag har kryptonit i näsan!

Det känns nästan så i alla fall. Neongrönt snor huserar i mina bihålor och det är inte alla som har det?! Så på nåt sätt måste jag ju vara speciell!

Kanske inte riktigt neongrönt i den meningen att det lyser, men det är något i den färgkulören i alla fall.

Jag vaknade nån gång efter 09 av att chefen ringde och frågade hur jag mådde. Inte bra. Jag har visserligen inte hostat inatt men jag är mer snörvlig idag och jag känner att jag har lite ont i halsen. Så typiskt att jag blir sjuk nu när jag varit ledig ett tag och VILL jobba. Jag saknar alla skojsiga jobbarkompisar och de små.
Men vi får ju faktiskt inte jobba  om vi är så här snoriga och förkylda, en av nackdelarna med mitt jobb eftersom det blir karensdag. Jag är visserligen inte sjuk speciellt ofta – senaste åren har jag haft 2 perioder om året ungefär när jag är rejält förkyld och snuvig med barnbakterer i näsa och svalg.

Nu ska jag sluta svamla om det, det är väl ingen som är intresserad av när någon annan är sjuk?
Förutom alla vi som jobbar i vården och ”tycker om” folk som är sjuka 😉

Jag ska försöka hoppa in i duschen nu och se om mina muskler och leder värms upp lite och känns lite mindre stela.

Och sen…. ett glas O’boy. Kanske ska satsa på VARM O’boy idag med förhoppning om att luckra upp lite inne i skallen och rören 😉

Trevlig dag allihopa! *vinkar*

15 svar to “Jag har kryptonit i näsan!”

  1. We See 2 oktober, 2009 den 11:54 #

    Nej, det är nog bättre att anmäla dig själv till nyhetsbrevet, ifall personen du vill ge smycket till inte alls vill ha dessa nyhetsbrev?

    Lycka till!!

  2. julia 2 oktober, 2009 den 13:12 #

    Ja det håller jag verkligen med om!
    Förresten tack för att du delade med dig av din sjukdomshistoria… Det är nog alltid så att de som är runtomkring en oroar sig mer än man själv, till slut orkar man inte oroa sig så mkt, kommer de så kommer de liksom…! Jag har haft tur som haft min sambo då jag hade epilpesianfall som mest… Hoppas du kryar på dig snart!!!!
    kramar i massor!

  3. marica 2 oktober, 2009 den 13:23 #

    Krya på dej nu! Kram!

  4. Therese 2 oktober, 2009 den 16:22 #

    Jag har testat de modeller de har på HM i allafall. Inte senaste året, men de de hade då var för korta. Jag är 180cm. Det beror på benlängden i proportion med resten av kroppen också så det kan ju vara skillnad på 180 och 180. Men jag får väl kolla in HM Logg igen.

  5. jennie 2 oktober, 2009 den 16:37 #

    meee tooo. varit förskyld till och från hela sommaren…fy för grönt snor!!! puss

  6. Emilia 2 oktober, 2009 den 17:31 #

    Haha, vilket härligt-ärligt inlägg 🙂 Krya på dig!!

  7. Wysteriia 2 oktober, 2009 den 17:34 #

    Jag har en canon eos 450D 🙂 Så en billig liten sak 😉 hehe. Vad kör du med för kamera?

  8. Malin 2 oktober, 2009 den 21:12 #

    Du kan ju alltid försöka med Emelievarianten och se om det luckrar upp! 😉 Krya på dig!

  9. Mennah 2 oktober, 2009 den 22:44 #

    Kika gärna in i på min kompis och min blogg, där vi bloggar tillsammans. http://sumijaochmenna.blogg.se .. kommentera gärna ! =) / puss!

  10. H A I D I J A K O B S S O N 3 oktober, 2009 den 02:18 #

    *SV:* jaaa ;D;D

  11. Peter (Brorsan) 3 oktober, 2009 den 05:01 #

    =( stackare, hoppas du blir frisk snart, min tös är ju me sjuker i näsan =(

    Jag tycker du ska dricka honungsvatten istället för varm oboy, jag vet ju att du tycker om det så mycket 😉

    puss

  12. Andreas"Kryckan"Hansson 3 oktober, 2009 den 09:04 #

    Jag kommer inte ihåg vart bilden är ifrån, men den är ju ritad på en arm och jag hade tänkt på ryggen 🙂

  13. Tina 3 oktober, 2009 den 09:43 #

    Krya på dig!

  14. huskatten 3 oktober, 2009 den 10:58 #

    Krya på dej din harmlösa surikat

  15. Papsen 3 oktober, 2009 den 11:13 #

    Är du riktigt säker på det där gröna, jag tycker det minskat oroväckande mycket i min gamla burk med slime. Krya på dig gumman.

Kommentera

