Kan man betala ”in natura” på ICA?

29 Sep

GAH! Jag hade skrivit ett långt inlägg (för en gångs skull) och så försvinner allt för att internet kopplar ner.

‘cause I have a bad day…. Jag känner mig lite ur gängorna idag.
Kanske är det för att det känns som att jag håller på att bli sjuk? Kanske är det för att jag har abstinens efter min älskling? Eller så beror det på att allt går emot mig idag?

Idag dissar jag Skandiabanken! De har alltid varit toppen under alla år – men just nu är de INTE mina vänner.

Vad är höjden av otur?

Mitt bankomatkort/VISA-kort slutade att fungera igår, precis lagom tills vi skulle hoppa på båten över till Danmark. Bankomaten visade ihärdigt ”Medges ej” när jag försökte att få ut pengar om och om igen.

När jag kom tillbaka till Sverige ringde jag banken som sa att det var något vajsing med någon räkning av något slag – någon typ utav bugg. Jag har aldrig hört talas om det här förut?
Med tanke på att det går att dra manuellt i kassan på Ica så är det inte avmagnitiserat heller. Och pengar finns på kortet. Det skulle fungera idag sa de.

Idag är Twinnys plånbok som bortblåst. Och varken hon eller jag har några pengar ute. Inte en enda krona.
Fast – det gör ju inget tänker jag – idag fungerar mitt kort igen….. INTE!

Ringer banken igen vid 15.3o och de försöker hitta vad som är fel. Idag var det något med CVV-koden sa de? Men det är INGET fel på mitt kort. GAH. De skulle ringa upp snart och berätta vad de hittar för något.
3.5 timmar senare har de fortfarande inte ringt upp och varken jag eller Jojo har några som helst pengar. Jag ringer upp igen och de kan fortfarande inte hitta något fel. De fattar inte alls. Och inte jag heller.

Kan man betala ”in natura” på ICA? Strippa en liten sväng eller kanske lite pole-dancing? Jag skulle behöva lite mjölk. Nån som vet om ICA går att muta?

Summan av kardemumman: Jag får ett nytt kort på banken, förhoppningsvis kommer det på måndag. Och sen dröjer det ytterligare några dagar innan min NYA kod kommer. Skit också. Jag kan faktiskt HELA mitt kort utantill. Kortnummer, CVV-kod, utgångsdatum och allt. Och nu får jag ett nytt kort med nytt nummer, ny CVV-kod och NY KOD till bankomaten. SURT. Jag som har så dåligt minne. Guldfiskminne.

Idag är inte min dag.

15 svar to “Kan man betala ”in natura” på ICA?”

  1. Suss 29 september, 2009 den 19:58 #

    Hmmm snacka om osis…Inte särskilt roligt när man är borta heller =( Men ni får njuta av varandras sällskap =) Kram kram

  2. Johanna 29 september, 2009 den 20:02 #

    Ja jävla pissdag rent ut sagt!
    *Inga bra nyheter för min del idag på mötet=(
    * Plånboken var som bortblåst
    * Ditt kort funar ej
    * INGA pengar ute
    * Vi glömde brödet till ankorna (usla människor är vi,hur kunde vi?)

    Ja,and it goes on and on! Haha! Men vet du vad gumman,vi klarade det ! Haha! Plånboken hittade hem och vi fick mat i magen plus lite fett snask till, är det inte toppen så säg? hah!

    Gud vad jag älskar dig min twinny! Pyss!

  3. Petra 29 september, 2009 den 20:44 #

    En till som har en dålig dag? Jag med.
    Fasen vilken otur ni har då. Hoppas att det löser sig på ngt sätt ändå.

    kram

  4. marica 29 september, 2009 den 20:52 #

    Nää fy vilken käss dag :-/ Man är verkligen beroende av sitt kort o pengar! Eller jga har aldrig några pengar, tar bara studiebidraget så det försvinner snabbt så jag brukar först göra slut på mina pengar och sen på min sambos 😉 Hi Hi! Kram!

  5. Bella 29 september, 2009 den 20:56 #

    usch de låter ine skoj=(( hoppas de löser sej.puss

  6. Malin 29 september, 2009 den 21:12 #

    Måste säga att det hade varit väldigt intressant (eller obehagligt beroende på vem det är som ska betala och ta emot betalning) att gå till ica om man skulle betala in natura! Heheh!

  7. Annis 29 september, 2009 den 21:16 #

    Blä för såna dagar!! Hoppas du sover bättre inatt hjärtat :o) Löv you ;o) Puss

  8. julia 29 september, 2009 den 21:34 #

    Gah! Ibland går bara allt fel, men blir tokig!!! Hoppas de löser sig snabbt å bra allting =)

    Får man fråga vad du lider av för sjukdom?

    haha nä, man får nästan trycka in det i dom, eller så måste de helt enkelt uppleva nåt själva för att fatta!
    kram på dig!

  9. Therese 29 september, 2009 den 21:44 #

    tröttsamt *suckar*

  10. Mamma 29 september, 2009 den 22:32 #

    Men tänk possetivt, oj vad pengar du har sparat.Puss

  11. Mamma 29 september, 2009 den 22:38 #

    Du får låna så länge om du behöver! Pöss

  12. HDR-fotografen 29 september, 2009 den 22:59 #

    Sv: Dödade kameran tre gånger innan det till slut fungerade;)

  13. Fotograf Annie 29 september, 2009 den 23:25 #

    Svar: Tack för att du tittade in på min blogg och lämnade en kommentar. 🙂 Jag svarar på dina frågor i detta inlägg: http://anniesfotografier.blogg.se/2009/september/lasarfragor-jag-svarar.html

    Kika gärna förbi fler gånger 🙂

  14. Wysteriia 29 september, 2009 den 23:26 #

    Svar: Nu har jag bara varit iväg en vecka till Mijas i Spanien 🙂 Har en vän som flyttat hit så jag passar på att hälsa på lite 😉 Älskar att resa men har sällan någon att resa med så passar ju skitbra att hon flyttat hit så jag får se lite av spanien 😉 hehe.

    Imorgon åker jag dock hem 😦 Men får se till att spara ihop till en ny resa, haha!

  15. monica 30 september, 2009 den 08:40 #

    var det plånböckernas rymmardag igår?? Min rymde från mig på ica maxi! Fick dock tillbaka den efter 1h men då hade jag redan hunnit få en hjärtattack…

Kommentera

