– Caroline Prickikorv –

29 Sep

Jag kände mig som en riktig liten prickikorv när jag kröp ner bredvid Jojo igår kväll!
Idag är jag en riktigt trött tös, för jag har drömt mardrömmar (sällan!) inatt där min lillebror hade dött och jag vaknade av att jag grät. Innan jag vaknade var jag på Gran Canaria (Amfi Del Mar)  med Jojo & Oliwer och nån gång där emellan var jag iväg med ”Kan Dee” (kan det vara för att mitt linne är på väg på posten?!)
Alltså – mina drömmar har varit så här i tre år ungefär, ungefär i den vevan som Niklas dog.
Jag drömmer nästan bara mardrömmar och jag drömmer flera stycken varje natt – och ofta minns jag mycket av dem in i detalj när jag vaknar. Kan jag inte få drömma lyckliga drömmar?!

Nu känner jag mig lite sliten – kanske dags att kleta på sminket igen – lite skillnad? Dessutom är jag jättesugen på ett stort glas Pepsi Max. Jag kanske kan smyga ut i kylen utan att Oliwer ser?! 😉

Spindeltjejen Prickikorv DSC02911 Spindeltjejen gillar Pepsi Max

Nu drar jag på mission till badrummet för lite klet i ansiktet och lite Pepsi. Om nån timme är jag förhoppningsvis vaken! 🙂
Påminnelse till mig själv: Låt aldrig dina blivande barn ha en massa leksaker som väsnas. Om barnet får för sig att hålla dig vaken mellan 04-05 på natten – stoppa in öronproppar och somna om 😉

Mitt linne som är på G (Love it!)
KanDee Linne

35 svar to “– Caroline Prickikorv –”

  1. MILLA 29 september, 2009 den 11:40 #

    Jösses vad söööööööööööööööt du är gumman =) puss!!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:48 #

      Åh thanx honey 🙂

  2. Daniel 29 september, 2009 den 12:01 #

    Den mest bedårande prickikörven jag sett!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:47 #

      Ha ha ha. Tack 🙂

  3. Anna 29 september, 2009 den 12:02 #

    Jag har aldrig lyckats fastna för kaffe, jag tycker det luktar otroligt gott men när man väl smakar det så blir man sååå besviken 🙂

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:48 #

      Ja, det luktar helt underbart! Och när det sprider sig i hemmet – mums! 😀

  4. Mamma 29 september, 2009 den 12:09 #

    Hej sötnos,har inte du slutat att dricka den där skiten? Du vet ju vad det är för biverkningar eller har du glömt det? Puss Fint linne.

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:49 #

      Men sluta, jag måste väl få ha några laster här i livet?! *S* Puss

  5. Johanna 29 september, 2009 den 12:21 #

    Haha,kikar på vad din mamma skriver,hah! Lite laster får man väl endå ha här i livet och det är ju inte direkt så att man dricker det dagligen=) Livet måste inte alltid tas på så blodigt allvar o alltid var så duktig o äta nytigt o leva sunt..fy fasen så trist liv då! Haha!

    Och du,man skaffar inte barn för att få sova,det är en sak som är säkert,då ska du inte ha några gumman får så funkar det inte =) Och leksaker som låter är nåt man vänjer sig vid*hihi*

    Jag vill ha en kaffe mocca!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:50 #

      Äh, hon är galen – som att hon inte har några laster själv? Man ska väl leva lite också va?! 😉 Pöss

      • Mamma 29 september, 2009 den 22:36 #

        Klart jag har laster, men jag har inga mardrömmar och sover gott om natten dessa saker får man av pepsi om du inte visste det. Pöss

  6. Kan Dee Drawings 29 september, 2009 den 12:33 #

    Aaaw tack sötnos vad gullig du är! 🙂
    Såg förresten din kommentar hos Paow. Tycker det är tråkigt att du känner att du inte kan bära upp mina plagg för att hon också har dem. Paow är fakriskt en riktigt söt och go tjej då jag också har pratat med henne i verkligeheten 🙂

    Kram på dig tjejen och ha en underbar dag!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 12:42 #

      Förlåt gumman, jag tycker också att hon är en söt tjej, men jag tycker inte om det som de håller på med på nätet – det skrämmer ”skiten” ur mig rent ut sagt – och den förebilden för unga tjejer är hemsk – jag har själv haft ”problem” hela mina tonår och det är inget jag önskar någon annan 😦
      Kram på dig! 🙂

  7. karin 29 september, 2009 den 12:39 #

    Pepsi max är verkligen UNDERBART ! 😀 fast inga verkar fatta det -.-

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:51 #

      Ja, jag gillar Pepsi Max. Dock drack jag det alltför ofta förut, men nu räcker det med ett glas lite då och då 🙂

  8. Sanna 29 september, 2009 den 12:47 #

    riktigt snyggt linne !

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:50 #

      Jag veeeeeeeeet! 🙂

  9. Kan Dee Drawings 29 september, 2009 den 12:48 #

    Ingen fara gumman! Jag håller ju förvisso med dig att innehållet i dessa tjejers bloggar inte är det bästa. Men dom är så unga. Dom är ju bara baaarn ännu. Jag tror, eller jag hoppas, att de lär sig och mognar till sig med åren 🙂

    Jag tycker dock att Paow är den bästa utav ”dom”. Hon har en schysst stil. (Och nu pratar jag kläder). Trots att hon må vara ung och lite omogen så har hon en schysst klädstil, som ser vuxnare och fräshare ut än vad hennes personlighet kanske är. Men jag har också pratat med henne och hon verkar trevlig 🙂

    Oj nu blev det här lååångt! Men jag förstår vad du menar 🙂
    Kramar på dig!

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:56 #

      Jag tycker självklart ändå att dina designer och det du gör är fantastiskt! 🙂 Och jag förstår att det är bra med reklam 😀 Jag vet inte – jag gillar bara inte det som de håller på med och jag hoppas innerligt att unga tjejer inte har dem som förebilder – tänk vad som kan hända =(
      Men visst har hon en schysst klädstil och hon är väldigt söt – jag hoppas att hon ser det själv 🙂
      Jag förstår vad du menar – jag var lite över-ironisk när jag skrev inlägget inne hos henne – självklart kommer jag ändå att bära dina plagg! 😉
      Kram på dig!!

  10. Sara 29 september, 2009 den 12:56 #

    Kan absolut inte på lördag, ska ju fira Malin då! haha!!
    Hon är nervig hon!
    Men kanske hinner på fredag, kan du inte kika bort till oss så bjuder jag på fika hemma?
    Har du sett pengarna, kom de in?
    Kram

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:53 #

      Ah just det! Kul med överraskningar! Men på fredag skulle kunna funka! Annars kanske fika på söndag? Jag går av och sover nästan inte alls då – kanske till 12 eller nåt 🙂 Har inte kikat pengarna – mitt Visakort funkar inte så jag snikar på Jojo tills vidare och för över pengar sen! 😉 Kram!!

  11. marica 29 september, 2009 den 13:51 #

    Tänk att lite smink kan piffa upp en 🙂 Ha en bra dag!!!
    Leksaker som låter får stå högt upp på hyllan eller ligga i garderoben här hemma 😉

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 14:57 #

      Man kan bli en helt annan människa med smink – oftast använder jag dock bara lite lätt ögonskugga och lite mascara – men om jag sminkar mig ordentligt med mascara blir mina ögonfransar en meter långa och jag kan nog se ut som en annan person om jag lägger ner tid på makeup – men jag tar oftast bara typ max 5 minuter om dagen för att fixa till mig. Jag orkar inte mer 😉 Haha. Kram!

  12. Bella 29 september, 2009 den 15:13 #

    haha bra då vet ja vad ja ska köpa till dina barn,, masssa leksaker som låter haha japps:P snällt att du skrev krya på dej i min blogg, men e inte sjuk längre hihi, blev frisk i lördags;) o fika kan vi absolut göra, måste få mina pengar från csn först, de krånglar som FAN. linnet va massa fint =) puss

  13. Alexandraida 29 september, 2009 den 16:19 #

    Du tar så grymt snygga kort *avis*
    Hoppas du får en fin dag.
    Kram

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 18:22 #

      Åh tack tjejen! Jag tycker själv inte att jag är så duktig, gillar bättre andras foton 😉 Det kanske är så med alla oss som tar foton? 🙂
      Hoppas att du också har en fin dag 🙂
      Kram Carro

  14. Emilia 29 september, 2009 den 18:05 #

    Smink är väl bra?! 🙂 känner mig genast lite piggare när jag smetat på mig lite på mornarna…

    Usch vad jobbigt med sånna drömmar!!! 😦 Det var längesen jag drömde mardrömmar.. som tur är…

    • CarroBarro 29 september, 2009 den 18:29 #

      Ja, jag gillar smink i LAGOM mängder 🙂 Till vardags har jag bara lite ögonskugga och mascara – så som på mina flesta foton. Nån gång om jag går ut och festar (vilket INTE är ofta pga att jag har jobbat på krogen i många år) fixar jag till mig lite mer – men jag vet inte om det syns någon skillnad… på fotot på förstasidan där jag har ”brunt” smink (tror den är i mitten?) så har jag fixat mig lite ”mer” 😉

  15. Emilia 29 september, 2009 den 19:01 #

    Håller med dig!! Jag använder inte heller så mycket smink till vardags.. mest mascara, lite foundation och lite rouge… Men tycker det är jätteroligt att sminka sig lite mer till fest o så 🙂

  16. HANNAH 29 september, 2009 den 19:44 #

    Fan vad kul 🙂 älskar sånna roadtrips!

  17. Linda 29 september, 2009 den 19:56 #

    Ja idag har det varit helt ljuvligt vackert väder här i fina uddevalla..=)
    Men igår var det blåsigt väre o jäklar vad kallt det var imorse alltså fick skrapa rutan=(brrrr, take me away!!

  18. sissiliten 30 september, 2009 den 10:47 #

    Du är såååå himla vacker gumz. Ta inte bort ditt långa, blonda, vackra hår

  19. Anonym 1 oktober, 2009 den 15:11 #

    banta!!!!

    • CarroBarro 1 oktober, 2009 den 15:21 #

      Jag ger inte så mycket för anonyma människor som inte vågar stå för det de skriver. Med tanke på att jag har haft anorexia nervosa i många år så är det inget jag skulle skriva om jag vore du. Tack ändå för att du tycker att jag är fet och inte vågar stå för det. FEGIS!

      IP-nummer: 77.53.11.44

  20. Marie. 3 oktober, 2009 den 12:25 #

    Gumman, va jobbigt att du drömmer så mycket mardrömmar… vet hur det är, drömmer själv ofta om döda människor, att jag hamnar mitt i skottlossningar och andra återkommande grejer…
    Dom säger ju att sånt man inte bearbetar i det vakna livet bearbetar man ofta i drömmar… men det vore väl skönt att få sova gott om nätterna och drömma nå fint istället…
    Kanske värt att kolla upp nån sömn och drömexpert, det borde väl finnas… och ta reda på varför du drömmer som du gör, och kanske kunna få hjälp att komma tillrätta med det..
    Sömnen är så viktig för att man ska funka.
    Spelar det någon roll var du sover, om du t.ex sover ensam eller om du har sällskap? Ser du nåt mönster?
    Många kramar på dig, hoppas det ger med sig nån gång

Kommentera

